Deedee

cora

Deedee

Berichtdoor cora » zo 02 sep 2012, 07:19

Ik ben de laatste tijd weinig op het forum geweest, voordat er een kat zou komen moesten een paar klusjes in huis eerst af. Tussen het klussen door veel nagedacht over welke kat er zou komen.
Sphynxen zijn leuke stuiterballen, maar mijn huis is klein (54 vierkante meter). Mijn conclusie is: te klein om een Sphynx te laten stuiteren en de konijnen de ruimte te geven om rond te hupsen. Daarom verder nagedacht over een rustige kat. Ik ben op zoek gegaan naar een rustige bejaarde kat.

Bij het Haagsdierencentrum liep het contact vreemd. Eerst zijn ze telefonisch moeilijk te bereiken en als ik dan iemand aan de lijn heb krijg ik een halfzacht antwoord. Ik vroeg n.l. of ze een ouwetje hadden dat niet naar buiten hoefde. Dat wist ze niet, ik moest maar langskomen. Nu is dat rond 1 uur reizen naar de andere kant van de stad, dus om daar heen te gaan zonder dat er een mogelijke kandidaat zit vind ik zonde van de tijd. Toen heb ik via de website http://www.ikzoekbaas.nl een poes gevonden van 14 jaar oud dat een rustig huis zocht.
Ik ben wezen kijken naar Deedee. Een wat teruggetrokken bejaard dametje. Ze begon wel gelijk te spinnen toen ik haar koppie aaide en het is een schatje. Zij is het geworden.
De voorspelling was dat zij langer zou moeten wennen dus eerst haar in de keuken en gang gelaten zodat die ruimtes haar veilige ruimte zouden worden. Het wennen ging veel sneller dan verwacht. Zaterdagmiddag thuisgekomen, zondag liep ze al achter mij aan. Ze is een ontzettende kroelkont en zodra de fleecedeken op mijn schoot ligt springt ze erop om te kroelen. De fleecedeken is noodzakelijk, van genot strekt en buigt ze haar tenen en zet zo haar nagels in je kleding en/of vel.

Wij zijn allebei tevreden met elkaar. Er is 1 punt van onenigheid: de slaapplaats. Volgens mij is die voor haar in de keuken, maar zij wil de slaapkamer. Heeft geresulteerd in nageltjes op de pas geverfde deur, dus voorlopig gaat ter bescherming van de verf een doos voor de deur.

cora

Re: Deedee

Berichtdoor cora » zo 02 sep 2012, 07:23

Vergeet ik haar foto. Zij lijkt op de foto dikker dan ze is, ze is een fijngebouwd dametje.
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 02 sep 2012, 09:20

Ik vind het echt heel nobel van je dat je een ouder katje
een fijne thuis wilt geven .
Zo te horen is ze het al goed gewend.
Het is een mooie madam en ze ziet er nog zo jong uit.
Groetjes Hildeke

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 02 sep 2012, 10:01

Wat goed dat je bent gaan kijken naar een ouder diertje. Die vinden toch altijd moeilijk een plekje. Super dat ze zo snel gewend is bij jou, wel flauw van je dat je je bed niet met haar wil delen blum4_sm Ze ziet er goed uit voor haar leeftijd!
Heel veel knuffel plezier met Deedee dry_sm
Groetjes Elize

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 02 sep 2012, 11:29

Super dat je voor een oudere kat bent gegaan.
En via kat zoekt baas hebben wij onze hond ook gevonden. Je kunt daar heel specifiek zoeken naar een dier.
Ze ziet er inderdaad goed uit.
En ik zou ook liever in de slaapkamer slapen dan in de keuken.
Kun je niet een compromis sluiten en haar in de woonkamer laten slapen?
Groetjes Clem
Afbeelding

cora

Berichtdoor cora » zo 02 sep 2012, 19:59

wel flauw van je dat je je bed niet met haar wil delen
Als ik dan een leuke vent vind is de plek naast mij al bezet smile_sm
De allergietest is gebaseerd op huidschilvers omdat daar de meeste mensen allergisch voor zijn. Mocht ik de uitzondering zijn die allergisch is voor de haren dan is de slaapkamer voor mijn neus de plek om een nachtje bij te komen.

De huiskamer wordt het niet omdat daar de konijnen en cavia's zijn. Als haar jachtinstinct naar boven komt en ik ben er niet wordt het een nachtelijk drama.

Maar ik denk dat het meer is omdat ze bij mij wil zijn.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 02 sep 2012, 20:03

Cora, wat lief van je om een oude dame een gouden mandje te geven. Ze hebben maar weinig kansen, gelukkig kan Deedee bij jou van haar oude dag genieten. Ze ziet er zeker niet uit als 14! Mijn Rico is dezelfde leeftijd maar kan echt een oude kop hebben... Hopelijk kunnen jullie nog heel lang van elkaar genieten! En top dat ze al zo snel gewend is dry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 02 sep 2012, 20:14

Hoi Cora
GEWELDIG GEFELICITEERD!!!!wat een mooi poesje heb je wat een lief snoetje.
Top dat je een oudje uit het asiel genomen hebt ,heel veel geluk en plezier haar ,maar dat zal zeker wel lukken ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

bloterikfan

Berichtdoor bloterikfan » di 04 sep 2012, 11:21

aahhh daar hebben we dat leuke damtje weer wub_sm
jammer dat het met sphynx niets geworden is cora ik weet hoe jij bent en ik ken jouw huis en geloof me er is ruimte zat om een sphynx te laten crossen door jouw huis zeker met de extra hoge muren paar wallhangers voor katten aan de muur en het paradijsje is kompleet.
het geluk is nu dat deedee een meer dan gouden mand bij jou gevonden heeft en als jij van huis bent is je gang en keuken ruim genoeg (cora haar gang + keuken lopen over de hele lengte van het huis).
straks als jij wat meer gewend bent aan deedee in huis (het is tenslotte je eerste kat dus alles is nieuw wat je ervaart) dan komt dat vertrouwen tussen deedee, cavia en konijn ook nog wel.
ik denk dat ze zelfs nog wel ontzag heeft voor je konijnen en het caaf hok kun je voor de zekerheid katproof maken.
zelf laat ik ook de katten niet bij de caafs uit voorzorg maar het gebeurd weleens dat de deur niet goed is dicht gedaan en dan vieren de katten feest in de caafkamer met stukjes verdwaald hooi de caafs zitten onder hun bruggetjes naar de kat te kijken maar verder gebeurd er eigenlijk niks godzijdank maar het zit gewoon tusen onze oren en zouden niet willen dat er een caafje gepakt word door het instinct v/d kat.
binnekort komen we kijken naar deedee en pakken gelijk nog even de verfkwast vast voor de laatse loodjes van je verbouwing in huis.
geef deedee maar in dikke knuffel.
je dag is nooit zonder een lach met een bullterrier in huis.

groetjes petra

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » wo 05 sep 2012, 10:34

Wat een lieverd en wat nobel van je om een ouwtje een kans te geven!
Maar wij wonen ook niet groot (60 m2)en hebben ook 2 van die heerlijke gekke bloterikken en 6 honden.

Verstuurd van mijn GT-N7000
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Terug naar “Korthaar Rassen”