Ontstoken tandvlees, tandsteen

MaaikeV

Re: Ontstoken tandvlees, tandsteen

Berichtdoor MaaikeV » vr 07 sep 2012, 10:12

Ah oke, is altijd het proberen waard. Kan ik gelijk kijken wat Revi het fijnste vind! Is goed, zie je pb'tje wel verschijnen :)

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » di 11 sep 2012, 10:24

Ik probeer consequent de dieren de tanden te poetsen, maar het schiet er wel eens bij in.
Voor de katten gebruik ik een verband gaasje, was een tip van iemand van het forum en voor de honden een tandenborstel.
Maar moet eerlijk bekennen dat het er geregeld bij in schiet blush5_sm
Leuk vinden ze het hier ook niet echt.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Mable

Berichtdoor Mable » di 11 sep 2012, 10:27

Ik poets ook het gebit van Thoth, bij de dierenarts hebben ze speciale borstels, en tandpasta met kippensmaak.
Het is even oefenen maar nu is het Jammie poetsen.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » di 11 sep 2012, 10:40

Hier ook geen poets-sessies.
Dentisept spreekt mij wel aan.(Manoe) http://www.medpets.nl/dentisept/
Sjeba,
Desi , Djinn ster_sm , Doenja & Mees

zoefay

Berichtdoor zoefay » di 11 sep 2012, 17:12

Ik heb Mo zijn gebit bij de dierenarts (roesje) laten schoonmaken. Hij was bijna twee toen hij bij mij kwam en was gekoolteerd. Oren waren supersmerig en Mo zelf ook en hij had een bruin gebitje. Heb hem dus voor een grote beurt naar de da gebracht toen hij goed gewend was. Zijn voeten moesten geweekt worden! Hij kwam rose terug met transparante oortjes en een redelijk schoon gebit (ze staan bekend om hun niet zo beste gebitten), hij eet heel graag harde brokje en krijgt brokjes speciaal voor zijn tandjes als ik zijn nagels heb geknipt of hij in bad is geweest of ik zijn oortjes schoon heb gemaakt, soort beloningssnoepjes dus. Lastigste vind ik nog steeds zijn oren schoonmaken (ik wikkel hem tegenwoordig in een handdoek, maar vind het altidj een beetje zielig).

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » di 11 sep 2012, 21:57

Die kleefpasta wil ik ook nog eens proberen! Dank je wel voor de link borntoshow!
Momenteel gebruik ik de aquadil (voor door het water) en de Bucco-fresh die ik van Manoe kon uittesten.
Denzie drinkt wel uit het water, maar het is eigenlijk voor Revi bedoeld en die drinkt minder.. dus durf het niet meer door het water te doen.
Bucco-fresh daar doe je een mespuntje van door het voer, heb het nu 2 dagen geprobeerd. Dus kan er nog niet echt iets van zeggen.

Maar super, zoveel reacties! Voel je je niet helemaal alleen met je "probleem" Dank jullie wel :)
Ik hou jullie hier op de hoogte :)
Gelukkig eet en drinkt Revi wel goed en zijn tandvlees ziet er rustiger uit en minder vel rood.

Ook heeft hij nu "gewoon" voer en niet meer die voor kittens.
Ook ben ik overgestapt op Carocat lamb, heerlijk vind ie het en door de grotere brokjes schuurt dat ook tegen zijn tandjes en tandvlees, en dat is ook goed :)

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 22 okt 2012, 17:35

Nou daar was ik weer.. Helaas heeft het allemaal niet geholpen..
Had Bucco-fresh en Aquadil geprobeerd en het is beide op, maar het tandvlees blijft rood en zijn adem niet echt fijn :(
Tanden poetsen, daar heb ik een poging tot gedaan, maar hij blijft het niks vinden.. Miauwt heel hard en krapt mij open.. nu als ik de spullen pak rent hij al weg, wil niet dat hij bang van mij wordt dus ben ik ermee gestopt..
Heeft iemand misschien nog tips voor mij wat ik kan proberen te doen?
Alles is meer dan welkom, wil toch het beste voor mijn lieverd

Ps. Merk niet dat Revi er zelf last van heeft, hij eet goed en drinkt ook prima.
Hij eet alles, dus dat scheelt wel :)

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 22 okt 2012, 18:20

Hoi Maaike, wilde al reageren op je pb, maar hier is beter, dan hebben anderen er ook wat aan ;-)
Er is tegenwoordig weer wat nieuws, Dentisept. Dat is een soort pasta dat erg kleverig is. Je doet eigenlijk een beetje achterin de bek tussen wang en kiezen en de rest gaat vanzelf. Doordat het kleverig is wordt het niet zomaar doorgeslikt maar verdeelt het zich door de bek. Dit kan elke dag tot 1 x per week afhankelijk van de ernst. In Revi zijn geval zou ik beginnen met 1 x per dag en dan afbouwen.

http://www.medpets.nl/dentisept/?gclid= ... tAodzkAAyw
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 22 okt 2012, 18:23

Hey Manoe

Ik heb even je link bekeken en beter het topic weer gelezen en zag inderdaad dat je dit al eerder voorstelde! Ik heb het net besteld samen met ontwormingstabletten :D
Ik hou je hier op de hoogte :) Dank je wel voor je informatie!

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 22 okt 2012, 18:56

Ik schaam mij een beetje en voel me een klein beetje een slecht baasje nu blush_sm Hier heb ik een mops en Dodo waarbij eigenlijk tanden gepoetst moeten worden. Heb keurig netjes de pasta met kipsmaak en borstel in huis....en er al een hele tijd niets mee gedaan blush_sm Zie er een beetje tegenop en lijkt me een hoop gedoe maar zowel Tank de hond en Do zijn allebei al eens aan hun gebitje geholpen. Bedankt voor het wakker schudden Maaike, ik heb beginnen met tandenpoetsen op mijn to do lijstje voor morgen staan what_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”