allergisch jaarlijkse enting

monique236

allergisch jaarlijkse enting

Berichtdoor monique236 » vr 28 sep 2012, 09:46

ben gisteren behoorlijk geschrokken. moest met Lola (cornish rex, poes) naar de DA voor haar jaarlijkse enting. ze is nu bijna anderhalf dus haar eerste enting.

ze had ook wat ik dacht een rot stukje op haar kies dus daar ook effe naar laten kijken, de DA dacht dat dat niet zo erg was en heeft haar gelijk een roesje gegeven en dat weggehaald, was dus gelukkig maar oppervlakkig.

dus haar enting gehad en een spuitje om weer wakker te worden, zou zo'n 20 min.duren voor ze weer helemaal wakker zou zijn. was rond 3 uur thuis en lola werd maar niet wakker, was heel erg duf en voelde ook niet lekker warm aan, heb haar bij me gelegd en het wat aangekeken want ik dacht dat ze gewoon nog wakker moest worden van de verdoving. rond half 6 toch maar de dierenarts gebeld vond het beetje eng worden. na mijn uitleg zeiden ze dat ik toch beter even langs kon komen.

terug daar heeft ie naar dr hartje geluisterd en getemperatuurd, die was dus te laag, en kreeg ik te horen dat het maar goed was dat ik langs was gekomen, ze was in shock, allergische reactie op de enting. heeft ze 2 spuiten gehad en na ongeveer een half uur zag ik haar opknappen wat een opluchting.

had ze dat met haar tand niet gehad en dus geen narcose gehad had ik die link met de enting eerder gelegd en was ik eerder naar de DA gegaan, maar ja gelukkig goed afgelopen, maar wel een behoorlijke stress dag gehad.

is een heel verhaal geworden maar moest het effe kwijt.

lola ligt nu weer lekker bij me gelukkig.
Bijlagen
1003.jpg
1003.jpg (76.04 KiB) 1155 keer bekeken
1004.jpg
1004.jpg (72.39 KiB) 1155 keer bekeken

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: allergisch jaarlijkse enting

Berichtdoor Clemmetje » vr 28 sep 2012, 09:48

Wat eng Monique. Gelukkig is het goed afgelopen.
Wat ik wel apart vind is dat je haar mee naar huis hebt gekregen terwijl ze nog niet goed wakker was.
Is het echt alleen van de enting of een combinatie van enting en roesje?
Groetjes Clem
Afbeelding

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » vr 28 sep 2012, 09:53

Dat is zeker schrikken zeg!!
Onze chihuahua Bitch reageert ook allergisch op entingen, maar ze geven haar niet meer de volledige dosis en sindsdien gaat het goed.
Kan me voorstellen dat je ongerust was.
Maar snap ook niet goed dat je haar mee naar huis kreeg terwijl ze nog niet goed wakker was.
Maar gelukkig is het goed afgelopen!!
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

monique236

Berichtdoor monique236 » vr 28 sep 2012, 10:13

nou bij de DA leek ze goed wakker want ze reageerde en mauwde dus het leek goed. pas thuisgekomen begon ze zo raar te doen. dus de DA is niets te verwijten hoefde zelfs de spuiten niet te betalen.

bij de volgende enting krijgt ze gelijk deze spuiten erbij en dan moet alles goed gaan.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 28 sep 2012, 10:22

Best eng hoor.
Gelukkig is al goed gekomen .
Groetjes Hildeke

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 28 sep 2012, 10:42

He bah Monique, wat eng. Gelukkig voelt ze zich weer goed.
Je kan ook je da vragen volgende keer ander vaccin te gebruiken. Soms reageren ze allergisch op het ene vaccin, maar niet op een ander.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 28 sep 2012, 11:19

Hoi Hoi
meid wat zal jij je wezenloos geschrokken zijn ,voor hetzelfde geld raak je haar kwijt ,waar is ze mee geent dan ?
De fokker waar jij haar gekocht hebt moet haar toch ook geent hebben ,

Wat zul je gelukkig wezen na dit stress gebeuren dat je haar gewoon nog hebt ,je zal haar wel suf geknuffeld hebben ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

monique236

Berichtdoor monique236 » vr 28 sep 2012, 13:53

door omstandigheden was ze nog niet geent toen ik haar kreeg. en bij haar eerste enting kreeg ze wel een rare reactie, ze begon toen te schuimbekken. maar dit had ze thuis ook al een keer gehad. dus nu met haar enting was ik wel een beetje huiverig maar omdat ze niet begon te schuimbekken nergens geen erg in.

maar ben superblij dat alles weer goed is ze zit nu weer lekker buiten in de zon te loeren door de schutting naar de buren, die hebben nl een voederkooi voor vogeltjes staan dus daar zit ze de hele dag naar te kijken hahahaha

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 28 sep 2012, 14:00

Gelukkig is het goed afgelopen......wat een schrik zeg! eek_sm
Groetjes Gerry

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 28 sep 2012, 15:40

Arme Lola, dat ze zo ziek geworden is na de enting. Dan schrik je je inderdaad ene ongeluk! Maar dan is ze wel echt volgens mij heel allergisch voor de enting. Miaula heeft vorig jaar ook een entingsreactie gehad, nadat ze voor het 2e jaar werd ingeënt met Ducat. De dierenarts vertelde me een dag later dat entingsreacties sowieso niet heel vaak voorkomen, en eigenlijk altijd pas nadat katten 3x opeenvolgende jaren met een bepaalde enting ingeënt worden. Dus bij Miaula was het al "bijzonder" dat ze het na 2x kreeg, maar als Lola al bij de 1e enting zo heftig reageerde, zou ik persoonlijk volgend jaar toch eens heel goed met de dierenarts overleggen of de lichamelijke 'kosten' van een enting voor Lola wel opwegen tegen de baten die ze er mogelijk van heeft. Ik weet niet of ze nu 2x dezelfde enting gehad heeft, anders is een ander merk enting ook nog te overwegen, zoals hier ook al geopperd is (heeft Miaula dit jaar ook gehad en dat is goed gegaan gelukkig).

Terug naar “Vaccineren”