Hete kookplaat

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
jzocchi

Re: Hete kookplaat

Berichtdoor jzocchi » wo 05 dec 2012, 22:29

Als ik een pan met water opzet dan denken ze hmmm lekker zo'n grote waterbak! lach_sm
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 05 dec 2012, 22:48

Pff gelukkig doen ze dat hier niet... Wel op het aanrecht, maar niet op de kookplaat. Hopelijk kan je wat vinden om het af te dekken. Plantenspuit maakt hier totaal geen indruk. Casper komt het meest op het aanrecht en heb dat met de plantenspuit geprobeerd af te leren. Springt hij van het aanrecht af, gaat water drinken met een kop van: "ik was niks anders van plan hoor" om vervolgens weer doodleuk op het aanrecht te springen.... *zucht*
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 06 dec 2012, 01:41

ook wij hier hebben een open keukentje, en ik moet ook wel toegeven dat ik nooit echt ontspannen aan de tafel zit ook ik kijk altijd maar richting keuken of ze er vandaan blijven,
wat ik wel doe om ze af te leiden , als men eten klaar is geef ik hen eten bv een blikje tonijn dan zijn ze afgeleid en na als ze gedaan hebben , hebben ze hier gelukkig de gewoonten om op hun krabpaal te gaan zitten en hun te beginnen te wassen.
ook ik vul altijd de kookpotten met water en zet deze op het vuur dat gebruikt is
ja en inderaad ze houden ons zo wel altijd met iets bezig hé laugh_sm

kan je niet zo een soort groot vierkant deksel laten maken? en dat dan rond het vuur leggen?zou eens naar een keukenwinkel gaan en eens horen wat ze zouden kunnen maken?, want als ik je verhaal lees vind ik dit wel heel beangstigend hoor, alé ja tis maar een idee hé
gr nancy
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » do 06 dec 2012, 09:55

Ze hebben wel afdekplaten, maar kan uit de omschrijvingen op internet niet eruit opmaken of je die ook op nog hete kookplaten kan plaatsen. Ze dienen meer ter bescherming van de kookplaat. Ik zal eens gaan rondkijken inderdaad en een goed idee om eens bij een keukenzaak binnen te lopen dry_sm. Mooi klusje voor de komende kerstvakantie.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 06 dec 2012, 10:58

ja zo eens iets anders dan naar kerstversiering gaan kijken hé smile7_sm
Afbeelding

Vlam

Berichtdoor Vlam » do 06 dec 2012, 23:24

Als ik gekookt heb leg ik er een bord op! Dat werkt en als het afgekoeld is, haal het bord weer weg.

Pickles

Berichtdoor Pickles » vr 07 dec 2012, 22:29

Wij hebben ook een open keuken maar mijn drommels doen dat niet, het lijkt wel of ze zelf weten dat ze niet bij dat hete spul moeten komen.
Pickles die durft soms op het aanrecht springen als ik aan het koken ben maar dat heb ik niet graag want die durft wel aan het eten zitten maar dan krijgt ie een tik op zijn kont en is hij weg.
Mss kan je hen niet altijd eten geven maar net als jij gaat koken, hun eten geven in een andere ruimte? Dan zijn ze blij en afgeleid en kan jij toch eens gerust je gang gaan.
Ja ja, die sphynxies hebben je goed onder de duim haha wink2_sm

cora

Berichtdoor cora » wo 06 mar 2013, 11:00

Heb je al een oplossing?
Anders de kookplaat voor een inductieplaat vervangen. Die wordt wel warm maar niet loeiheet en kan je direct een plaat erover leggen.

dinie

Berichtdoor dinie » wo 06 mar 2013, 11:43

Dat is een optie, maar dat wordt een dure grap ohmy_sm.
Is er geen recycling of inbrengpunt van afval bij je in de buurt ?
Misschien is het dan een optie om te kijken of er daar een afgedankt fornuis staat met een adekplaat van safetyglas. Deze is gemakkelijk aan te passen om er nadien op te leggen.
Zelf hadden wij er vroeger na het koken een afvalstuk van een aanrechtblad opliggen. Dat kan ook aardig wat hitte verdragen en helemaal wanneer je er alu folie overheen trekt.
Een plaat in alufolie gewikkeld - glimmende kant naar buiten - voldoet eigenlijk al.

Dinie

yael

Berichtdoor yael » wo 06 mar 2013, 12:23

wij scheppen het eten altijd op de borden en laten de pannen staan
wij hebben wel een inductie kookplaat
inj ou geval zou ik als de pannen leeg zijn er water in doen en dan op de hete platen laten staan

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”