Chemische oorlogvoering VERVOLG

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
Marthe
Contacteer:

Re: Chemische oorlogvoering

Berichtdoor Marthe » di 11 mei 2010, 13:06

Ik hoop voor jullie dat het stroomdraadje werkt! Zou wel fijn zijn, zowel voor jullie als voor Fly & Heaven.

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 11 mei 2010, 13:14

Ik hoop ook voor je dat dit helpt!
Is het een idee om net als bij ons de tuin met kattengaas af te zetten?
Dat is een stukje gaas omhoog (vanaf muur/schutting) en dan een cm 0f 50 naar binnen gebogen.
de eigen katten kunnen er niet uit en andere katten kunnen er niet meer in.
Vroeger hadden wij veel buurkatten in de tuin, met de nodige krassen voor onze kale Joeps.
We hebben nu een jaar of twee/drie kattengaas en er is geen enkele kat meer binnen geweest.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 11 mei 2010, 13:45

Ik hoop ook voor je dat dit helpt!
Is het een idee om net als bij ons de tuin met kattengaas af te zetten?
Dat is een stukje gaas omhoog (vanaf muur/schutting) en dan een cm 0f 50 naar binnen gebogen.
de eigen katten kunnen er niet uit en andere katten kunnen er niet meer in.
Vroeger hadden wij veel buurkatten in de tuin, met de nodige krassen voor onze kale Joeps.
We hebben nu een jaar of twee/drie kattengaas en er is geen enkele kat meer binnen geweest.
Petra, zou je hier misschien eens een foto van willen plaatsen? Ik heb een eigen huis gekocht, waar ik binnenkort naartoe zal verhuizen. Ben momenteel ook hard op zoek naar goede ideeën om de tuin af te bakenen. Ik wil Miaula en de andere katten straks lekker naar buiten laten, maar niet vrij rond laten lopen. Mijn tuin grenst een aan redelijk drukke doorlopende weg waar hard gereden wordt, en ik weet niet hoe de 'cat-friendly' deze buurt is.
Op internet al wel veel verschillende opties gezien, maar sommige zien er wat gammel uit. Ben erg benieuwd hoe jullie het gedaan hebben.

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 11 mei 2010, 14:38

Hieronder mijn foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben de netten en bevestigingsmaterialen gekocht bij:
http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
Hier kun je meer foto's zien. Het werkt geweldig! Geen kat eruit en geen kat erin.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 11 mei 2010, 15:09

Dat is heel mooi gedaan Petra. Het hangt ook af van de muren, die van ons zijn dikker en volledig begroeid.
Wij hebben ook een gelijksoortig systeem en tot hiertoe komt er geen kat in of uit, behalve Flake die gaat gewoon op de rand van de omheining staan en springt dan naar beneden.
Marthe, ik heb nog 8 van die metalen dingen liggen, die mag je hebben als je ze kan gebruiken. Wij wonen in Antwerpen, maar we gaan ergens in juni een dagje naar Roosendaal.

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

geertje

Berichtdoor geertje » di 11 mei 2010, 15:43

Vervolgverhaal:
Ik kwam zojuist mijn buurvrouw tegen. Haar kat heeft een kattenluikje om naar buiten te gaan. Dit was ze gisteren vergeten te sluiten.
Vanmorgen wordt mijn buurvrouw wakker, doet haar ogen open en kijkt recht in de ogen van....de Bengaal, het broertje van Flake....die zat gezellig mee op haar bed!!! s7 (vind ik eigenlijk wel stiekem om te lachen)

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 11 mei 2010, 15:58

Hebben jullie gaas of netten?
Bij ons is de constructie namelijk het net 50 cm plat (horizontaal) naar binnen. Een kat gaat daar niet opstaan omdat er geen houvast is, het zakt in.
Er is dus geen rand om op te staan.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » di 11 mei 2010, 16:03

Hebben jullie gaas of netten?
Echte draad voor een omheining waar een kat dus wel op kan staan. De bedoeling van de afspanning was eigenlijk alleen maar om onze katten binnen te houden en dat ook de draad zou volgroeien dat is ondertussen ook zo.
We hebben hier nooit last gehad van katten, sommige kwamen wel in de tuin, vind ik niet zo erg. Maar het is vooral de katerpis die Flake zo nodig overal moet tegenaan spuiten waar ik zo'n hekel aan heb.

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 11 mei 2010, 16:11

Maar het is vooral de katerpis die Flake zo nodig overal moet tegenaan spuiten waar ik zo'n hekel aan heb.
Nou dat vind ik echt heel vreemd Geertje, een beetje overdreven ook. Dat ruikt toch lekker: echte katerpis? f1
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

geertje

Berichtdoor geertje » di 11 mei 2010, 16:32

Nou dat vind ik echt heel vreemd Geertje, een beetje overdreven ook. Dat ruikt toch lekker: echte katerpis?
D15 D25 ... h1 h1 h1

Terug naar “De uitgeverij”