Chronische snotterende sphynxjes met onstoken oogjes!

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
Faysterr

Re: Chronische snotterende sphynxjes met onstoken oogjes!

Berichtdoor Faysterr » ma 03 dec 2012, 13:53

Hoi hoi!

Sorry.. ik heb ook niet meer gereageerd! We hebben het weekend veel kraambezoek gehad en sowieso heel veel bezig geweest met ons puppenkind en poezels, en het aan elkaar laten wennen, en alle 3 even veel aandacht geven, elk uur met Kiki naar buiten en ook de rust hier in huis bewaren.. merry_sm want drie wervelwinden in huis is heus wel veel crazy_sm

Maar ik kan inmiddels wel zeggen dat Zootje haar genies gestopt is! Ook haar oogjes zijn weer mooi rustig! Dus ik ga gewoon door met deze kuur!

En tevens heb ik nogmaals je lijst doorgenomen Manoe, maar ik kom er gewoonweg niet uit!

Ik kan niet zeggen dat er uit haar ene neusgat meer vloeit dan uit haar andere neusgat. Want alleen met het niezen komt er af en toe een paar druppeltjes mee.Ook is er geen sprake van korstvorming of iets. En ze kan wel gewoon door haar neus ademenen, dat heeft de DA getest met een veertje en ik zelf gisteren ook nogmaals :-)
Wel is (naar mijn idee) haar tongetje wat geler dan hoort en is dat eigenlijk de enige uiterlijke verschijning die ik er uit op kan maken.

En op basis hiervan zou ik dan dus kiezen voor Silicea. Maar ik lees ook dat dat een slechte reactie geeft?
Maar dat komt het meeste overeen met Zootje, omdat de infectie elke keer weer zijn kop op steekt. Ze heeft overigens geen slechte huid, wel bruine tandjes, maar dat komt door de AB sad1_sm en ze is een slank dennetje! Ze is vandaag precies een half jaar oud en weegt 2,4 kilo! En wellicht is dit een normaal gewicht.. maar het vergelijkingsmateriaal wat ik is Zinzel, haar half broer, die de bouw van zijn opa heeft; een flinke kater! En van mijn ouders, 3 sphynx poesjes met alle 3 overgewicht... dus ja.. ik weet niet of ze dan ook écht dun is?

Ik ga nu in elk geval Kiki naar de oppas brengen en moet zelf een paar uurtjes werken (en dat voelt heeel rot! Net de 1e werkdag dat ze bij ons is en zowel mijn vriend als ik konden beide geen vrij krijgen! De rest gelukkig wel, de komende weken!!)

Dus ik wacht even je reactie af! Want hoewel het nu goed lijkt te gaan, zijn alle extraatjes om de boel te verhelpen meegenomen! Want we hebben al eerder gehad dat het goed leek te gaan en ze na de kuur gewoon weer opnieuw begon!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 03 dec 2012, 13:56

Fijn dat het beter gaat.
Welke AB had je nou precies gegeven en hoe lang?
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 03 dec 2012, 22:47

Hoi hoi!

Sorry.. ik heb ook niet meer gereageerd! We hebben het weekend veel kraambezoek gehad en sowieso heel veel bezig geweest met ons puppenkind en poezels, en het aan elkaar laten wennen, en alle 3 even veel aandacht geven, elk uur met Kiki naar buiten en ook de rust hier in huis bewaren.. merry_sm want drie wervelwinden in huis is heus wel veel crazy_sm

Maar ik kan inmiddels wel zeggen dat Zootje haar genies gestopt is! Ook haar oogjes zijn weer mooi rustig! Dus ik ga gewoon door met deze kuur!

En tevens heb ik nogmaals je lijst doorgenomen Manoe, maar ik kom er gewoonweg niet uit!

Ik kan niet zeggen dat er uit haar ene neusgat meer vloeit dan uit haar andere neusgat. Want alleen met het niezen komt er af en toe een paar druppeltjes mee.Ook is er geen sprake van korstvorming of iets. En ze kan wel gewoon door haar neus ademenen, dat heeft de DA getest met een veertje en ik zelf gisteren ook nogmaals :-)
Wel is (naar mijn idee) haar tongetje wat geler dan hoort en is dat eigenlijk de enige uiterlijke verschijning die ik er uit op kan maken.

En op basis hiervan zou ik dan dus kiezen voor Silicea. Maar ik lees ook dat dat een slechte reactie geeft?
Maar dat komt het meeste overeen met Zootje, omdat de infectie elke keer weer zijn kop op steekt. Ze heeft overigens geen slechte huid, wel bruine tandjes, maar dat komt door de AB sad1_sm en ze is een slank dennetje! Ze is vandaag precies een half jaar oud en weegt 2,4 kilo! En wellicht is dit een normaal gewicht.. maar het vergelijkingsmateriaal wat ik is Zinzel, haar half broer, die de bouw van zijn opa heeft; een flinke kater! En van mijn ouders, 3 sphynx poesjes met alle 3 overgewicht... dus ja.. ik weet niet of ze dan ook écht dun is?

Ik ga nu in elk geval Kiki naar de oppas brengen en moet zelf een paar uurtjes werken (en dat voelt heeel rot! Net de 1e werkdag dat ze bij ons is en zowel mijn vriend als ik konden beide geen vrij krijgen! De rest gelukkig wel, de komende weken!!)

Dus ik wacht even je reactie af! Want hoewel het nu goed lijkt te gaan, zijn alle extraatjes om de boel te verhelpen meegenomen! Want we hebben al eerder gehad dat het goed leek te gaan en ze na de kuur gewoon weer opnieuw begon!!
Ja, ik weet dat het soms lastig kan zijn, je hoeft ook niet alles al te letterlijk te nemen hoor. Silicea past ook wel goed bij slanke dieren, dus misschien wel passend voor Zootje. Maar als zij geen last meer heeft is het niet zo zinnig om te behandelen, tenzij het weer opspeelt. Wat haar gewicht betreft: op zich is 2,4 kilo wel weinig, maar ligt ook een beetje aan haar bouw en grootte. Kan je haar ruggewervels en heupbotjes goed voelen? Dat hoort niet, dat hoort goed bespierd te zijn.

Kan je wat meer vertellen over de klachten van Zinzel? Misschien kan ik je helpen met het vinden van een passend middel.
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » zo 09 dec 2012, 21:38

*zucht!* heb ik net een heel verhaal getypt.. springt Kiki in vol ornaat op mijn toetsenbord.. weg berichtje!! Leuk zo'n pup ohmy_sm

Poging twee laugh_sm

Zinz heeft momenteel eigenlijk weinig klachten! Hij heeft enkel last van exceem/schimmel (ringworm?) plekjes (4 stuks) maar sinds we vanaf dinsdag aan het zalven zijn, zijn ze bijna alle 4 al volledig verdwenen.

Zootje heeft vandaag haar laatste AB Doxoral gehad en is ze nu ook klachten vrij.

En.. ik ben donderdag op aanraden van een kennisje bij Natulistic geweest. Ik had er al eens eerder op de site gekeken en haar katten waren pas ook aan het niezen. Zij is er naartoe gegaan, heeft advies en wat medicatie gekregen en haar katten niezen niet meer!

Dus donderdag ben ik daar wezen kijken en we gaven als L-Lysine en B6 van Groene Os, nu geven we er 2x per dag Sinus Compositum naast, 2x per dag "fit en Sterk" (multivitamine) van T.A.P. (Total Animal Products) ze krijgen 2x maal daags 3 druppels zilver en nog een probotica voor hun darmen om die ook weer in balans te krijgen.

Dus nu is het hard hopen dat dit voldoende weerstand opbouwt en eventuele restjes wegwerkt en alle ellende hierna volledig is uitgeroeid!!!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 09 dec 2012, 22:11

Hoi Fay
ik ga heel hard duimen dat dit ze er dan door helpt ,dat Colodiaal silver kan je ook in hun neus en oogjes doen ,
Hou je ons op de hoogte ?? SUCCES!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 10 dec 2012, 00:06

Hopelijk helpen de middelen van Natulistic. Sinus Compositum ken ik. Heb ik ook al eens goede resultaten mee behaald.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 10 dec 2012, 10:16

Hoi Fay, ik hoop dat die middelen gaan helpen om de weerstand te versterken zodat ze er nu helemaal vanaf gaan komen.
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » ma 10 dec 2012, 11:36

Dank jullie wel weer voor jullie reacties!

Kan dat geen kwaad Wil? Om het zilver in de oogjes en neus te druppelen? (hoewel ik nog niet zo goed weet hoe ik dat laatste aan kan pakken laugh_sm )

En Manoe, heb jij toevallig nog aanvullingen op dit setje? Is het alsnog aan te raden om die Silica erbij te geven bijv? Of is dat echt puur als ze klachten hebben?

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 10 dec 2012, 12:05

Ik zou het even aankijken, hoe ze het hier op doen. Als je met homeopathische middelen gaat werken kan je bepaalde reacties gaan zien. Als je van alles door elkaar gaat geven, weet je niet meer waar de reactie vandaan komt en weet je dus ook niet waar je evt. mee zou moeten stoppen of juist doorgaan.
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » ma 10 dec 2012, 17:07

Hoi Manoe,

We kregen zojuist te horen dat ze beide tóch ringworm hebben en gaan nu dus ook starten met de kuur daarvoor.

Raad jij aan om dan toch wel door te gaan met deze middelen? Ik weet het namelijk zo langzamer hand niet meer waar ik nog goed aan doe... Die poezels worden gek van al die medijcen en het wordt nu alleen maar meer en meer...

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”