Chronische snotterende sphynxjes met onstoken oogjes!

Dit subforum is speciaal voor onze DierenHomeopaat Manoe.
Zij is afgestudeerd homeopaat voor dieren en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over homeopathie voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over homeopathie stellen.

Afbeelding
manoe76
Contacteer:

Re: Chronische snotterende sphynxjes met onstoken oogjes!

Berichtdoor manoe76 » ma 10 dec 2012, 17:21

Hoi Fay, Ik reageer hier even je beide topics... Balen dat ze toch ringworm hebben. Mag ik vragen wat voor pillen jij krijgt voor je katten? De normale behandeling tegen ringworm is namelijk een vloeistof... Ik zal thuis even kijken, want ik heb Stella toen ook een middeltje gegeven tegen de ringworm en dat kan gewoon door het water en kan de pup ook drinken.
Ik zou wel de weerstandverhogende dingen blijven geven, juist omdat ringworm toe kan slaan als de weerstand verlaagd is.
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » ma 10 dec 2012, 19:04

Ja.. het is een beetje onduidelijk zo allemaal he?

Maarrehm.. we hebben ook geen pillen gekregen (daar had de oude D.A. het over) maar nu van de nieuwe DA hebben we Intradrops (dat schijnt exact dezelfde werking te hebben als intrafungol (is alleen stukken goedkoper?) gekregen.

Maar dan gaan we gewoon door met waar we mee bezig zijn en dan hopen dat het na deze ellende gewoon een keer hélémaal klaar is met het gekwakkel!!

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 10 dec 2012, 19:13

Die Itradrops is een nieuw product volgens mij, maar scheelt inderdaad een hoop!! ga ik zeker onthouden. Is alleen officieel voor bijzondere dieren en niet voor hond en kat, maar ja, de werkzame stof is gelijk...
Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » ma 10 dec 2012, 20:20

Itradrop is eigenlijk voor vogels en knaagdieren begreep ik.. maar inderdaad, de werkzame stof is dezelfde hoeveelheid en samenstelling!

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » di 08 jan 2013, 21:22

Ook even hier een update (had het al in het schimmel topic gezet!)

Maar.. ik durf het haast niet te zeggen, maar het lijkt dat onze poezels door het gesnotter, genies en ontstoken oogjes gebeuren 'heen' zijn!!

Zootje heeft de laatste x echt een fikse AB kuur gehad en nieste daarna nog heel iets, dus we geven haar nog steeds 2x per dag lysine+b6 en sinus compositan en 2x per dag zilver en zij heeft helemaal nergens meer last van! (durf het haast niet te typen!) Helaas pruttelen Zinz zijn oogjes wel nog wat, dus hebben we twee weken geleden Casavan (als ik het goed typ?) zalf gekregen voor 5 dagen. Helaas bleken 5 dagen niet voldoende, maar inmiddels ook een paar dagen met deze zalf gestopt en ook zijn oogjes lijken nu rustig!! En heeeel af en toe niest hij nog eens lekker in je gezicht wacko_sm maar ook lang niet meer zo erg als eerder!! Dus het lijkt er haast op dat we ze er doorheen hebben kunnen trekken!! (net nu we een verzekering voor ze hebben af gesloten lach_sm )

Dus duimen dat dit 'het' was en ze nu voldoende weerstand op bouwen en voorlopig klaar zijn met het kwakkelen!!

Overigens blijven we voorlopig gewoon doorgaan met de Lysine+B6, Sinus Compositan (toevallig vandaag nieuw flesje gehaald!) en zilver! Want het zal ons niet gebeuren dat we er mee stoppen en ze weer beginnen!!

En ook de schimmel lijkt verdwenen.. dus nu hopen dat het ff klaar is met pillen, zalven, druppelen, en poetsen!!

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 08 jan 2013, 21:40

Pfieuw meid "bof" jij even... Even niet meer zo actief op het forum geweest en nu lees ik niezen, ringworm en een pup rolleyes1_sm rolleyes1_sm rolleyes1_sm Hopelijk is alles weer snel achter de rug en in rustiger vaarwater bij jullie. Heb je trouwens geen foto van je pup of heb ik die ff gemist?
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 jan 2013, 21:43

Wat een goed nieuws hier Fay.
Ik snap dat je hier heel blij mee bent.
Groetjes Clem
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » do 10 jan 2013, 22:10

We zijn ook heel erg opgelucht dat de poezels zoveel beter gaan!

Enige is dat Zinz nog best veel slaapt en weinig actief is/speelt. Kan natuurlijk zijn omdat hij toch nog wat knokt tegen het gesnotter. Of dat het een bijwerking is van de itradrops. Dus vriend en ik hebben afgesproken dat als hij maandag nog zo weinig actief is, we toch weer even langs de DA gaan!

Ennuh.. Jsphynx.. uiteraard heb ik foto's geshowd!
Check dit topic maar:
phpBB3/viewtopic.php?f=79&t=5991

Zal hem zometeen even updaten!

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 10 jan 2013, 22:12

Wat fijn Fay dat het gesnotter over lijkt te zijn!! Nu nog wat meer actie van Zinz!! Hopelijk is hij ook snel weer helemaal de oude!
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » di 15 jan 2013, 22:34

Zinz wordt langzaam aan weer wat actiever!! Vermoedelijk had hij toch flink last van bijwerkingen en was zijn lijfje waarschijnlijk aan het knokken tegen het gesnotter!

Hij niest echt nauwelijks nog en zijn oogjes zijn ook nog steeds ontstekingsloos!!

Ik hoop echt zóóó dat het nu gedaan is met gekwakkel!!!!

Terug naar “Onze DierenHomeopaat”