Kanker bij dieren

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Wil
Beheerder
Contacteer:

Kanker bij dieren

Berichtdoor Wil » di 26 mar 2013, 11:30

Hoi Hoi
wat mij de laatste tijd enorm opvalt is dat er zoveel dieren overlijden aan kanker.
Ben zo met die HCM bezig dat dit me toch wel ontgaan is .

Als je nagaat dat bij Maria 4 katten van ons zijn overleden aan kanker ,wel op oudere leeftijd.
Nu Flame dood aan kanker.Pink van Debbie dood aan kanker .
een Bulldog van ons met 1 1/2 jaar dood aan kanker .

Ik weet er zijn ook heel veel mensen die kanker hebben of eraan overleden zijn ,
Walgelijke ziekte is dit ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Re: Kanker bij dieren

Berichtdoor Viktor » di 26 mar 2013, 19:22

Ja dat komt idd veel voor, en is heel goed te verklaren (althans grote delen van kanker) door voeding, genetica en leef omstandigheden ze te geven die eigenlijk vaak niet bij ze horen..

Zo denkt men in bepaalde kringen dat dood eten zoals brokken je ver weg zou moeten houden van levende carnivoren zoals katten en honden.. Gemis van enzymen, levende stoffen etc. Gebrek aan gras, beweging die ze in natuurlijke omgeving zouden hebben is ook niet halbaar terwijl hun EPIgenetica de centurm die alle genen hun werk laat doen vaak niet op zulke omstandigheden in aangepast.

Komt nog eens bij dat veel meer in leven blijft dan de natuur zou toestaan door selectie.

Is en blijft gewoon heeel lastig iets!! Voor de diertjes die het krijgen heel lastig even goed als voor hun baasje huilen_sm
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 26 mar 2013, 20:33

klopt Wil ook al zo'n nare ziekte, bij honden en ook bij de berners veel kanker sad1_sm .
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 26 mar 2013, 22:14

Ook hier natuurlijk al de nodige dieren moeten laten gaan door deze rotziekte.
En dan heb ik het niet alleen over katten maar ook konijnen en nu dan onze Mac die het heeft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » di 26 mar 2013, 23:39

Is altijd zo naar voor mens en dier zo een ziekte proces!! Alles wat stofwisseling heeft kan kanker hebben... shaking_sm
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 27 mar 2013, 09:34

Hier ook veel dieren aan die rotziekte verloren sad2_sm

Eerst de ratjes, die gingen bijna allemaal dood aan tumoren, uiteindelijk hebben we geen ratjes meer genomen, te ziellig om er elke keer weer afstand van te doen.

Anderhalf jaar geleden hebben we afstand moeten doen van onze Ridgeback Koda, 9 jaar was hij nog maar... hij had botkanker, als ik er aan denk kan ik nog wel weer huilen sad2_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 27 mar 2013, 19:31

Hoi Hoi
het is natuurlijk ook vaak dat we er laat achter komen doordat ze niet kunnen praten ,De DA ook niet gelijk het ergste denkt ,
het is voor mens en dier een walgelijke ziekte ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 27 mar 2013, 22:03

Helemaal als je bedenkt dat dieren vaak niets laten zien omdat dit een natuurlijk gedrag is, wie zwak is valt ten prooi aan een ander.. Logisch dat we ook niets zien, we kunnen niet inkijken (((((
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 27 mar 2013, 22:21

Ja, het is echt een rotziekte, voor ons allemaal... Ik denk wel dat het nu lijkt of er meer dieren (en mensen) doodgaan aan kanker omdat er meer onderzoek wordt gedaan. Maar idd, vaak zijn we te laat bij onze dieren. Maar bij mensen is dat ook vaak zo. Alleen kunnen wij idd beter aangeven als er wat is terwijl dieren het van nature verbergen.
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 27 mar 2013, 22:53

Bij Koda hebben we er wel over nagedacht om er iets aan te laten doen, chemo enz.. maar er is toen door onze DA gezegd dat we weinig kans hadden dat het aan zou slaan.. en al zou het aanslaan, dan zou het hoogstwaarschijnlijk binnen een jaar ergens anders terug komen... Het zou dus alleen uitstel zijn... Toch vond ik het vreselijk om een ogenschijnlijk gezonde hond weg te moeten brengen... het staat nog steeds op mijn netvlies, zijn laatste dag, de rit naar de DA, naar het crematorium...zucht!!

Terug naar “Medisch”