Willen jullie duimen voor Smeagle ?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
*bonnie*

Willen jullie duimen voor Smeagle ?

Berichtdoor *bonnie* » wo 23 okt 2013, 17:54

Ik besterf het hier zowat van de zenuwen en heb alle tranen al uit mijn lijf gehuild.
Maandag ben ik met Smeagle bij de dierenarts geweest omdat hij een knobbeltje in zijn oksel had.
Ze dachten dat het de lymfeklier was maar hebben voor de zekerheid een punctie gedaan.
Was idd de lymfeklier en er was niks bijzonders te zien bij die punctie.
Verder mankeerde hij niks dus we hielden het op "waarschijnlijk" een reactie op de vaccinatie van vorige week.

Vandaag is Smeagle ineens muisstil en niet actief, ik pak hem vast en hij is gloeiend heet, heel vuil en zichtbaar vermagerd.
Ik weeg hem, hij was idd afgevallen, wel 200gram tov vorige week maar hij begon wel te eten van het natvoer.
Verder totaal geen symptomen buiten flauwe oogjes.

Bij de dierenarts aangekomen bleek hij maar liefst 41,5 graden koorts te hebben :(
En de dierenarts vond hem fip-verdacht :( Hij heeft bloed afgenomen voor standaard controle, FIV, FeLV en FIP
Hij heeft een koortswerende spuit gehad en morgenmiddag moet ik terugkomen.

Thuis gekomen voelde hij al heel wat koeler aan, ik heb hem nog gewassen omdat hij zo smerig was en de dierenarts vond het ook een goed idee om de koorts te doen zakken. Na het wassen heeft hij 2/3 e blikje almo nature opgegeten.

Ik vind het zo raar, zo een hoge koorts zonder verder zichtbare symptomen zoals bv. diarree of een snotneus :(
Alhoewel die gezwollen klier waarschijnlijk al een voorbode geweest is :(

Ik zit hier met een serieuze krop in mijn keel :( Ik heb zoooooo lang uitgekeken naar Smeagle , het doet zo'n pijn dat hij nu zo ziek is :(
Afbeelding

Tania
Contacteer:

Re: Willen jullie duimen voor Smeagle ?

Berichtdoor Tania » wo 23 okt 2013, 18:41

Oooooh spijtig!!!!!!!!

Wij duimen mee dry_sm dry_sm dry_sm

g.w.

Berichtdoor g.w. » wo 23 okt 2013, 18:44

Arme Smeagle en arme jij!! Het is altijd zo zielig als ze iets mankeren......en als baasje ben je bijna net zo ziek confused_sm

Hopelijk knapt hij snel weer op en is het geen FIP oid sad1_sm ......ik zal natuurlijk voor jullie duimen fingers_sm
Groetjes Gerry

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » wo 23 okt 2013, 19:05

fingers_sm Duimpjes draaien op volle toeren voor hem! Hopelijk is hij snel beter en is het iets banaals en geen fip!
Zet 'm op Smeageltje! Snel weer beter worden jongen.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 23 okt 2013, 19:10

Ohh jee, ik kan me voorstellen dat je alle tranen al uit je lijf gehuild hebt.. Ik ga echt heel hard voor je duimen dat het geen FIP is. Heel veel sterkte gewenst. Wanneer krijg je uitslag van de onderzoeken?

zenga13

Berichtdoor zenga13 » wo 23 okt 2013, 19:40

Och gut, arme Smeagle.. Konden ze maar praten he, dan konden ze zeggen wat er is. Ik ga in elk geval heel hard duimen voor een goede uitslag dry_sm
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » wo 23 okt 2013, 20:17

Ach wat zielig voor smeagle
Ik hoop dat het niks ernstigs is
Ik duim voor je

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 23 okt 2013, 20:25

O meid wat zal je vreselijk geschrokken zijn
dit is niet niks ,heeft hij een dik buikje ?? als hij 200 gram is afgevallen kan je dat goed zien ,dan moet je ook wel kunnen zien of zijn buik dit is ,heeft hij zijn balletjes nog ?
als ik jou was zou ik hem niet meer wassen of wat dan ook ,laat hem lekker gaan en nu zeker geen stress al bedoel je dat vreselijk lief ,,
We duimen met
Was Aids en Leukemi oke ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 23 okt 2013, 20:29

Dat wassen heb ik gedaan op aanraden van de dierenarts om zijn koorts te helpen temperen.
Daarna was hij ook effectief weer even vrolijk en heeft lekker gesmuld.
Daarnet liep hij langs de voerbakjes , nam een hapje maar dat was het dan ook weer.
Zo dadelijk ga ik nog eens proberen met almo.

Alle virussen zijn aangevinkt op het formulier voor het labo om te checken....
Ik hoop nog steeds op een banale griep maar als ik google kom ik bij zo'n hoge koorts overal bij fip uit :(
Om zot te worden... en tis ook niet dat mijn dierenarts voort minste een bloedproef voorstelt want vorig jaar werden mijn buitenkatten ziek (ook plots hoge koorts) en die kregen gewoon antibiotica en koortsremmers zonder meer.
Maar nu zei hij direct "ik zou graag een bloedproef doen" :(
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 23 okt 2013, 20:51

Meid ga niet gelijk van het ergste uit ,morgen of overmorgen heb je de meeste bloeduitslagen al binnen ,we duimen!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Virale ziektes”