één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Audrey

Re: één dezer gooi ik ze allemaal buiten...

Berichtdoor Audrey » zo 10 nov 2013, 12:14

Er is nog een reden waarom ik zeg pas herplaatsen als ze nog een nestje hebben gehad.
er is mij altijd gezegd dat je in periodes waar je je slecht in voelt, geen drastische beslissingen kan nemen. Ik hoop ergens dat de katten hun gaan aanpassen en dat ik ze gewoon kan houden want eerlijk wil ik ze helemaal niet herplaatsen.
Ik hoop dus dat niet alleen maar dat ik me snel wat meer in mijn ritme voel zodat ik een beslissing kan nemen of er katten weggaan, die ik me nadien niet ga beklagen.
OK dat kan ik begrijpen. Ik dacht dat je toch wil herplaatsen dus gezien de omstandigheden dan beter nu dan later. Maar als je twijfelt snap ik dat je geen overhaaste beslissing wilt nemen waar je misschien spijt van krijgt en die je niet meer terug kan draaien.

Hoop dat het gauw ietsje beter zal gaan en de enorme berg moeilijkheden langzaam kleiner zal worden.
Laatst gewijzigd door Audrey op zo 10 nov 2013, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » zo 10 nov 2013, 12:15

Als ik al helemaal in de stress zou zitten, zou ik niet aan een nestje extra moeten denken. Zoals het nu bij mijn nestje gebeurd en ik zou niet goed in mijn vel zitten, toestanden thuis hebben en niet weten waar ik alles moet doen en laten.. dan had ik dat niet getrokken. Ik trek het nu al haast niet en ik zit in een stabiele situatie.... (maar misschien zegt dat ook wel iets over mij laugh_sm )

Nancy

Berichtdoor Nancy » zo 10 nov 2013, 12:28

wow barbara!! wat moet dit een ellende zijn voor je meiske ppfff!!
hoe gaat het ondertussen?? een dikke knuf van hieruit g3
gr nancy
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » zo 10 nov 2013, 15:41

Hei Barbara,
ik denk echt dat een gedragstherapeut erbij halen het beste is wat je kan doen.
En inderdaad, waarschijnlijk ben je een beetje té perfectionistisch, maar hoe dan ook moet die onzindelijkheid opgelost raken hé, niemand vindt het leuk om overal kattenplas en ook nog drollen te vinden!
Het is ook een signaal van de katten uit dat er wat mis is, maar net daar heb je een therapeut nodig, die kan uitvissen wat er scheelt.
Succes hoor!
Ann

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 10 nov 2013, 21:17

Hoi Barbara
Meid ik denk ook dat je veel te veel van jezelf verwacht ,probeer een x een uurtje per dag voor jezelf te pakken ,dweil 1 x niet of later of strijk bepaalde dingen niet
Probeer AUB een beetje plezier in je leven te houden ,Ik weet heus wel dat je pis en poep op moet ruimen en ook als eerste .
probeer wat andere dingen te laten liggen,

Jammer dat het tussen jullie nog steeds niet lekker loopt dat neemt ook heel veel energie bij je weg ,dan de zorg nog over je kleine princes Dylara
Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe
flowers_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 10 nov 2013, 22:42

Hoi Barbara,

Probeer je perfectionisme wat te laten gaan... Ik moet hierbij meteen aan mijn zwager denken. Toen mijn neefje Alex voor het eerst zelf brood wilde eten zat natuurlijk de hele tafel, stoel, vloer onder de pindakaas, brood en boter... hij moest zich echt enorm inhouden... voor ons erg vermakelijk maar gelukkig heeft hij het wel wat los kunnen laten. Zoals Wil zegt: neem af en toe ook een beetje tijd voor jezelf waarin je echt kan ontspannen want dat is echt belangrijk. Je ben niet alleen moeder, partner en baasje, maar ook jezelf. En voel je niet schuldig om een keer Dylara aan een ander over te dragen om even wat "me-time" te hebben.
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » di 12 nov 2013, 21:09

Dag Barbara,
hoe gaat het?
Al een afspraak gemaakt?Ben benieuwd.
Ann

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » do 14 nov 2013, 14:57

nee ik heb nog geen afspraak gemaakt, wel heb ik al over 2katten een beslissing genomen.
Dylara begint nu te kruipen, ik moet haar constant de keuken uit houden.
Alice vandaag 2keer betrapt terwijl de bakken net gedaan waren, waar ik net met mijn dweil geweest was ook trouwens.

De groep word verkleind... denk dat dit een enige optie is.
http://www.nishaswonderland.be/index.ph ... Itemid=123
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 14 nov 2013, 20:28

Hoi Barbara
Denk dat dat ook het beste is om mee te beginnen ,wie weet heb je wel een paar katten in je groep die ruzie hebben ,of 1 die je hele groep verknoeid
Wij hebben hier ooit(in de Siamtijd) een poes gekocht wat een vreselijk lief diertje leek in de groep ze zette geen stap verkeerd.
De andere katten piste en vochten wel en ik begreep er niks van ,totdat ik door kreeg dat de nieuwe poes fixeerde dat is dus wel bedreigen ,
We hebben in overleg met de fokker de kat terug gebracht ze vertelde dat het bij haar geen problemen gaf ,dat we de bench open deden gilde ze niet los en pakte gelijk een ratel uit de kast ,
dat bleek dus de reden geweest te zijn dat ze geplaatst was ;(

Ik duim dat je een giga gouden mand gaat vinden en de andere ook weer lekker in hun vel komen.moeilijk he
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » do 14 nov 2013, 22:22

het was inderdaad moeilijk om te zeggen wie er als eerste mocht gaan... Maar ja, met haar gedrag vandaag was de druppel...
ifita, tja die heeft het niet voor dylara en dat was oorspronkelijk de bedoeling dat het een kater was. dat het een poes blijkt te zijn (na 4 shows) maakt het voor ons al extra moeilijk met broer en papa in huis te hebben en een geschikte kater vinden voor haar, lijkt vrijwel onmogelijk.

Ik heb geen haast want het mandje moet echt van goud zijn, anders gaan ze niet. Vooral alice met haar verleden mogen er geen kids of honden zijn in de buurt. en rustige mensen die haar de tijd geven. ze heeft ook vaak loopogen en gaat niezen van stress maar er is medisch niks verkeerd met haar.
Afbeelding

Terug naar “Gedrag en opvoeding”