Miki Sanuki's Mans aka Dodo aka Pootjes

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
jsphynx

Miki Sanuki's Mans aka Dodo aka Pootjes

Berichtdoor jsphynx » za 14 dec 2013, 21:29

Gisteren naar de Kompaan in Ommen geweest voor een hcm test met Dodo omdat ik hem niet vertrouwde. Sinds een kleine twee weken bemerkte ik dat hij een beetje kortademig was en ook is hij wat afgevallen. Manlief merkte niets maar ik wilde zekerheid en de dierenarts kon mij geen uitsluitsel geven. Mijn vermoedens bleken helaas juist. Dodo is positief getest op hcm en heeft een sterk vergrote linkerboezem. Op de foto die gemaakt is kon ik dit zelf duidelijk zien. Zijn luchtpijp is niet helemaal mooi gelijkmatig en zijn hart/boezem drukt hier soms tegenaan waardoor hij dan moet kuchen. Dodo is een zoon van Moon x Proud die allebei netjes getest zijn door Wil maar komt uit het nestje van pootjes/dappere Dodo (voor de mensen die zich dat nog kunnen herinneren) zie: phpBB3/viewtopic.php?f=116&t=429 Helaas is dit volgens Rob ook hoogstwaarschijnlijk de reden dat hij nu hcm heeft. Dit schijnt vaker voor te komen bij katjes met zwemmerspootjes, navelbreuken, korte staartjes etc. Eerlijk gezegd denk ik zelf niet dat hij nog heel lang bij ons kan zijn in redelijk goede gezondheid maar we gaan ervoor en zullen er alles aan doen om hem stinkend verwend en tevreden te houden. Do werd na een hele lange chaotische middag in Ommen erg benauwd en moest daarom geïnjecteerd worden met furosemide voor we naar huis konden. Nu en de komende dagen spuit ik hem zelf en als dat goed gaat hoeft hij daarna alleen nog maar furosemide tabletjes. Verder heeft Rob gevraagd of Dodo als "proefkonijn" gebruikt mag worden voor hcm studie, omdat wij hier voor Do geen voordeel in zien hebben wij besloten hier niet aan mee te werken. Hopelijk is hij hier nog heeeel lang!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Miki Sanuki's Mans aka Dodo aka Pootjes

Berichtdoor Wil » za 14 dec 2013, 21:45

Hoi Mar
onwijs veel sterkte met dit shit nieuws ,,het speciaaltje was het wat een wereld katje met de wil van een Olifant overal had hij maling aan en vocht zich een weg tussen de grote 3 kittens van Blue ,hij drukte die zelfs opzij om daar te gaan drinken ,

Natuurlijk als je goed nadenkt kan hij net zoveel afwijkingen van binnen hebben als van buiten ,maar dit had ik nooit verwacht ,onwijs veel sterkte ,en ik kan me voorstellen dat je Do niet als proefkonijn wil laten gebruiken ,zou ik ook niet doen ook al weten we dat ze dat nodig hebben ,
Mar Jeroen ONWIJS veel sterkte ,dikke knuffel ook voor Do
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 14 dec 2013, 21:49

Wat een vreselijk rot bericht Mar. Die lieve Do.
Ik hoop dat hij nog een hele tijd zonder verergering van zijn klachten van jullie liefde kan genieten.
Geef het ventje een hele dikke knuffel van mij.
Sterkte voor jullie.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 14 dec 2013, 22:35

Bah wat een rotbericht......hopelijk is hij nog heel lang bij jullie clover_sm
Groetjes Gerry

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 14 dec 2013, 23:38

Een zware dobber om te verwerken, ik hoop dat Dootje nog lang in jullie
gezin mag blijven.
Misschien nog vele jaartjes .
Ons Sweetje is 5jaar en 6maanden en heeft ook Hcm en ik geniet iedere dag dubbel
en dik van alles wat ze doet ,dus doe dit ook
Groetjes Hildeke

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 15 dec 2013, 01:51

O wat heftig zeg. Hopelijk komt Dodo de tijd goed door.
Veel sterkte met hem!
Groetjes, Tilly >^.^<

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 15 dec 2013, 08:44

Nee toch! Wat een rotnieuws weer. Hopelijk kan je nog een hele tijd van hem genieten.
Sterkte flowers_sm
Groetjes Elize

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » zo 15 dec 2013, 10:37

Nee.. Wat een vreselijke klap is dit, hcm is een rotziekte! Heel veel sterkte! Ik hoop dat Do nog lang in relatief goede gezondheid bij jullie mag blijven. Krijg hij medicijnen?

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 15 dec 2013, 11:27

Potverdorie wat een klap als je vermoeden bevestigd wordt.
En zoals je het schrijft heeft hij flinke HCM! Arm ding dat het hem even te veel werd dat hij ingespoten moest worden en nog enkele dagen. Goed of zo bedoel ik het niet. Maar dat hij toen hij het benauwd kreeg in goede handen was en Rob gelijk kon zien hoe het hem verging.
Ik hoop dat hij met tabletjes nog lang bij jullie mag blijven. Misschien met wat minder energie maar dat jullie hem nog wat jaartjes stierlijk mogen verwennen. Hoop dat je het inmiddels hebt kunnen plaatsen een beetje. Want dit nieuws is niet niets!
Sterkte en geef hem een dikke knuffel en nog heel veel geluk en plezier met elkaar!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 19 dec 2013, 09:43

Hoe gaat het nu met Do?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huisnr. 13”