Suikerziekte

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Suikerziekte

Berichtdoor Clemmetje » vr 03 jan 2014, 08:19

Heerlijk dat hij zich zo goed voelt dat hij spontaan een race uurtje had.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 04 jan 2014, 20:46

Haha heeft George je mooi voor de gek gehouden met zijn race uurtje. Maar toch goed gezien je vermoeden zijn bs te prikken. En ondanks het racen gelukkig zelfs weer lager als van de week. Gekke George haha
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 13 jan 2014, 13:00

Goed nieuws. Vandaag Geore z'n bs weer gecheckt en het was 9,2. Bijna goed! En nog meer goed nieuws: het testen ging zo makkelijk dat George er helemaal geen last van had. Was zo gepiept. Nu zit hij op schoot te spinnen en kopjes te geven.
In de week dat George zijn bloedsuikerspiegel zo omhoog schoot had ik de kamer waar hij het meeste is overhoop gehaald omdat ik aan het herinrichten ben. Vraag me nou af of dat misschien voor zoveel stress gezorgd heeft dat het z'n bs verhoogde? Gevoelig typje, onze prins op de erwt.

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 14 jan 2014, 18:35

Zoals ik het lees is er wel degelijk een stress rede geweest dat zijn Bs omhoog was gegaan. Gelukkig weer lager en bijna goed. Fijn en in het vervolg dingen voor de helft op zijn kop zetten haha.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 14 jan 2014, 21:27

Fijn dat het testen nu zo gemakkelijk gaat. Voor alle partijen een stuk relaxter.
En super dat zijn BS bijna goed is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 16 jan 2014, 20:58

Super Audrey dat het testen nu zo goed gaat ;) en dat de waardes oke zijn
Je kunt aan een kat aan de buitenkant niet altijd zien of ze stress hebben .wij waren met een paar katten testen ,dat is 1 1/2 uur heen met de auto Chabibi leek het totaal niks te doen ,dus bij Rob in de wachtkamer mocht hij op schoot ,zaten ook 2 grote honden maar het leek hem niks te doen ,
totdat hij bij Rob op de tafel stond en een hartslag van 260 had ,had ik nooit verwacht ,zo zie je maar hoe je je kunt vergissen daarin ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 17 jan 2014, 22:17

Fijn dat het weer goed gaat! Stress (en bij katten kunnen echt de kleinste dingen stress veroorzaken) kan inderdaad het bs verhogen.
Om nog even terug te komen op je vraag over de locatie van prikken: Er zijn natuurlijk meer bloedvaten waar je kan prikken zoals de hals en de poten. Maar het oor is vaak wel de makkelijkste plek. Ook voor de kat om te accepteren. Uit de poot vinden veel katten niet fijn en uit de hals moet je wel echt weten wat je doet en met z'n tweeën zijn. Maar gelukkig gaat het prikken nu ook goed.
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 30 mar 2014, 11:14

Het leek al alsof Georgieboy lekker in zijn blote velletje zit de afgelopen dagen. Hij is vrolijk, wil vaker buiten spelen (gisteren drie kwartier gewandeld en lief doen tegen de mensen op straat), komt vaker op schoot of onder de dekens, komt meer naar de plek waar poes Asbo en ik ook zijn in plaats van zich terug te trekken. De bloedsuiker check vanochtend bevestigt het: 6,8. Keurig! Het blijft een aandachtspunt natuurlijk en soms gaat het opeens omhoog of omlaag zonder dat ik weet waarom. Oortje prikken gaat nu zo soepel dat George gewoon kan blijven liggen waar hij lag, op z'n snugglesafe kussentje in zijn mandje of op het zonnige hangmandje aan het raam. Als ik maar bij zijn hoofdje kan is genoeg. De ups en downs zullen blijven komen. Maar na ruim een jaar ervaring hebben we hier gelukkig wel wat rust gevonden op het suikergebied laugh_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 30 mar 2014, 12:53

Wat fijn dat het "onder controle" is en jullie volop van elkaar genieten zonder al teveel zorgen. dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » wo 02 apr 2014, 11:33

Hey Audrey,
Ik had je topic voor een groot deel gemist. Ik heb zelf al 2 suikerpatientjes gehad en ik prikte ze ook altijd in hun oortjes. De hoofdader zie je echt goed lopen. Ik drukte er altijd even op zodat ik hem nog wat zag zwellen, draaide hun oorschelpje rond een hard kokertje en dan kon ik makkelijk prikken. Wel aan de buitenkant van de oorschelp prikken.En dat lukte altijd heel goed.

Terug naar “Gezondheid Overig”