Mijn bulldogjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Mijn bulldogjes

Berichtdoor Clemmetje » zo 02 feb 2014, 21:44

Dat is wel heel lastig inderdaad.
Kun je geen gedragstherapeut voor ze inschakelen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 02 feb 2014, 22:06

Hoi Debbie
meid wat is dit vreselijk balen ,je hoopt nooit zo'n keuze te moeten maken als je dieren hebt ,

Soms kan het gewoon niet anders ,om dan de vrede weer in huis terug te krijgen moet je zulke beslissingen nemen,
Onwijs veel sterkte hiermee
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Myrthe

Berichtdoor Myrthe » zo 02 feb 2014, 22:11

Wij hadden hetzelfde probleem met onze Franse en Amerikaanse Bulldog. De kleine franse viel de grooooote amerikaanse soms uit het niets aan en als 2 bulldogs vechten, wordt je dus echt niet blij.
De grote beet alleen nooit goed van zich af, hij had dan overal gaatjes van de tanden van het kleintje en ons kleintje had geen haartje verkeerd zitten.

We hebben hier gedragstherapeuten bij gehad, de honden afzonderlijk van elkaar laten leven maar niets hielp.
Onze fransoos hebben wij geadopteerd toen ze wat ouder was en waarschijnlijk is er daarvoor iets gebeurd waardoor ze zo "verknipt" is geraakt.
De amerikaanse jongen hebben we zelf opgevoed en hij "vocht" volgens de regels, dus niet doorbijten, de ander op de rug leggen en weglopen etc. maar het mocht niet baten.

Uiteindelijk hebben we besloten dat het voor beide honden geen leven was op deze manier. Die kleine was constant alert op alles wat die grote deed en bij elk wissewasje viel ze hem weer aan en de grote liep de hele dag op z'n tenen omdat hij bang was om weer aangevallen te worden.
We hebben toen besloten om 1 van de 2 te herplaatsen en omdat onze kleine zo'n krengetje is en daarnaast ook nog eens gehandicapt en oud, hebben we onze lieve grote jongen herplaatst. Ik heb nog elke dag een beetje pijn in m'n hart maar hij woont nu bij een dame die alle aandacht voor hem heeft, waar hij lekker ongestoord door het huis kan denderen zonder angst om aangevallen te worden etc. dus uiteindelijk hebben we er goed aan gedaan.

Als je er voor je zelf maar vrede mee kan hebben. Wij hebben voor ons gevoel écht alles gedaan wat we op dat moment konden doen en we hebben wel 20 mensen gesproken voor we iemand hadden gevonden waar onze hond met een goed gevoel naar toe kon.
En op die manier kan ik er wel rust in vinden. Hoewel ik hem dus nog elke dag vreselijk mis ondanks dat ik weet dat hij het daar beter heeft dan bij ons.

Ik hoop dat ik je niet ontmoedig op deze manier maar ik had het destijds heel fijn gevonden als iemand zijn/haar ervaringen met ons had gedeeld.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 03 feb 2014, 21:00

Hoi Hoi
dat zal je inderdaad heel erg zwaar gevallen zijn ,maar zeker weten dat je een goede keus gemaakt hebt door ze beide een rustig fijn leven te geven ,ook al doet het giga zeer ,

Jammer he dat het soms gewoon niet gaat tussen 2 dieren ,,maar het is net wat je zegt als ze niet normaal groot gebracht worden ,zit je met zulke problemen.
Groetjes Wil
Afbeelding

Myrthe

Berichtdoor Myrthe » di 04 feb 2014, 11:30

Is inderdaad vreselijk Wil!
Maar uiteindelijk zijn we er zeker van dat we voor beide honden (en ook onze gemoedsrust) de juiste keuze hebben gemaakt.

Je kan wel blijven martelen omdat je zo graag wil dat ze goed met elkaar overweg kunnen maar kennelijk gaat dat soms echt niet.

tifah

Berichtdoor tifah » za 15 feb 2014, 20:43

Ons donna(de old englisch bulldog) wordt dinsdag geopereerd, onze dierenarts is hier geweest voor de enting en we hebben raad gevraagd over de staart van Donna.
Zij is als enige van haar nestje geboren met een korte staart en daar zit ook een knik in,maar als zij grote behoefte moet doen dan blijft dat wel eens kleven tussen haar achterste en haar staart, want ze krijgt haar staart niet omhoog.Dus soms vind ik grote behoefte in huis omdat het er dan tussenuit valt.
Nu gaat ze een stuk amputatie van haar staart doen en dan heeft ze een staartje als onze Franse bulldog,het is voor haar beter want ze heeft er toch last van
Als het me lukt zal ik hier wel eens een fotootje plaatsen en dan snappen jullie me wel.

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de fokker van haar maar die laat niets meer weten,ik snap sommige mensen toch niet

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 15 feb 2014, 21:25

Spannend altijd zo'n operatie maar wel goed dat je dit laat doen.
Hopelijk verloopt alles voorspoedig.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 16 feb 2014, 04:07

Inderdaad goed dat je dit doet. Eerste plaats fijner voor je dog. Want ze beseffen heel goed dat ze soms een ongelukje heeft in huis ondanks dat ze buiten heeft ontlast. En voor jou ook niet leuk omdat doggen toch flinke poepen laat.
Ook zal ze meer last hebben nu van haar knik gezien ze dus heel veel kracht moet zetten hem omhoog te krijgen of goed opzij te kunnen leggen als ze zich zelf wilt wassen.
Dus het amputeren zal ten goede komen.
Wordt wel een tijd met een kraag lopen want de wond moet goed kunnen helen.
Heel veel succes met de operatie. Maar ik denk dat je er een vrolijke dog voor terug krijgt. Geen vieze kont meer. Voor jou en haar niet meer! Sterkte!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

tifah

Berichtdoor tifah » di 18 feb 2014, 18:31

Deze namiddag ons Donna naar de dierenarts gebracht,we mochten blijven tot ze sliep en toen heeft ze ons ook laten zien wat ze ging doen en hoeveel ze van de staart gaat doen,want het was nu echt niet gezond,onder haar staart was er irritatie te zien en het was er warm.
Hier een foto van haar staart en mijn ventje gaat ze nu halen.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 18 feb 2014, 20:53

Hoi Hoi
kan me voorstellen dat ze hier last van heeft ,fijn dat ze dat knikstuk nu kwijt is zal haar en jullie een hoop ellende schelen ,
Ik duim me rot dat ze er niet veel last van gaat krijgen ,veel doggen hebben dit wist je dat ,

Let in het begin goed op dat je geen dekens hebt liggen waar de hechtingen achter blijven haken ,of een katoen laken over haar kleed ,
SUCCES!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”