Berichtdoor Myrthe » zo 02 feb 2014, 22:11
Wij hadden hetzelfde probleem met onze Franse en Amerikaanse Bulldog. De kleine franse viel de grooooote amerikaanse soms uit het niets aan en als 2 bulldogs vechten, wordt je dus echt niet blij.
De grote beet alleen nooit goed van zich af, hij had dan overal gaatjes van de tanden van het kleintje en ons kleintje had geen haartje verkeerd zitten.
We hebben hier gedragstherapeuten bij gehad, de honden afzonderlijk van elkaar laten leven maar niets hielp.
Onze fransoos hebben wij geadopteerd toen ze wat ouder was en waarschijnlijk is er daarvoor iets gebeurd waardoor ze zo "verknipt" is geraakt.
De amerikaanse jongen hebben we zelf opgevoed en hij "vocht" volgens de regels, dus niet doorbijten, de ander op de rug leggen en weglopen etc. maar het mocht niet baten.
Uiteindelijk hebben we besloten dat het voor beide honden geen leven was op deze manier. Die kleine was constant alert op alles wat die grote deed en bij elk wissewasje viel ze hem weer aan en de grote liep de hele dag op z'n tenen omdat hij bang was om weer aangevallen te worden.
We hebben toen besloten om 1 van de 2 te herplaatsen en omdat onze kleine zo'n krengetje is en daarnaast ook nog eens gehandicapt en oud, hebben we onze lieve grote jongen herplaatst. Ik heb nog elke dag een beetje pijn in m'n hart maar hij woont nu bij een dame die alle aandacht voor hem heeft, waar hij lekker ongestoord door het huis kan denderen zonder angst om aangevallen te worden etc. dus uiteindelijk hebben we er goed aan gedaan.
Als je er voor je zelf maar vrede mee kan hebben. Wij hebben voor ons gevoel écht alles gedaan wat we op dat moment konden doen en we hebben wel 20 mensen gesproken voor we iemand hadden gevonden waar onze hond met een goed gevoel naar toe kon.
En op die manier kan ik er wel rust in vinden. Hoewel ik hem dus nog elke dag vreselijk mis ondanks dat ik weet dat hij het daar beter heeft dan bij ons.
Ik hoop dat ik je niet ontmoedig op deze manier maar ik had het destijds heel fijn gevonden als iemand zijn/haar ervaringen met ons had gedeeld.