Reizen met je kat

Opvoeden is leren. Maar voor wie?
Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten

Gaynelle

Reizen met je kat

Berichtdoor Gaynelle » wo 05 feb 2014, 23:36

Ik ben heel benieuwd hoe jullie kale knakkers met reizen zijn.

Fuzzy is namelijk dol op reizen, vreemde plekken en mensen. Haar favoriete plek is de trein, en op nummer twee komt het werk van mijn vriend. Daar gaat ze altijd helemaal los op de vloerbedekking en verleent ze graag audiëntie aan al zijn collega's.

Audrey

Re: Reizen met je kat

Berichtdoor Audrey » do 06 feb 2014, 09:26

George is dol op buitenspelen en wil ook regelmatig een inspectierondje door het trappenhuis maken. Maar hij heeft een bloedhekel aan reizen. Zodra het mandje de deur uit is zet hij het op een blèren en dat houdt hij de hele weg vol. Op de fiets, in de metro, in de trein, maakt niet uit. Bovendien wordt hij wagenziek. Toen ik hem ophaalde moesten we een half uur lopen naar het dichtstbijzijnde station en in die tijd is hij over z'n nek gegaan en had ook nog diarree. We hadden wel ruim zitplaatsen in de trein: niemand wilde naast ons zitten.

Daantje

Berichtdoor Daantje » do 06 feb 2014, 12:12

Hahaha Audrey, wat een verhaal lol
Onze katjes gaan wel mee in de auto ed dat is geen probleem en ook buiten ok, maar ze houden er niet zo van om lang in het hokje te moeten zitten. Als ze eruit mogen vinden ze het duidelijk leuker :)

yael

Berichtdoor yael » do 06 feb 2014, 15:35

wij nemen nooit onze katten mee
alleen voor naar de dierenarts
maar we hebben er vijf en dan neem je ze niet zo snel mee

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 06 feb 2014, 20:33

De ene vind het helemaal niet erg de andere loopt de hele weg te miauwen.
Er zijn volgens mij wel mensen op het forum van wie de katten het leuk vinden om te reizen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 06 feb 2014, 20:44

Hoi Audrey
sorry dat ik hier vreselijk moet ;lachen ,ik ken het Sphynxen luchtje zo vreselijk goed ;)) valt me mee dat nog niet iedereen weg gelopen is ;) trein voor jullie alleen ,onze katten gaan eigenlijk alleen naar de DA mee of met testen ,Ze moeten wel maar echt giga leuk vinden ze het niet .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 06 feb 2014, 20:50

Op het station had ik het dekentje al weggegooid. Jammer maar helaas, daar ging ik niet nog een uur mee in de trein zitten. Eenmaal in de trein heb ik ons een tijdje ingesloten op de WC om te proberen de ergste derrie weg te poetsen met WC papier. Maar na een half uur gelopen te hebben met een schuddende kotsende diarrheeende kat zat het overal, over het hele mandje en over de hele kat, van top tot onder. Arme poes!!!! Thuis is hij gelijk in bad gegaan.

Dat was geen goed begin voor ons. Maar gelukkig is het daarna helemaal goed gekomen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 06 feb 2014, 20:59

Audrey als je zo'n kennismaking overleefd is het liefde voor het lenen ;))))
tuurlijk moet je er om lachen als je het leest ,maar als je het meemaakt is het een drama .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 06 feb 2014, 21:11

Ach... zowel kinderen als katten zijn afwasbaar gelukkig. Wij konden er niets aan doen dus die andere passagiers hebben pech gehad. Ik vond t vooral zielig voor die arme Georgieboy. Als ik jullie lees over "speciaaltje" dan snap ik geloof ik wel wat. Een kat die zoveel meegemaakt heeft daar wil je nog meer het allerbeste voor, toch?

Natuurlijk zit meneer nu weer op schoot te snorren. Zijn bloedsuiker is weer goed en dan wordt hij vrolijker dan wanneer het te hoog of te laag is. We hebben alleen discussie over het pijltje op het scherm, dat beweegt als ik patience doe. De meningen liggen nogal uiteen: "Leuk, pijltje vangen!" tegenover "Ho stop, geen klauwtjes in mijn beeldscherm!"

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 06 feb 2014, 21:53

Ook een terugkerend thema: "Ga nou niet de hele tijd voor het beeldscherm zitten want zo kan ik niks zien" tegenover "Stel je niet aan, je mag blij zijn dat je zo'n gezellige kat hebt. En bovendien is dat beeldscherm heel lekker warm en heb ik dat pijltje nog steeds niet gevangen. Zo dik ben ik nou ook weer niet, je kijkt maar om me heen. Dus."

Terug naar “Gedrag en opvoeding”