Probiotica voor de darmen

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
peggy72

Probiotica voor de darmen

Berichtdoor peggy72 » wo 19 feb 2014, 22:05

Vorige week weer een verhelderend gesprekje gehad betreffende probiotica voor de darmen.

Voorheen was ik een groot voorstander van benebac......maar er zijn steeds leverproblemen en waar het voorheen goed zijn werk deed....doet het dat hier niet meer.

Inmiddels al een paar andere merken speciaal voor de hond/kat geprobeerd maar eigenlijk doet het geen een van alle echt wat benebac in het begin wel deed.

Nu spreek ik regelmatig iemand die medicijnen exporteert naar Duitsland en vertelde zo mijn bevindingen van Benebac en dat ik dus naar iets beters op zoek was.

Deze meneer kwam met 2 andere middeltjes die in de praktijk voor vogels zijn maar dus ook al ruime tijd ingezet worden bij honden en katten.

Het eerste middel is Topet Entero 202 en de andere in PT12 beiden helpen ze om het darmevenwicht te herstellen en beiden leveranciers bevestigen ook in de mail dat hun produkten gebruikt mogen worden voor honden en katten. PT12 geeft zelfs aan dat het al de darm problemen van je kat op kan lossen.

De Topet entero is een pot van 100 gram die na openen een maand houdbaar is en de PT12 is 50 gram verdeeld over kleine zakjes.

Heeft een van jullie ervaring met deze produkten ???? ik ben in ieder geval zelf vandaag begonnen met de katten Topet te geven over het voer en ben benieuwd of het inderdaad doet wat het belooft

isolde

Re: Probiotica voor de darmen

Berichtdoor isolde » do 20 feb 2014, 10:07

Misschien ook wat voor mij,ter ondersteuning.
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 20 feb 2014, 10:10

Ja Peggy ervaring met topet entero 202. In het begin moet je het dagelijks geven en meen na 3 weken dat je 1 x in de week het kan toevoegen aan het water. Mijn is toen verteld dat het ook mee draagt gezien de darmflora in evenwicht wordt gehouden dat het ook tem goede komt om ziekten te voorkomen. Ik gebruik het standaard nu bijna 2 jaar. Inderdaad mee begonnen nadat mijn kitten 1 x diarree had en daarvoor 1 injectie heeft gekregen van de da met advies dit te gebruiken. Nadien nooit geen diarree meer gehad en gebruik het dus standaard 1 x per week een kwart maatschepje. Het jammere is dat 100 gram veel is waardoor ik iedere maand de helft weg gooi. Qua smaak merken de katten er niets van. Water is enigszins troebel door het spul maar lebberen gewoon door. Maar zeg wel eerlijk dat haar diarree toen de oorzaak had van de omschakeling van voer en dus ook de injectie destijds zal hebben bijgedragen als remming op de diarree.
En aangezien ze het nog steeds goed doen weet ik niet of dat komt door de enteropet. Maar omdat het tevens ter voorkoming is dat de verkeerde darm bacteriën tegen worden gegaan blijf ik het standaard gebruiken.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 20 feb 2014, 15:42

Isolde ja zou zeker goed zijn maar totaal nutteloos zolang ze ronidazole krijgen. Er direct na mee starten kan wel maar ik zou in jou geval ook kijken naar een darmbeschermer omdat ze al zolang Tri hebben. Yaella we zouden bijna samen kunnen doen, die pt12 is langer houdbaar omdat het in kleine zakjes zit.

Terug naar “Maag- darm problemen”