chronische neusaandoening?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Milan

chronische neusaandoening?

Berichtdoor Milan » di 25 feb 2014, 20:19

Wij hebben Milan een zaterdag als herplaatser wezen halen,wetende dat hij een chronische neusaandoening heeft.
Hij leegt zo,n 4x per dag zijn neus met flinke klodders groene snot.
Hij heeft volgens de vorige eigenaar meerdere dierenartsen bezocht en ook nog naar de dierenkliniek in Oisterwijk geweest.
Hij heeft ook een echo en een röntgen gehad waar niks uit is gekomen.
Hij heeft ook al verschillende antibioticakuren gehad maar alles bleef bij hetzelfde,ze kunnen niets vinden behalve dat 1 van zijn neusgaten kleiner is (de binnenkant).We kunnen wel een spray gebruiken van Otrivin voor kinderen maar durf dit niet zo maar aan.
Ik heb geen problemen met zijn aandoening,maak alles na zo,n snotbui weer schoon.
Ik vind het vervelend voor hem,als ie dat doet heeft hij het echt even taai en daarna gedraagd hij zich of er niets is gebeurt of aan de hand is.
Er was nog wel gezegd dat het misschien een allergie kan zijn maar er is daar verder geen actie op ondernomen.
Nu wil ik toch verder met hem laten onderzoeken voor mijn eigen gevoel want als hij op de kattebak zit niest hij na het graven ook,gebruik toch een 100% stofvrije vulling,heb al die soort gelballetjes geprobeerd voor in zijn bak maar dan gaat hij er niet op.
Hij is ook geen alleseter,hij wilt echt alleen maar brokjes en echt niets anders,heb al van alles getest,de vorige eigenaar had dit ook gemeld.
Nu is mijn vraag of er hier meerdere katten zijn met deze aandoening en hebben jullie met iets of iemand hier succes mee gehad?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: chronische neusaandoening?

Berichtdoor Clemmetje » di 25 feb 2014, 20:36

Is er al een pcr test voorste luchtwegen gedaan?
Verder zou je Manoe onze homeopaat eens kunnen raadplegen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 25 feb 2014, 23:02

Heel veel kun je hier over vinden op het forum via de zoek functie knop. Kijk uit met de baby otrivin spray. Het wordt ingezet op advies van da maar duidelijk met de waarschuwing erbij dat je het niet voor chronische gebruik mag gebruiken. Het tast bij langdurig gebruik de slijm vliezen aan. Dus hooguit 3 dagen en dan stoppen. Dan kun je beter stomen met lymocil gemengd met fysiologische zout oplossing in aerotoestel.
Of de tip van Peggy 72. Chinese ginseng kruiden. Puur natuur wat tegen niesziekte of chronische neus problemen kan worden ingezet. Of Manoe onze eigen forum homeopaten die voor dit soort problemen vaak goed werkende oplossingen heeft.
Heel veel succes zou fijn zijn als het mannetje verlost werd van de snot aanmaak en jij niet met je poets doek er 4 x daags achteraan hoeft te gaan.
Lucht allergie zou kunnen, voedsel allergie spelen vaak huidproblemen ook een rol. Maar zou hem ook laten swappen op chlamydia herpes mycoplasma of calici.om uit te sluiten dat het geen nies ziekte is. Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 25 feb 2014, 23:22

Hoi Welkom op het forum

klinkt net zoals het verhaal bij onze Max......hij heeft niesziekte gehad, neus zit vol snot, ademt hierdoor een beetje briesend en heeft aan de niesziekte een aangetast oogje overgehouden.

Toen wij heb opgehaald hadden was het nog maar de vraag of hij de volgende dag zou halen zo benauwd was hij.

Bij Max hebben ze ook alle onderzoeken gedaan....snot is zelfs op kweek gezet maar er kwam niks uit. Alle antibiotica en neusdruppels heeft hij geprobeerd....ook die antibiotica die eigenlijk voor mensen bedoelt is.

De capsules flumocil heb ik ook geprobeerd bij Max maar helaas ook zonder enig resultaat.

Hier ruimde we ook de klodders steeds op en de andere katten hebben er nooit geen last van gehad...het is niet besmettelijk.

Alleen zo nu en dan was hij erg benauwd en daarom zijn wij verder blijven zoeken....hebben zelfs dierenartsen benaderd die filmpjes op youtube hadden staan.

Tot een paar weken geleden Max ineens een beetje ziekjes was...oa diarree ......kregen we Metrobac voorgeschreven........en dit is het eerste middel waarvan Max weer beter gaan ademen is....en zelfs bijna geen last meer heeft van klodders.

voor ons een toevalstreffer met een geweldig resultaat

marisser

Berichtdoor marisser » wo 26 feb 2014, 09:48

Hoi hoi welkom
Lola van mij nieste ook regelmatig toen heb ik van Peggy nies kruid geprobeerd.
Dat was gelukkig voor Lola genoeg die had voorheen gewoon zwarte brokken uit de neus.
Maar nu niets meer en ik ben dus super blij met Peggy haha
Maar wat yaella zegt is ook een goede misschien eerst testen op niesziekte via swab.

Milan

Berichtdoor Milan » wo 26 feb 2014, 17:47

Ik ben vanmiddag met hem naar onze dierenarts geweest,het hele ziektebeeld en behandelingen verteld.
Ik heb ook het medicijn van Peggy uitgelegd.
Hij heeft hem onderzocht en hoorde een rochelend geluidje op zijn longetjes en zijn keel is
ook wat geirriteerd,zijn neusgaten zaten niet dicht.
Zijn oren vond hij ook niet schoon,die heeft hij dus schoon gemaakt,ik vertelde dat ik het advies had gekregen om het met een wattenstokje te doen maar hij vertelde dat je dan alleen maar het vuil verder in de oor propt,dus met een doekje was prima om zijn oren te reinigen.
Hij heeft een kuurtje Doxyclin 100 mg voor geschreven,hiervan moet hij 2x per dag een kwartje van binnen krijgen
gedurende 10 dagen,hij zegt dat het dan weg moet zijn maar ik heb me twijfels want hij heeft al van alles moeten slikken
volgens de vorige eigenaar.
Als het niet over is moet ik bellen en gaan we overleggen wat voor stappen we verder kunnen nemen.
Het word een strijd om hem die medicijnen toe te dienen want hij wilt absoluut niets anders dan zijn brokjes,heb al van alles geprobeerd,ook kvv maar hij kijkt er nog geen eens naar,dus het word dan samen met mijn man het tabletje zover mogelijk in zijn bekje stoppen.

En ik lees over die kruiden,zou dit eventueel ook iets zijn voor Milan?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 26 feb 2014, 18:35

die kruiden zouden inderdaad een optie kunnen zijn als het inderdaad om zijn luchtwegen gaat. ....stuur me maar een pb met je adres dan zal ik wat opsturen.

je kunt het gewoon naast de medicijnen van de dierenarts gebruiken.

kvv kun je wat lekkerder maken door er kokend water overheen te gooien...dat koelt direct af maar het vlees gaat er lekkerder van ruiken.

het is met kvv even uitdokteren welke ze wel willen eten....had hier gehoopt op carnibest maar daar vinden ze alleen de lam met rijst lekker van.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 26 feb 2014, 18:39

nog een een aanvulling, zijn neus zat niet dicht maar hij niest wel snot ? dan zou het toch echt ontstoken slijmvliezen kunnen zijn....dat verklaart ook dat rocheltje.

Metrobac is niet het eerste middel bij zulk soort aandoeningen maar heeft hier Max wel geholpen met zijn ontstoken slijmvliezen....

even voor de duidelijk we hebben het over 2 verschillende middelen Metrobac....en de kruiden van Peggy zoals ze aangeven zijn chinese kruiden die speciaal voor luchtweg problemen zijn

Milan

Berichtdoor Milan » wo 26 feb 2014, 18:45

die kruiden zouden inderdaad een optie kunnen zijn als het inderdaad om zijn luchtwegen gaat. ....stuur me maar een pb met je adres dan zal ik wat opsturen.

je kunt het gewoon naast de medicijnen van de dierenarts gebruiken.

kvv kun je wat lekkerder maken door er kokend water overheen te gooien...dat koelt direct af maar het vlees gaat er lekkerder van ruiken.

het is met kvv even uitdokteren welke ze wel willen eten....had hier gehoopt op carnibest maar daar vinden ze alleen de lam met rijst lekker van.
Fijn,dank je,zal je een pb sturen,en heb de kvv al met wat kokend water overgoten maar het is een echte miep,heb ook al kipfilet gekookt voor hem maar dat lust hij ook niet,dus hier alleen maar brokjes.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 26 feb 2014, 20:36

Hoi Hoi
ik kan net als je zelf al dacht op een briefje geven dat die medicijnen van de DA niet helpen ,dat zal de vorige eigenaar ook al allemaal geprobeerd hebben ,
Je beland dan in de molen waar je vreselijk veel geld mee kwijt bent en het helpt niet ,

Probeer wat Peggy en Maris zeggen ,moet je kijken hoe Peggy haar kat er nu uit ziet geen last meer en hij voelt zich stukken beter ,SUCCES!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Virale ziektes”