is sensible genoeg voor kitten van 6 maanden?

Alles over de voeding van katten
Yaella

Re: is sensible genoeg voor kitten van 6 maanden?

Berichtdoor Yaella » za 21 jun 2014, 23:12

Ik had het hier ook. Kitten brokken en volwassen brokken en die kleine pakte met 5 maanden de volwassen bak met brokken en de volwassenen zaten voor de kitten bak want wat je normaal niet krijgt is natuurlijk altijd lekkerder. Soms wordt er door DA's gezegd dat als ze snel op volwassen voer staan in hun kitten tijd dat het skelet te snel groeit waardoor ze op latere leeftijd last kunnen krijgen van hun gestel. Maar echt wetenschappelijk is dat nog steeds niet zwart op wit bewezen. Kan ook niet zeggen dat mijn laatste kitten harder groeide als de andere die langer alleen op de kitten brok hebben gestaan. Ze is nog steeds klein en tenger en weegt niet veel in tegenstelling tot de andere waren van die leeftijd toen. Maar genetisch is het bij haar bepaald gezien haar mama ook vrij klein is.
Ik heb het opgelost door de 2 x per dag een katten snoepje om te ruilen naar kitten brokjes. Dus nog steeds krijgen ze twee keer per dag een handje kitten brokjes. Dus de voedings stoffen komen uiteindelijk toch binnen. En naast de volwassen brok waar genoeg in zit zou je nog mits ze vlees krijgen bij jou 1 of 2 x daags. Kitten vlees geven. Nou dan komt ze niets te kort hoor! Maar bij haar is het natuurlijk wel even zoeken waar ze het goed op doet. Maar eenmaal gewend en haar gevoelige darmen accepteren het. Zal je ineens een groei spurt zien in de hoogte of breedte omdat ze stabiel wordt met het voer wat ze dan krijgt. Dus zou me er geen zorgen over maken.
En hopelijk pakt ze de brokjes wat aangenaam eten is want de sensible is geen grote zware brok. Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Milan

Berichtdoor Milan » zo 22 jun 2014, 11:26

Wil,dat ze doet waar ze zin in heeft klopt precies,ze kan rennen als de snelste,en springen
is helemaal haar ding,ze springt vanaf de grond zo in je nek,dat is wel even schrikken want ze doet het altijd van achteren als je haar niet ziet aan komen,en anders klimt ze via je broek zo naar boven,ik kan ook geen bloemetje op tafel zetten of ze zit er aan te trekken en slopen,ik haal ze dan ook niet meer in huis want ik ben bang dat sommige bloemen toch giftig zijn,en kunststof bloemen vind ze ook wel leuk om stukjes van te bijten,het is een super leuk en zeer actief meisje,maar zeker ook een draakje,het is elke dag weer een verrassing wat ze nu weer zal uitspoken,gisteren heeft ze de klok van de muur gekregen,hij was gelukkig van hout,ze verzint van alles,ook al ligt er genoeg te spelen op de grond,en spelen wij en Milan veel met haar,maar ik zou haar voor geen goud willen missen ondanks haar streken want aan de andere kant hangt ze heel erg aan me,waar ik ga is zij ook,zelfs als ik naar het toilet gaat wilt ze mee om dan in me nek te zitten,maar ze heeft ook een zeer lieve en lekker plakkerige kant,het is gewoon een super ondernemend en lief monstertje laugh_sm

Yaella,dat van een handje kittenbrokjes tussendoor had ik nog niet aan gedacht,kan het voorzichtig proberen en bekijken hoe ze hier op reageert wat ontlasting aan gaat.
Vers vlees wou ze in het begin wel eten maar dat is ze ook weer beu,het is echt een kieskeurig dametje,
en ze zal best denken van als ik vaak me neus ophaal krijg ik heus wel weer iets anders,de slimmerik. what_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 22 jun 2014, 18:58

Ja probeer het wie weet! Ze kijkt mijn kleine apie wel ook zo aktief en zo snel als water. Waardoor ze haar eten ook totaal verbruikt en geen gram dikker wordt. Maar hoop dat haar darmpjes het zullen verdragen. Want dat zou wel fijn zijn succes!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 22 jun 2014, 19:26

Genieten he Milan ;) snap je nu waarom ze altijd zeggen 1 x een Sphynx nooit meer anders ,
leuk dat jij haar vaste vriendin bent ,gek he ze zijn gek op alle mensen ,maar hebben 1 afgodje dat ben jij dus dry_sm
Wij hebben ook geen echte planten in huis ,gewoon nep als dat valt pak je het zo weer op en klaar ,het zijn soms gewoon mega draakjes !!!

Heerlijk meid dat ze het zo mega naar haar zin heeft ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Milan

Berichtdoor Milan » ma 30 jun 2014, 16:08

De tip van de kittenbrokjes werkt heel goed.
Ze krijgt apart een bakje er van want Milan vind ze ook heerlijk maar die moet iets afvallen,dus eet Sophie onder toezicht
haar kittenbrokjes tussendoor.
Haar ontlasting blijft er netjes onder en ze eet samen met Milan de sensible,wat heel goed gaat gelukkig,
nu hoop ik dat ze wat zwaarder word en de ontlasting bij beide goed blijft.

g.w.

Berichtdoor g.w. » ma 30 jun 2014, 16:39

Fijn dat het zo goed gaat toppie_sm
groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 30 jun 2014, 17:55

Nu je een goede voermethode voor jou katten gevonden hebt en nu ze op het voer goed lijken te reageren zal het alleen nog maar meer en meer de goede kant op gaan toch???
Ik duim dat het zo doorzet en dat jullie er straks allemaal goed bij voelen.
Maar dit klinkt al heel tevreden. toppie_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 30 jun 2014, 18:33

Hoi Milan
dit is heel goed nieuws YEEEEEEEEE
we gaan duimen dat het goed blijft en de jonge meid aan gaat komen ,het kan ook dat ze de hoogte ingaat he dan lijkt het mnet voor jou of ze niet groeid en eerder mager aan het worden is ,maar dat is dan niet zo.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 30 jun 2014, 20:30

Wat goed dat dit werkt.
Zo moet het lukken om haar wat meer aan te laten komen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 03 jul 2014, 00:57

Fijn dat de tip werkt en ze het verder zo goed doet. En tenslotte altijd gezonder als echte snoepjes. Alhoewel het op deze manier altijd een traktatie zal blijven voor Sophie. Hier doe ik het altijd zo en blijft feest met ieder een handje voor het naar bed gaan. Echt fijn dat het goed uit pakt. Top! ;)

Terug naar “Voeding”