diabetes en stevia

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
peggy72

diabetes en stevia

Berichtdoor peggy72 » ma 22 sep 2014, 20:01

Zoals jullie misschien gelezen hebben heeft taco een te hoogbsuiker. Hij krijgt daar insuline voor......leek er vanaf te komen maar werd een jojo.

we gaan om de 2 weken langs bij de dierenarts.

nu krijgt hij als aanvulling chinese medicijnen die tot herstel van de alvleesklier moeten leiden. Dus daar zouden we met nu nog 1 week resultaat moeten zien.

als tip kreeg ik om pure stevia vloeibaar aan hem te geven. 2x daags
niet echt logisch in mijn ogen..?.zoetstof.....terwijl de suiker al zo hoog is. Maar het heeft de werking juist om de suiker te verlagen....

taco plaste heeeeeel veel en dronk heel veel en dat is Echt we l een stuk minder...wordt ook wat voller en stukkespeelser.......maar vooral heel positief is dat zijn ogen niet meer wiebelen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen dit gebruik kennen

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: diabetes en stevia

Berichtdoor Wil » ma 22 sep 2014, 20:13

Hoi Peggy kan me voorstellen dat je dit heel raar vond ,maar wel geweldig dat het aan lijkt te slaan dat zou SUPER wezen ,
dat lijkt me mega eng als zijn ogen wiebelen ,,

Ik hoop dat dit zo door gaat zetten ,nee ik kan je hiermee niet helpen ,succes Taco zet hem op
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 22 sep 2014, 20:20

Ik ken stevia alleen als zoetstof maar niet met dit doel.
Zo te lezen werkt het bij Taco goed. Hopelijk blijft dit zo doorgaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 22 sep 2014, 22:30

Ik hoorde laatst dat bij mensen dergelijke stoffen de energiehuishouding in je lichaam kunnen verstoren. Maar ik heb nooit gehoord over de effecten bij dieren. Google zegt wat enge dingen maar dat is denk ik bij iedere stof wel het geval. Super dat het bij hem zulke goede effecten heeft.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 23 sep 2014, 07:20

Er is een verschil tussen kunstmatige zoetstoffen en natuurlijke zoetstoffen. Kreeg gisteren avond via prive berichtje ook een mooi stukje toegestuurd over de kunstmatige versie.

Bij Stevia zijn er ook voorstanders en tegenstanders maar dan vooral omdat de mensen die het geven hun kat geen insuline spuiten. En hopen dat Stevia alleen zijn werk zal doen

Hier krijgt hij beiden. En normaal is het 2x10 druppels per dag hier krijgt hij de helft. En dan vooral omdat Stevia een regulerende werking zou hebben. Dus als de suiker te laag is zal Stevia hem niet verder verlagen. Is hij te hoog dan verlaagt stevia wel. Dus hier vermeid ik de pieken die hij steeds heeft

Voor mij is het belangrijkste dat sinds hij het krijgt veel levendiger is en vooral eindelijk zijn ogen stil staan.

Toen hij hier net was en ik hem eens goed in de ogen gekeken had ben ik me rot geschrokken hoe hard zijn ogen wiebelde......en dan denk je gelijk aan iets neurologisch.

Met insuline kwamen ze niet tot stilstand maar nu met de stevia staan ze stil......zijn zijn pupillen mooi klein en hij is niet meer zo zwak op de achterhand.

Maar het is altijd goed een discussie op gang te brengen en ik hoopte eigenlijk dat er nog meer mensen er ervaring mee hadden.

marisser

Berichtdoor marisser » di 23 sep 2014, 08:06

Hoi Peggy ik heb er helemaal geen ervaring mee.
Ik ben alleen super blij dat Taco het er zo goed op doet,
nu ga ik nog duimen dat de kruiden zijn suiker onder controle krijgen.
dan ben ik echt blij en wat een verschil heeft dit ventje al in zijn leven sins hij bij jullie is.
echt ik vind jullie toppers!!!!! dry_sm dry_sm

nonalize

Berichtdoor nonalize » di 23 sep 2014, 08:30

Hoi hoi,
Ja hier wel ervaring ermee.
Ik ben koolhydraatarm gaan eten en om mij een beetje te steunen en omdat mijn moeder ook weer wat kilo's eraf wou hebben die eraan vliegen door de insulinespuiten voor haar suikerziekte is ze mee gaan doen. Nou moest ze al heel veel spuiten, sochtends een bepaalde hoeveelheid wat over de hele dag werkt en dan na elke maaltijd en nog bleven haar waardes heel erg hoog. Nu ze koolhydraatarm eet en wij wel heerlijke dingen maken voor in het weekend waar we stevia bij gebruiken en tussendoor dingetjes waar stevia inzit zijn haar waardes zo mooi dat ze alleen sochtends nog maar hoeft te spuiten en zelfs die hoeveelheid is al flink gezakt. Vorige week had ze een afspraak in het ziekenhuis waar haar bloedwaardes bekeken werden en ze kreeg een dikke vette pluim, ze was supergoed bezig laugh_sm
Groetjes Elize

nonalize

Berichtdoor nonalize » di 23 sep 2014, 08:34

Oja was nog niet klaar, haha soms weet ik niet meer wat ik allemaal wou schrijven sad2_sm
Verder had mn moeder erg vaak dat ze dingen vaag ging zien of dubbel zag en dat is nu veel minder, eigenlijk is het zo goed als weg net zoals de lusteloosheid. Maar of dat allemaal komt door de stevia weet ik niet, ik dacht dat dat meer komt doordat ze geen weinig koolhydraten binnenkrijgt question_sm
Groetjes Elize

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 23 sep 2014, 09:44

Hoi Elize kijk dat zijn nog eens berichten die heel fijn zijn voor je moeder.

Koolhydraat arm eten werkt heel goed en ook om af te vallen dat werkte bij mijn moeder met suiker ook perfect.

Taco eet echter vanaf dat hij hier is al koolhydraat arm. Hij krijgt vers vlees 2x per dag en daarnaast heeft hij er altijd een bak met Power of Nature cats fee staan waar Maar 3 procent koolhydraten inzitten.

In het begin ging zijn waarde als een Speer onderuit en leek het of we konden gaan stoppen.....was zelfs soms te laag. Dit ging enkele weken goed totdat hij toch weer op begon te lopen.......... De reden is onverklaarbaar. Juist omdat hij zoveel baat had bij de voeromstelling.

De kruiden kun je pas met 2 weken resultaat mee zién dus dat kan het nog niet zijn.

Ook toen hij zo goed ging bleef hij veel slapen.....af en toe willen spelen en wiebelende ogen houden.

Sinds hij nu Stevia krijgt........is dat allemaal ineens anders...........hij is gewoon veel vrolijker, speelser en die wiebelende ogen wiebelen niet Meer en dat alles kreeg ik niet voor elkaar met alleen Insuline spuiten en koolhydraatarm.

misschien is het de combinatie van beiden die zijn werk doet ?

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 23 sep 2014, 16:49

Oh wow, wat fijn zeg dat dit zo'n goed resultaat heeft! Ik had het nog nooit gehoord, maar ga het zeker onthouden!!
Afbeelding

Terug naar “Medisch”