De electronische voederbakken

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
jzocchi

Re: Max, Balou, Catootje en Nói

Berichtdoor jzocchi » do 23 okt 2014, 20:24

In Engeland zijn de voederbakken die werken op een chip net uitgekomen. Ik heb meteen een bestelling geplaatst en ze zijn vandaag verzonden ben zeer benieuwd. Kan ik ze eindelijk apart voeren en Catootje op rantsoen zetten want zijn moet wel een kilo of 2 afvallen lol_sm zal ze niet leuk vinden evil_sm. Morgen maar eens proberen om een plasje van Nói op te vangen om het te laten controleren. Zal wel een filmpje plaatsen als ze er aan gewend zijn.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 23 okt 2014, 21:33

Ik ben ook heel benieuwd naar de voerbakken.
Klinkt als een hele goede oplossing.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 23 okt 2014, 21:37

Spannend hoor, die voerbakken.
Maar bij grote dieren werken die dingen eigenlijk ook goed ( boerderijen/paardenhouderijen ) dus wie weet???!!
Ben héél benieuwd, dus wordt vervolgd
En wat dat opvangen van het plasje betreft.....véél succes, hopelijk lukt het weer zonder veel stress.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » do 23 okt 2014, 21:48

Ja ik ben ook zeer benieuwd naar de voerbakken. Ik hoop dat het plasje gaat lukken want ik ben zeer benieuwd of het schoon is.
Groetjes,

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 27 okt 2014, 17:23

De electronische voederbakken zijn binnen. Ze staan in de eerste leerstand dat betekend dat ze nu continu openstaan. Ze moeten er eerst aan wennen maar ze hebben er al uit gegeten. De eerste die eruit at was natuurlijk Catootje lol_sm . 2 bakken zijn al geïnstalleerd alleen die van Catootje moet nog.

Afbeelding
Groetjes,

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » ma 27 okt 2014, 18:01

Wauw, wat zien die er design uit!!!
Kan me voorstellen dat ze er even aan moeten wennen, maar "eten" is over het algemeen een magisch woord.
Ik ben wél eens benieuwd wat een kat gaan doen die een mega honger heeft.......
Als ik zo eens mijn meneer Paul observeer, die rust niet voor dat hij zijn doel bereikt heeft.
Ik dénk dat hij de verleiding niet zou kunnen weerstaan om eens flink met die voerbakken te gaan stoeien als er nog brokjes in zouden liggen bij een van mijn mindere eters.
Alles om dat klepje maar open te krijgen is dan geoorloofd......desnoods geweld eek_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 27 okt 2014, 19:16

Hoi Jolanda
WAUW wat zien ze er leuk uit ??? geen straf om die neer te zetten he ,
Ja als hij 7 kilo weegt is echt heel zwaar ,ideetje meenemen naar de sportschool ;)

Hoe werken ze dan Jolanda ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 27 okt 2014, 19:28

Hoi Jolanda
WAUW wat zien ze er leuk uit ??? geen straf om die neer te zetten he ,
Ja als hij 7 kilo weegt is echt heel zwaar ,ideetje meenemen naar de sportschool ;)

Hoe werken ze dan Jolanda ??
Ja ze past nog maar net door het luikje!

Het werkt op de chip die ze hebben. Op een bak kunnen zo'n 32 chips dus ik kan nog uitbreiden lol_sm . Zodra ze onder de boog staan dan schuif er een klep van het etentsbakje en gaan ze weer weg dan gaat die weer dicht. Op YouTube is er een filmpje van moet je maar eens zoeken sureflap petfeeder.

Net nog een plasje kunnen opvangen en hij was schoon dry_sm niet verwacht. Zaterdag gehad ik een nieuwe kattenbak gekocht een iets kleinere en waar je makkelijke klonten eruit kan scheppen. Maar hij reageerde er zo zenuwachtig op op de bak er weer af. Na een halve dag weer snel de jumbobak weer terug gezet. Zondagmorgen dacht ik toch weer 2 vlekjes in bed te vinden. Ik was ook net een paar dagen terug gegaan met de eurologist tabletten van 2x 2 daags naar 2x1 daags. Maar weer snel 2x2 daags gegeven en het is ook maar bij die ene keer gebleven.
Groetjes,

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 27 okt 2014, 19:49

Hoi Jolanda
Super dat ze op een chip werken ,helemaal top dat je er zoveel bij krijgt ,Ja dan moet het zeker te doen zijn
YESSSS dat is helemaal top dat je een schone plas had ,heb je toch niet iets van ik ga nog een poos door met de tabletten ,

Als ze die Jumbo bakken gewend zijn vinden ze de kleintjes ook vaak niet fijn ,wel goed van Noi dat hij dat zo duidelijk laat merken ,

Wat leuk Jolanda ik heb hem opgezocht ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 27 okt 2014, 20:30

Ja ik ga nu nog wel door met 2xdaags 2 tabletten. Vooral omdat dis nu weer terug gaat naar het onderhoudsvoer. Het andere voer is op anders had dat nog wel even doorgegeven. Over een paar weken maar weer even laten controleren. Maar blij dat zijn plasje weer schoon is.

Ja Wil dat is inderdaad het filmpje. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met de bakken maar tot nu toe gastheer goed. Ze staan nu in leerstand 1 en dan blijven ze constant openstaan. Na een paar dagen gaat die op leerstand 2 en dan gaat het bakje open en dicht. Daarna moeten ze hun eigen bak zien te vinden. Max en Balou delen een bak maar dat moet kunnen.

Ja was inderdaad wel heel interessant om te zien hoe die op de nieuwe bak reageerde. Een halve dag heeft die gestaan toen dacht ik dit gaat niet de goede kant op. Tja waarom zou je het in een mini doen als je een Mercedes gewend bent merry_sm . Nee hoor mijn katten zijn helemaal niet verwend lol_sm .
Groetjes,

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”