Weer dunne ontlasting?

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
LeChuck

Weer dunne ontlasting?

Berichtdoor LeChuck » za 08 nov 2014, 15:30

Misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik heb 2 mannetjes van 6 maanden, eentje met prima darmpjes en de ander met ontzettend gevoelige darmen.
In september hebben ze giardia gehad, allebei behandeld en negatief getest. Toen ook overgestapt op Sensible 33 en dit ging bij de ene prima, bij de ander bleef het wat slap.

Ben 2 weken geleden begonnen met het mengen van carocroc lam en rijst en zag bij de gevoelige meteen al verbetering,mooie en donkere drolletjes. Het mengen ging zonder problemen.

Nu sinds gister heeft hij weer dunne ontlasting, ik snap er niks van. Nu zijn er van de week wel wat dingen gebeurd ;
- maandag gecastreerd
- dinsdag Ontwormt met Milbemax
- donderdag almo nature blikje gehad

En volledig overgestapt naar carocroc maar weet niet precies welke dag dit was. Ook ben ik vorige week gestopt met probiotica geven maar dit ging tot vrijdag allemaal zonder problemen.

Wat kan het nu zijn, aanslag van de narcose van maandag, ontworming van dinsdag? Of toch te snel volledig overgestapt naar carocroc terwijl het mengen zo goed ging?

Heb nu maar weer Sensible gemengd en probiotica gegeven. En even afwachten nu hoe het de komende dagen gaat. Dus hebben jullie nog tips, meningen of ervaringen?
Laatst gewijzigd door LeChuck op za 08 nov 2014, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Renevo

Re: Weer dunne ontlasting?

Berichtdoor Renevo » za 08 nov 2014, 15:42

Zou heel goed de milbemax kunnen zijn.
Afbeelding

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » za 08 nov 2014, 15:44

Zou heel goed de milbemax kunnen zijn.
Had dat dan zich al niet woensdag moeten uiten? Of toch doordat het weer een aanslag op zijn darmpjes Is?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 08 nov 2014, 15:59

Ik denk een combi van alles in een te korte tijd

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 08 nov 2014, 16:11

Ik denk een combi van alles in een te korte tijd
Dat denk ik ook eerlijk gezegd.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 08 nov 2014, 19:00

Het is best hefftig voor zo'n klein diertje zoveeeel in zo een korte tijd! Advies is altijd 2 weken tussen ingreep en ontworming voer 1 week lang langzaam mengen.. Om klachten te voorkomen! Als ze twee manden geleden ook nog eens de ziekte Giardia gehad hebben voor kittens is dat best heffie hoor!! Is een nare parasiet!!
Afbeelding

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » za 08 nov 2014, 19:10

Mengen heb ik 2 weken gedaan, wilde niet te snel en kreeg geen enkele reactie alleen maar verbetering, daarom verbaasde mij het nu ook. Op advies van da deze week ontwormt, maar klinkt achteraf logisch dat het misschien allemaal te veel Is.

Blijf nog een paar dagen probiotica bij geven en de laatste 2 kg Sensible nog een keer langzaam mengen en afbouwen, hopelijk gaat het dan weer goed. Iedereen bedankt voor het meedenken!

marisser

Berichtdoor marisser » za 08 nov 2014, 19:21

Wat je schrijft zou ook mijn advies zijn.
Mengvhet voer weer ff tot alles weer rustig is en dan langzaam het andere voer eruit laten.
Ze hebben we heel veel dingen mee gemaakt in korte tijd!
Daar reageerd altijd het zwakste deel in het lichaam van.
En dat zijn zijn darmen ik hoop dat het snel weer beter gaat.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 08 nov 2014, 22:04

Je had na spatrix helemaal niet meer moeten ontwormen. Je heb in principe 2 X achter elkaar de darmflora omzeep geholpen. Doe daar het nieuwe voer bij en stoppen met probiotica....

Is vragen om ellende. Stapje terug doen en zeker weer beginnen met probiotica die darm bacterie moet weer opgebouwd worden

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 nov 2014, 22:09

Ik ga duimen dat het gauw weer goed gaat komen ,wij hebben donderdag de kittens ontwormd Milbamax en ze zijn er ook een beetje van aan de dunne gegaan .nu weer een stuk beter ,,succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Maag- darm problemen”