de beagleboefjes

Hier kun je al je berichten kwijt over je andere dieren.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: de beagleboefjes

Berichtdoor Clemmetje » ma 10 nov 2014, 23:02

Wat een nare berichten hier.
Ik hoop dat het toch een beetje meevalt.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » di 11 nov 2014, 20:32

Jeej wat een nare berichtjes over de 2 hondjes. Heeft Louise zoveel last van kwaaltjes omdat ze zo lang als proefdier gebruikt is? Echt zo triest dat mensen dat allemaal maar normaal vinden dat we dieren gebruiken voor onze gezondheid :S

Maar wat een verhalen ook waar de hondjes vandaan komen. Sneu hoe baasjes met hun hond om kunnen gaan....we gaan uit elkaar dus dumpen de hond maar...onee we zijn toch weerbij elkaar kan hij terugkomen? question_sm

Super dat ze alle 4 bij jou zitten nu. En hard duimen dat het met Louise en Doerak weer goed gaat komen. Toen ik nog thuis woonde hadden we een westie met huidallergie, die beet ook de huid tot bloedenstoe open, ze kreeg hierdoor de rest van haar leven prednison, ze is 9 jaar geworden, daarna was ze echt op door de medicatie.

Dat die ex-labo hondjes door je heen lijken te kijken hoor ik ook vaker van mensen die zo een hondje hebben geadopteerd. Die hebben zoveel nare, niet-hondse dingen meegemaakt...wie weet wat er in die koppies omgaat. Ik hoop dat ze de tijd dat ze bij jullie mag wonen toch geniet op haar manier. love3_sm
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 12 nov 2014, 02:06

Jeej wat een nare berichtjes over de 2 hondjes. Heeft Louise zoveel last van kwaaltjes omdat ze zo lang als proefdier gebruikt is? Echt zo triest dat mensen dat allemaal maar normaal vinden dat we dieren gebruiken voor onze gezondheid :S

Maar wat een verhalen ook waar de hondjes vandaan komen. Sneu hoe baasjes met hun hond om kunnen gaan....we gaan uit elkaar dus dumpen de hond maar...onee we zijn toch weerbij elkaar kan hij terugkomen? question_sm

Super dat ze alle 4 bij jou zitten nu. En hard duimen dat het met Louise en Doerak weer goed gaat komen. Toen ik nog thuis woonde hadden we een westie met huidallergie, die beet ook de huid tot bloedenstoe open, ze kreeg hierdoor de rest van haar leven prednison, ze is 9 jaar geworden, daarna was ze echt op door de medicatie.

Dat die ex-labo hondjes door je heen lijken te kijken hoor ik ook vaker van mensen die zo een hondje hebben geadopteerd. Die hebben zoveel nare, niet-hondse dingen meegemaakt...wie weet wat er in die koppies omgaat. Ik hoop dat ze de tijd dat ze bij jullie mag wonen toch geniet op haar manier. love3_sm
Toen Louise bij ons kwam was ze gezond. Ze geven de labodieren enkel vrij als ze volledig gezond zijn. Wel had ze een epileptische aanval gehad, een zogenaamde status epilepticus maar volgens de vereniging had ze geen verleden van epilepsie (je mag niet weten welke testen er gebeurd zijn. Het enige dat we met zekerheid weten is dat ze moddervet geweest is en dat ze regelmatig biopten van organen genomen hebben) Onze dierenarts betwijfelt dit omdat dit soort epilepsie normaal gezien op jonge leeftijd begint maar jah ..... dat blijft dus gissen. Binnen het jaar begon ze allergie te krijgen, huisstofmijt ... we hebben alles geprobeerd zonder cortisone, ook testen gedaan ivm voedingsallergie (eliminatiedieet, etc.) maar tegen het voorjaar moest ze noodgedwongen op cortisone omdat ze ook vasculitisch kreeg. Enkele maanden later werd haar hartprobleem ontdekt, ze ademde nogal snel en ze heeft een overslag dus röntgenfoto's gemaakt en daar zagen we een vergroot hart en lichtjes vocht langs de longen. Dit is met medicatie volledig onder controle , het vocht is volledig weg en het hart is niet meer vergroot. Na een 2e status epilepticus (een aanval die uren duurt en niet stopt) is ze ook daarvoor op medicatie gezet, echter krijgt ze wel een vrij hoge dosis. Ik ben er van overtuigd dat haar verleden haar hier parten speelt ja.... wie weet wat heeft er ooit al door dat lijfje gegaan van chemische rotzooi. Als je die mee naar de dierenarts neemt, die verandert in een standbeeld hè, precies of die schakelt in een andere modus en doe maar wat je wilt. Dierenartsbezoek probeer ik bij haar echt tot een minimum te beperken, enkel voor de hoogstnoodzakelijke onderzoeken.

En Doerak die lijkt geen last te hebben van zijn operatie , alleen moet hij wel zo'n zwemband om omdat hij anders eraan gaat likken.
Ik haat wachten op labo-uitslagen :(

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 12 nov 2014, 20:36

Hoi Bonnie
meid wat is dit vreselijk schrikken ,kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt en zeker voor de uitslag ,dat duurt altijd zo lang ;(( we gaan in ieder geval mega hard duimen ,

Zre boffen bij kou ze hebben bij jou een mega goed leven ,denk dat jou hondjes dat wel degelijk beseffen , dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 12 nov 2014, 21:19

He verdorie, ik hoop het ook dat er niks ernstigs speelt.
Zijn beagles gevoelig voor tumoren???
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 12 nov 2014, 21:40

He verdorie, ik hoop het ook dat er niks ernstigs speelt.
Zijn beagles gevoelig voor tumoren???
Blijkbaar wel. Het was het eerste wat ik er van hoorde maar heb het opgezocht en het staat op meerdere pagina's.
Ze zijn gevoelig voor mastceltumoren, die heb je in 3 gradaties. graad 1 is meestal genezen na het ruim weghalen van de tumor, graad 2 is zo 50/50 , sommige genezen, sommige niet, grote kans dat het terugkomt of dat er uitzaaiingen zijn en graad 3 , daar hebben de meeste nog max. 6 maanden wegens uitzaaiingen naar organen.

Vooral omdat er wat verschuivingen in het bloedbeeld zijn heb ik wat schrik voor de uitslag, maar het was echt zo een onnozel klein knobbeltje maar jah, dat wil dus blijkbaar niet altijd iets zeggen, ook die stomme kleine dingen kunnen uitzaaien :( Maar we hopen op een goedaardig iets en in het geval van een mastceltumor, graad 1.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 13 nov 2014, 20:10

Bonnie we gaan in ieder geval ons rotduimen ,beetje geluk mag je toch wel eens hebben he ,,
dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 13 nov 2014, 21:07

Enge dingen zijn dit toch altijd.
Groetjes Clem
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » vr 14 nov 2014, 20:26

Ja ik ben er ook wel van overtuigt dat ex-labo hondjes lichamelijke problemen krijgen door alle onderzoeken die met ze zijn gedaan.

Die "zwembandjes" voor rond de nek vind ik een stuk gebruiksvriendelijker dan die grammofoonplaat toeters. Wachten op uitslagen is altijd spannend en zenuwslopend. Laten we hopen op een goede uitslag.
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 15 nov 2014, 01:45

Ik heb vanavond even gebeld maar nog niets geweten.

Ivm Louise, sinds ze op haar leverdieet zit is de jeuk zo ontzettend toegenomen en in het bijzonder na haar eten dat ik mij begin af te vragen of ze niet reageert op het eten :( Ze krabt en bijt zich 's avonds een ongeluk. Ik kan enkel nog verlichting brengen met lokale spray want ze krijgt al cortisone die ik niet kan opdrijven momenteel :( Van de week eens aan mijn dierenarts vragen.
Afbeelding

Terug naar “Onze andere Huisdieren (niet katten)”