Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Dit subforum is speciaal voor onze kattengedragstherapeute Marthe.
Zij is afgestudeerd kattengedragstherapeute en zal ons regelmatig van interessante onderwerpen over kattengedrag voorzien.
Verder kunt u haar algemene vragen over kattengedrag stellen.

Judith

Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Berichtdoor Judith » di 25 nov 2014, 23:39

Om maar met de deur in huis te vallen: help!
Wij hebben vier katten waarvan een Sphynx. Gaat overall best heel goed, niks aan de hand, totdat...
Ik circa 2,5 maand geleden een zwart katje aantrof bij de containers naast de struik. Graatmager, vol met ongedierte. Ik direct voer gehaald thuis, t arme beest kon amper lopen zon honger had hij. Hij vrat m'n vingers er bijna bij op, Dag en nacht zat hij daar, ik voerde m maar s morgens en s middags terugkomst uit m'n werk. Dierenambulance gebeld en die kwamen, bleek gechipt en eigenaar zei: joh lat maar los niks aan de hand. Ik dacht WTF?..! En Dierenambulance laat het beestje los, en The story continues. Ik heb m met een pipet ontwormd en ontplooid.
Toen was er een avond, 5 weken geleden, dat het zo vreselijk stormde, en hij zat er nog steeds. Koud, nat, in t onweer.
Wij zijn nr buiten gegaan en hebben m opgetild en mee naar binnen genomen. Meneer dook direct t bed op, languit kroelend en spinnend en heeft zich uren liggen wassen. Hij negeerde onze katten volledig en was heel zelfverzekerd. Gromde niet terug, haalde niet uit, maar keek gewoon de andere kant op.
Dierenpolitie ingelicht, verhaal verteld, zij weten nu dat hij hier zit.
Vorige week vond ik smorend veel plukken haar en bloed, er was duidelijk gevochten en ons nieuwe kereltje was doodsbang. Sindsdien is hij bang, verstopt zich, durft zich niet te verplaatsen. Iedereen begluurt en besluipt hem.
Afzonderen van de dader, afzonderen van hem, we hebben beide geprobeerd, helpt niet.
Ik ben echt radeloos en verdrietig. Wilde hem een veilig thuis bieden endat mislukt nu gruwelijk.
Ben in staat hem morgen nr asiel te brengen, maar ben zo bang dat zij hem nr de eigenaar gaan brengen die er niet voor zorgt. Ennn, belangrijk detail, deze lieverd komt al uit het asiel...

Heel graag jullie advies, dit is een onhoudbare situatie.
Alvast dank.
X

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Ik ben radeloos, heb dringend advies nodig

Berichtdoor Clemmetje » di 25 nov 2014, 23:52

Pffff, wat een verhaal.
Allereerst super dat jullie je over hem ontfermt hebben.
Misschien dat Marthe en Manoe advies kunnen geven.
Marthe is kattengedragstherapeute en Manoe is homeopaat. Beiden zijn lid op dit forum.
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 26 nov 2014, 00:36

Ik ben het eens met Clemmetje.
Raadpleeg eerst eens even de bovenste mensen.
Anders komt iedereen misschien met goed bedoelde reacties en zie je straks door de bomen het bos niet meer.
Voor alsnog is het hopelijk mogelijk om je straatschoffie even apart te zetten van de rest, totdat je een goed plan van aanpak hebt.
Niet ideaal, maar zo wie zo wel ff goed om alles en iedereen goed te kunnen observeren en het geeft even lucht.

Top dat je dit gedaan hebt, heel veel succes met een plan van aanpak en hou ons op de hoogte???
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 26 nov 2014, 10:58

Hoi meid wat een drama is dit en ook niet iets wat je verwacht had ,,,is de kleine geholpen ?
dat zouden de andere ook als een bedreiging kunnen zien ,
Wat top dat je het kleintje in huis genomen hebt ,

wat zijn ze van de dierenambulance schandalig echt meer dan schandalig ;((
sterkte
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 26 nov 2014, 12:50

Ach meid wat een rotstreek van de dierenambulance :( Die hadden het katje mee moeten nemen. Maar supertof dat jullie je ontfermen over hem. Inderdaad mischien iets met homeopatische middeltjes dat het goedkomt. Mocht er echt niks helpen en je moet hem naar het asiel brengen, zou ik wel even met hun bespreken wat er allemaal gebeurt is, en dat de eigenaar dus erg laks is in de verzorging van het dier. Een asiel zal het katje denk ik niet terug loslaten. (hoop ik). Ik snap niet waarom de dierenambulance er zo mee is omgegaan. was het van de dierenbescherming of van stichting dierenlot? (laatste zou me erg verbazen). Maar ik hoop dat het bij jou thuis op te lossen is dry_sm
Afbeelding

Judith

Berichtdoor Judith » wo 26 nov 2014, 20:44

Dank voor jullie reacties. Hij is reeds geholpen ja Wil.
Ik heb m vandaag maar opgesloten in onze slaapkamer, ben als de dood dat er iets gebeurd als we niet thuis zijn.
Merk ook aan hem dat hij timide is, schichtig en lastig aan het spinnen te krijgen is. Werkelijk een wereld van verschil met toen hij net binnen was.

Het betrof een Dierenambulance van dierenhotel, waar ik ook aan doneer. Sterker nog, dierenpolitie heef gesproken met de Dierenambulance en zij gaven aan dat het diertje er niet heel slecht aan toe was en geen teken had....!! Ze hebben m niet eens uit t kooitje gehaald! Hij had zeker 8 teken en was vel over been... Ongelofelijk toch?! Word er nog boos om!

Ik heb vanmiddag 144 weer gebeld en gevraagd nr de betreffende agente die ter plaatse is geweest. Zij was helaas niet aanwezig, ik word terug gebeld. hij staat ook niet als vermist opgegeven overigens. Ook heel vreemd vind ik.
Ik ga haar de situatie voorleggen, terug nr de eigenaar is geen optie vind ik, naar asiel heb ik veel moeite mee.

Ik heb Marthe een Pb gestuurd, hoop dat zij haar deskundige blik hierop wil werpen ph34r_sm

Keep u posted!

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 26 nov 2014, 20:54

Oh bah, wat een naar verhaal zeg... En schandalig van de dierenambulance!! Fijn dat jij je wel over het diertje hebt willen ontfermen. Maar heel vervelend dat het nu zo mis is gegaan. Mocht je open staan voor homeopathie dan kan je me een pb sturen. Wellicht dat een combinatie van advies op gedragstherapeuthisch gebied en homeopathie een oplossing kan bieden. Ik help je graag.
In elk geval heel veel sterkte met de situatie en ik hoop dat het op te lossen is.
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » wo 26 nov 2014, 21:19

Dat hij niet als vermist staat geregistreerd verbaast me eerlijk gezegd niks. Als die eigenaar al niet de moeite neemt om zijn kat goed te verzorgen en alleen maar buiten laat loslopen, zal hij er ook vrij weing aadon om de kat als vermist op te geven. Wat ik wel raar vind is dat het gecipt is en geregistreerd staat op het adres van die rare vogel.
De reactie van die dierenambulance is werkelijk ongehoord. Heb je foto;s van het kitten gemaakt toen je hem in huis nam? Want dan heb je bewijs hoe het eraan toe was.

Ik hoop dat je tips krijgt van de therapeute om het bij jou thuis op te kunnen lossen. toppie_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 26 nov 2014, 23:23

Toen Paul nog in mijn voortuin zijn tent had opgeslagen ben ik er ook weer achter gekomen hoe dierenorganisaties kunnen teleurstellen.
Feitelijk moet je gewoon keihard zijn, het dier bij de lurven pakken en ijskoud afgeven bij het asiel......geen emotie, niks.
De zogenaamde ik moet er niks mee, ik weet er niks van en ik ga er zeker geen moeite voor doen instelling.

Ik heb het idee dat zo een organisatie stiekem hóópt dat jij het probleem oplost, als je in hun ogen te betrokken bent bij de vondeling.
Ook deze diereninstellingen veranderen zo een beetje in een doe-het-zelf instelling.
Net zo als het gaat met onze eigen gezondheidszorg.
En niet omdat ze het geen zier interesseert, maar omdat het water ze aan de lippen staat.
Door ál die bezuinigingen en regels waaraan ze worden bloot gesteld.

Ik hoop dat dit katje bij jou of via jou een fijn huisje krijgen kan.
Ik ga het zeker volgen!!
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 27 nov 2014, 09:50

Ik heb je PB gelezen en kort beantwoord. Zoals gezegd ben ik nu op het werk en kan ik niet uitgebreid reageren. Ik zal vanavond of morgenavond uitgebreider reageren.

Terug naar “Onze Kattengedragstherapeut”