Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
MaaikeV

Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Berichtdoor MaaikeV » vr 19 jun 2015, 20:27

Hallo allemaal, ik had dit allemaal al gedeeld op Facebook, maar aangezien ik niet iedereen daarop heb en ik open sta voor alle informatie
die ik maar kan krijgen wilde ik het ook hier plaatsen.

Revi is afgelopen dinsdag geopereerd. Zijn laatste tandjes zijn eruit gehaald en kan hij eindelijk pijn vrij door het leven. NOT
Thuis aangekomen vond ik het gek dat hij niet opgetild wilde worden en hij best veel door de kamer racete.
Ik tilde zijn voorpootjes op en wat ik toen zag huh_sm een blaar achtig iets en een klein open wondje.
Ik had meteen de DA gebeld en kon gelijk op de spoed langskomen omdat ik mij zorgen maakte.
Hier werd gelijk gezegd dat het waarschijnlijk om een verbranding ging van een elektrische kruik tijdens de operatie sad1_sm
Ik moest Bioforce smeren en de ochtend erna gelijk weer langskomen. Toen was het veel erger geworden, maar vond die DA het niet op verbranding lijken.. Ik kreeg honingzalf mee en een rompertje.
Gelukkig was Revi nog aan de AB en Metacam van de tandjes operatie.
Toen ging het de dagen erna ineens heel hard en ging zijn buikje steeds meer open staan..
Sinds gisteravond is de wond gelukkig dicht en niet meer zo vuurrood! dry_sm

Ik ging vanochtend met de nieuwe foto naar de DA en die vertelde ook dat het er goed uitzag en ik zo door moest blijven gaan en ze me graag maandag weer zag voor controle. Prima dacht ik.
Ik kwam thuis, deed Revi zijn romper uit, ff lekker normaal lopen en jezelf wassen.
Ik wilde zijn nieuwe romper aan doen, zodat ik de andere kon wassen en zag ineens een plekje op zijn rug.. Het leek wel erg veel op hoe zijn buikje begonnen was... Ik Da gebeld en foto gemaild, morgenvroeg langskomen en gaan ze waarschijnlijk, na het zien, een stukje weefsel weghalen onder narcose en die onderzoeken..
Is het wel een verbranding of is het een bacterie of heeft hij zijn ruggetje gewoon per ongeluk geschuurd aan de muur of iets?

Wilde het risico niet lopen dus alles ingesmeerd met Honingzalf en nieuwe romper aan en morgenvroeg weet ik hopelijk meer en post ik her hier.

Niet schrikken, maar foto wil ik er ook bij plaatsen.
Afbeelding
Linksboven is eerste dag (dinsdag), rechts onder is vanmorgen.

Gelukkig merk ik aan hemzelf niet dat hij pijn heeft. Hij is wat rustiger, maar dat komt door de medicatie en de oh zo leuke romper. NOT hihi
Afbeelding

Zn ruggetje
Afbeelding

Echte liefde wub_sm
Afbeelding

jzocchi

Re: Revi zijn buikje. Kan schokkende foto's bevatten!!

Berichtdoor jzocchi » vr 19 jun 2015, 20:38

Jeetje wat een plek is het op zijn buik. Wat zal je geschrokken zijn. g3 heel veel sterkte met Revi. Ik hoop dat iemand je kan helpen.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 19 jun 2015, 20:48

Wat bizar!!!!! Ik vind de plek op de buik wel echt te keurig recht om door een bacterie of iets dergelijks veroorzaakt te worden. Dan zou ik denk ik een meer grillige vorm verwachten. Maar dat het nu op zijn rug ook begint is heel gek.
Wat zegt de dierenarts daar dan over? Dit kan geen gevolg meer zijn van verbranding. Is het misschien huidirritatie door de romper / verband in combinatie met (te) warme slaapplekken?

Tilly

Berichtdoor Tilly » vr 19 jun 2015, 21:37

Ik had je bericht gezien op Facebook en nu ook de foto van zijn ruggetje.
Wat vreselijk om te zien. Zo met Revi te doen. Ook met jou natuurlijk want wat een zorgen heb je hierom. Je gaat heen om Revi's tandjes te laten verwijderen en dan dit. Ik hoop dat ze snel erachter komen waardoor dit komt zodat het niet erger wordt en dat het snel zal genezen. Wat een drama Maaike. Heel veel sterkte!
Groetjes, Tilly >^.^<

marisser

Berichtdoor marisser » vr 19 jun 2015, 22:26

Echt wat is dit verschrikkelijk kut zeg!!
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen
Arme Revi en jij sterkte ik hoop dat het niets ernstigs is en dat het makkelijk te verhelpen is. fingers_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 jun 2015, 23:28

Dit is echt heel erg. Als dit door de warmtemat of kruik komt dan zijn het echt een stelletje klojo's.
Heel apart dat hij nu ook op zijn rug een plek heeft.
Ben je nu nog steeds bij diezelfde DA?
Ik heb dit nog nooit gezien.
Een bacterie kan natuurlijk ook. Hopelijk snel duidelijkheid.
En gelukkig dat Revi zelf nog niet zo heel erg eronder lijdt.
Sterkte daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » vr 19 jun 2015, 23:37

Gezien de vorm van zijn buikwond lijkt het aannemelijk dat het een brandwond is!
Vind het ook bijzonder nalatig van de DA.
Wat betreft de wondjes op zijn rug die vind ik ook vreemd. Zoiets ontstaat doorgaans niet zomaar uit het niets. Misschien handig om te vragen in welke positie hij voor de behandeling heeft gelegen! Misschien op zijn rug! En is dit een drukplek, omdat het precies over zijn ruggengraat loopt! Maar is een gis van mij!
Sterkte in ieder geval...
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 20 jun 2015, 07:01

Eens met wat de dames hierboven al vertellen.
Voor een bacterie ziet het er érg strak uit. ( gelukkig!!!!!!!)
Bovendien zou ik het niet kunnen rijmen met dat hij aan zijn tanden geholpen is
Maar als dit een brandwond is vind ik het te lomp voor woorden. mad1_sm en zou ik inderdaad twijfelen aan de dierenarts.
Het plekje op de rug kan ik ook niet verklaren, maar hopelijk breidt zich dat niet uit.
Heel veel beterschap met Revi en hou ons even op de hoogte.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 20 jun 2015, 11:08

De plek op zijn buik moet wel door "iets" van buitenaf veroorzaakt zijn. Die is te strak van vorm. Maar op zijn rug zou ten gevolge van iets in de wond van zijn buik kunnen zijn.
Wat jij zegt kan ook Bonnie, misschien heeft hij op zijn rug gelegen tijdens de ingreep.
Hoe dan ook hoop ik voor Revi dat het allemaal goed afloopt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 20 jun 2015, 20:40

Hoi Maaike
meid shit dat het nu ook op zijn rug gaat beginnen ,en dat kan NIET van het warmte kleedje ,wat zijn sommige DA toch mega klunzen ,
zulke dingen horen niet te gebeuren ,,Maaike en Revi ik hoop dat het snel wat opknapt ,wat zielig ;(((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Het Ziekenhuis”