Mastery

Alles over de voeding van katten
Bridget

Mastery

Berichtdoor Bridget » do 03 sep 2015, 12:39

Romulus kreeg bij Christine Mastery brokjes, dus zij had dan ook zijn brokjes bij wanneer zij Romulus bracht. Zij geeft die brokjes aan al haar katten zowel de Lykoi's als de gewone en haar Sphynx, bij haar geen enkele aan de diarree!
Nuja Romulus ging ik stilaan overschakelen op mijn eigen voer, ik geef namelijk RC Young Male gemengd met Hills Lam...tja dat overschakelen was een beetje moeilijk, mijn katten zijn gewoon 24/24 brokjes ter beschikking te hebben dus ik kon geen brokjes wegnemen, dus Romulus kon vrij aan hun brokjes en de andere katten konden dan ook vrij aan Romulus zijn brokjes dus besloot ik de overschakeling sneller te doen ( normaal week 1: zijn brokjes, week 2: 3/4 mastery 1/4 mijn mengeling,week 3: half om half, week 4: 1/4 mastery 3/4 mijn mengeling, week 5: enkel mijn mengeling) dus ik besloot om zijn brokjes te mengen met mijn mengeling (dit na week 1) Cain at vaak mee van Romulus zijn brokjes (de mastery) en normaal heeft Cain heel vaak diarree, Cain zijn stoelgang werd beter en (gelukkig) geen diarree in de kattenbak, ook Romulus deed het goed. Doordat ook mijn katten mee aten van Romulus zijn brokjes was de Mastery dus ook snel op. Dus ja enkel mijn eigen mengeling nog ter beschikking...2 dagen na het stoppen met de mastery Cain terug aan de diarree...Dus ja dan maar snel Mastery besteld bij Zooplus (nadeel de Mastery is niet overal verkrijgbaar!) dus sinds gisteren terug herbegonnen met het mengen van de Mastery met mijn mengeling...nu is het dan af te wachten hoe Cain het dan nu gaat doen...
Ik hoop snel terug op verbetering.

Nu dus mijn vraag: is hier personeel die zijn/haar katjes Mastery voert? Wat zijn jullie bevindingen over het voer?
Kwa naar de prijs gezien komt het iets duurder uit dan hun gebruikelijke voer, dus daar hoef ik het niet voor te laten...alleen jammer dat de Mastery dus niet overal verkrijgbaar is.
Prijs Hills Lam 10kg: 51,99€ (€ 5,20/kg)
Prijs RC Young Male 2X10kg: 116,99€ (€5,85/kg)
Prijs Mastery Eend 2X3kg: 39,99€ (€6,66/kg)
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Mastery

Berichtdoor Clemmetje » do 03 sep 2015, 20:54

Ik ken het merk Mastery niet. Fijn dat ze het bij jou er goed op lijken te doen.
Het is altijd moeilijk om voer te vinden waar ze het allemaal goed op doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 03 sep 2015, 22:43

Ik ken het ook niet maar super dat cain daardoor heen dunne ontlasting meer heeft!
Groetjes Elize

Bridget

Berichtdoor Bridget » vr 04 sep 2015, 07:28

Ik ben bij Cain al zolang geschikt voer aan het zoeken, eigenlijk al vanaf hij hier is...ben al zo dikwijls veranderd. Alleen moet ik de Mastery natuurlijk voor minstens 1 maand (bij)geven om echt te kunnen testen, want ik weet dat Cain het vaak wel voor een tijdje goed doet maar dan komt de diarree meestal terug. Cain is echt super gevoelig op zijn darmen, ik ben meestal gewoon al blij als hij met een propere poep uit de kattenbak komt, vaak sta ik met de vochtige doekjes klaar om hem op te vangen na de kattenbak.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 05 sep 2015, 19:25

Hoi Briget
wat mega balen meid ,,,ik ken het voer ook niet ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/