Miki Sanukis Lego HCM positief

In onze HCM Test subforum kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten. Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
Forumregels
In onze HCM Test Hoek kun je de afspraak en/of uitslag van de HCM test bij je katten zetten.
Als je de testuitslagen hier neer wilt zetten moeten de testen opgestuurd worden dan zetten wij ze in onze HCM database.
Dit om iedereen de zekerheid te geven dat wat hier gepost wordt ook klopt.
flex99

Re: Miki Sanukis Lego HCM positief

Berichtdoor flex99 » vr 20 nov 2015, 20:01

Hoi Belinda, erg he, ik zou ook schrikken als ik een broer had. Zo ben ik wel 13 jaar geleden achter de HCM van Nythus gekomen: zijn zus was toen positief getest.

Ze hebben niets gezegd over erfelijkheid/niet erfelijke vorm. Meer dat na alles onderzocht hebbende, HCM als enige diagnose overbleef (hij heeft ook een ruisje rechts, maar dat staat er los van)
Mij zei de cardioloog ook dat ik in plaats van een scan, ook jaarlijks bloed kon laten nemen, om zo te kijken hoe de hcm zich ontwikkelde. Maar als je dan positief test, betekent dat dat het hartzakje vergroot/verslapt is (dacht ik). Dus als ik nu bloed laat afnemen, test hij negatief, omdat hij nog geen klachten heeft. Terwijl hij wel positief gescand is.
Dus ik ga liever elk jaar scannen, om een soort vinger aan de pols te houden en te zien hoe het zich verder ontwikkelt...

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het erfelijk is, de verdere stamboom is immers schoon. Maargoed, ik ben geen erfelijkheidsdeskundige.
Kan me voorstellen dat je twijfelt. Ik ben in ieder geval blij dat ik het nu weet.

Groetjes,
Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 nov 2015, 20:10

Belinda ze kunnen nooit zeggen of het de erfelijke form is ,als je naar dit stamboom kijkt en ziet hoeveel katten er getest zijn op oude leeftijd ,lijkt het onmogelijk bijna dat er 1 met HCM uitkomt ,maar hij is er nu wel ;(

Je hebt ook spontane HCM en HCM door schildklier problemen of te hoge bloeddruk,de beste manier om HCM te testen is via Echo ,
Wij hebben wel eens aan Rob Gerritsen gevraagd om dat er bij te doen van de bloedtest maar dat rade hij niet aan,niet zinvol
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 20 nov 2015, 20:14

Ik had het ook absoluut niet verwacht uit die lijnen. Ik heb natuurlijk deze lijnen ook zitten.
Hopelijk blijft Lego klachtenvrij en wordt hij er oud mee. 13 en 14 jaar is toch heel er mooi met HCM.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 20 nov 2015, 22:36

Belinda ze kunnen nooit zeggen of het de erfelijke form is ,als je naar dit stamboom kijkt en ziet hoeveel katten er getest zijn op oude leeftijd ,lijkt het onmogelijk bijna dat er 1 met HCM uitkomt ,maar hij is er nu wel ;(

Je hebt ook spontane HCM en HCM door schildklier problemen of te hoge bloeddruk,de beste manier om HCM te testen is via Echo ,
Wij hebben wel eens aan Rob Gerritsen gevraagd om dat er bij te doen van de bloedtest maar dat rade hij niet aan,niet zinvol
Dan ga ik binnenkort bij Obama toch maar een echo laten maken....
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 22 nov 2015, 19:08

Nee toch! Wat balen Marjolein! Van deze lijn had ik het ook echt niet verwacht.
Hopelijk wordt Lego er zonder problemen oud mee.
Groetjes Elize

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » zo 22 nov 2015, 21:16

Wat een kl###tte nieuws.. sterkte! [FACE THROWING A KISS][PURPLE HEART][CRYING FACE]

Wbt bloedonderzoek heb ik een totaal ander advies van cardioloog victor tsatmari gekregen... Wbt Pipo. Vind dit dan wel interresant om te lezen.. Pipo heeft ook geen klachten, hij adviseerde me 2 bloedonderzoeken te doen om te zien hoe de waardes in het bloed waren van Pipo...
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 22 nov 2015, 21:26

Voor George adviseert onze da (Dierenkliniek 76) ook alleen de echo, over evt. bloedonderzoek hebben ze het niet gehad. De Hoofdweg da waar George liep voor zijn tanden heeft ook niks gezegd over bloedonderzoek voor HCM. Die deed alleen bloedonderzoek voor nieren en lever (voor de narcose). En voor de HCM gaan we dus elk jaar naar de radioloog in het MDC (Medisch Centrum voor Dieren) in Osdorp.

Terug naar “HCM Test Hoek”