Nestje kittens te koop geen stamboom ouders niet getest

Omdat wij een open en vrij forum zijn en respect hebben voor ieders mening ... is speciaal dit subforum opgericht voor de mensen die het nut niet inzien van het HCM-testen.
Veel plezier ... heb respect voor ieders mening en blijf beleeft.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Nestje kittens te koop geen stamboom ouders niet getest

Berichtdoor Wil » di 26 jan 2016, 21:03

Hoi Hoi
we weten dat het gebeurd en het zal blijven gebeuren maar we hopen toch met deze waarschuwing dat mensen gaan nadenken ,

Er was een op FC Lovers iemand die graag haar foto van haar kittens wilde laten zien ,neeeee natuurlijk niet om de kittens te verkopen ,maar gewoon omdat wij dan mee konden genieten ,Daar is het regel dat de ouders getest moeten wezen en de kittens een stamboom hebben wat niet meer dan normaal is .

Wij wisten ook wel dat er dan toch altijd mails naar die verkoper gaan ,en ja hoor dat gebeurde ook ,
De papa van de kittens is Von Ameijden Donzel die positief getest is met 1 jaar door Barbara van de Velde en 1 week erna ,JAWEL Goed getest door M Schmidt,we weten door het undercover testen dat zij vreselijk laag test en haar testen nooit kloppen als je hertest,er is ons zelfs al door een kattenverenneging gezegd ,dat het beter is als zij de sphynxen niet meer test,

De moeder van deze kittens is ook niet getest vind deze vrouw meer dan onzin ;( deze kittens zijn 20 januari geboren
arme mensen die hier weer in gaan trappen en helemaal voor de kleintjes wat voor leven krijgen die ? we hopen dat degene die ze kopen ze zeker gaan laten testen om zo de kleintjes hun hartjes te kunnen volgen ,,

Afbeelding
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Nestje kittens te koop geen stamboom ouders niet getest

Berichtdoor Clemmetje » di 26 jan 2016, 21:13

Heel jammer dat ze hiermee toch weer proberen weg te komen. En natuurlijk zijn er mensen die hier kittens gaan kopen helaas.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 26 jan 2016, 21:21

Het is weer wat, ik heb de topic ook gevolgd. Als je hart voor de sphynxjes hebt doe je het verantwoord en niet alleen voor de leuk.....of geld bedoel ik.
Wat me nou wel een beetje verbaast is dat er zelfs mensen zijn die ook op dit forum zitten niet het belang van een stamboom inzien. We weten toch allemaal dat het niet om dat papiertje zelf gaat maar om de gegevens die hier op staan huh_sm
Ik hoop niet dat ik met deze opmerking te veel los maak......
Groetjes, Tilly >^.^<

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 26 jan 2016, 22:09

Dit stopt nooit! Wat een ellende! Kittenkopers waarschuwen heeft geen zin vaak is het al laat... Sad sad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Dalila

Berichtdoor Dalila » di 26 jan 2016, 22:22

Absoluut er zaten echt een paar man bij die het totaal geen probleem vonden.. Onvoorstelbaar!! Maar ik zag het vandaag toevallig in een andere groep ook weer! Althans het ziet er vreemd uit met een tussenpersoon die de advertentie zet. Je moet haar benaderen en dan verzorgd zei het contact met de verkoper.. Lijkt me ook wel een beetje raar.
Vreemd dat mensen hier op reageren. Dat moet toch eigenlijk wel afstoten zou je zeggen!
Laatst gewijzigd door Dalila op di 26 jan 2016, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 26 jan 2016, 22:23

Tilly ik zie ook het belang van een stamboom niet in. En ik denk dat dat ook niet zo heel gek is. Je wordt namelijk zowel met als zonder bedonderd waar je bijstaat. Fokkers die andere fokkers voor rotte vis uitmaken maar zelf ook fokken met hun poes terwijl het nog op de atb stond. Het dan gek vinden als ze maar 2 kittens krijgen. Om maar te zwijgen over de rest van de onzin die ze verkondigen. Het is haat en nijd over en weer en een stamboom is nu niet echt een garantie voor een probleemloos kitten. En als ze dan door de mand vallen en het ze te heet onder de voeten wordt weten ze niet hoe snel ze moeten maken dat ze weg zijn. Testen wat heeft het nut als de een wel eerlijk test en de ander niet. Hoe moet het voor zoekende mensen nog transparant zijn. Zolang dit soort problemen niet bij de kern aangepakt worden is de geloofwaardigheid er aardig vanaf en blijven dit soort dingen bestaan

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 26 jan 2016, 22:27

Ik denk dat een stamboom wel degelijk zin heeft omdat die in ieder geval inzage geeft in de lijnen van de kat.
Zonder een stamboom weet je helemaal niets van je kat zijn achtergrond af.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 26 jan 2016, 22:48

Broer en zus?? Ach geen probleem we zijn wel hoe et eruit komt... Je weet dan niks van familie/ inteelt HCM af.. En nee stamboom geeft indd geen garantie.. Maar als mijn kat dood neer valt van HCM zou ik toch eventuele broers en zussen willen waarschuwen een goeie fokker blijft tot het einde bereikbaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 26 jan 2016, 22:57

Ik snap je punt Peggy maar ik denk toch dat een stamboom en testen erg van belang zijn. Natuurlijk sluit je niet alles uit, het zijn levende wezentjes maar het laat wel zien dat je er als fokker serieus mee bezig bent. Natuurlijk lijden de goede onder de kwade maar niks doen is geen oplossing. Ook vind ik dat de kattenverenigingen wel kritischer mogen zijn, strengere regels.
Als leek kittenkoper blijft het moeilijk te bepalen wat goed is maar zolang er van alles over gezegd wordt op social media zullen de kwaden hopelijk afvallen.
Nogmaals ik heb respect voor de fokkers die ondanks dit gedoe hun uiterste best doen om dit mooie ras niet naar de afgrond te laten gaan. Beetje hard gezegd maar zo voelt het soms.
Groetjes, Tilly >^.^<

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 26 jan 2016, 23:14

Nee, een stamboom is geen waterdichte garantie dat alles wel goed zit. Maar geen stamboom is wel een dikke aanwijzing dat er van alles helemaal niet goed zit. Dus een stamboom is wel belangrijk.

Terug naar “Waarom niet testen ?”