Dierenarts korting voor minima in Amsterdam

De plek voor handige tips en leuke links
Audrey

Dierenarts korting voor minima in Amsterdam

Berichtdoor Audrey » wo 16 mar 2016, 14:31

Amsterdammers met een Stadspas (met een laag inkomen en/of AOW) kunnen flinke korting krijgen bij de dierenarts! Het eerste consult is gratis, en chippen ook. Als er een behandeling nodig blijkt moet het baasje zelf de eerste 100 euro betalen. Maar op de kosten tussen de 100 euro en de 700 euro krijgt baasje 50 % korting! Dat kan dus maximaal 300 euro zijn. Behandeling die meer dan 700 euro kost wordt niet gesubsidieerd, maar de meeste behandelingen kosten niet zoveel in 1 keer dus dit scheelt toch al een hoop.

https://www.amsterdam.nl/werk-inkomen/p ... ierenarts/
http://www.dierenambulance-amsterdam.nl ... anbieding/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Dierenarts korting voor minima in Amsterdam

Berichtdoor Clemmetje » wo 16 mar 2016, 22:29

Mooie regeling van de gemeente Amsterdam.
Goed dat je hem hier deelt.
Groetjes Clem
Afbeelding

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » wo 16 mar 2016, 23:04

Super!!! In Katwijk doen ze dat via de gemeente aanvraag... 1x per jaar per kat kan je je chippen en sterilisatie vergoed krijgen.. Scheelde m'n moeder bijna 100 euro :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

wverdonk

Berichtdoor wverdonk » do 17 mar 2016, 17:10

Mooie regeling, maar ben van mening dat mensen die aan deze regeling voldoen beter geen sphynx moeten aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 17 mar 2016, 19:33

Mooie regeling, maar ben van mening dat mensen die aan deze regeling voldoen beter geen sphynx moeten aanschaffen.
Aanschaffen misschien niet, trouwens dat kan niet eens van een bijstandsuitkering. Maar er kan veel gebeuren in een mensenleven. Sphynxen kunnen meer dan 10 jaar oud worden. Kan best dat dezelfde mensen die tijdens de aanschaf van de sphynx een goed inkomen hadden helaas jaren later zonder werk komen te zitten of ziek worden of whatever. Lijkt me niet de bedoeling dat als je je baan kwijt raakt of je komt in scheiding te liggen of je wordt ziek, dat je dan ook nog je kat weg zou moeten doen. Lijkt me trouwens voor die kat ook bepaald geen goed plan. Dus dan ga ik eerder voor dat de kat in het vertrouwde huis blijft en baasje de nodige ondersteuning krijgt. Als mijn belastingcenten worden uitgegeven aan medische zorg voor sphynxen dan wordt ik daar alleen maar blij van dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 17 mar 2016, 19:47

Hoi Audrey
ik vind het super dat ze dit doen ,DA zijn niet meer te betalen het loopt de spuigaten uit ,

Mijn zus heeft ook zo gezeten dat ze in de schuldsanering kwam,had 2 eigen zaken en ging over de kop,ook zij had toen haar katten en haar hond ,
Men vond dat ze die maar weg moest doen ze koste te veel ,het zijn mijn zus haar kinderen ,gelukkig is deze periode achter de rug,

Met hulp van veel mensen heeft ze het gered ,wat ik me wel eens afvraag is hoe kun je hart voor dieren hebben ,als er een zieke patien komt en je wijst ze de deur ,

Bedankt Audrey voor het delen dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 17 mar 2016, 19:59

Gelukkig zag ik vanmiddag op de lijst dat mijn eigen dierenarts ook meedoet aan deze regeling dry_sm Nu heb ik gelukkig nog werk maar ook voor mij geldt wie weet wat de toekomst brengt. Behalve dat mensen die toch al knel zitten niet ook nog hun kat kwijt moeten raken, waar moet die kat dan naar toe? Het asiel zit echt niet te wachten op een instroom van zieke katten die dure behandelingen nodig hebben en moeilijk aan een nieuw baasje te helpen zijn. Bovendien kost het hier ook nog iets van 100 euro om je kat naar het asiel toe te brengen dus wat is dan wijsheid? Ik denk toch zoveel mogelijk zorgen dat de kat bij het baasje kan blijven. En als dat nodig is kattenvoer van de voedselbank.
Laatst gewijzigd door Audrey op do 17 mar 2016, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 17 mar 2016, 20:06

Audrey ben ik helemaal met je eens ,ze brengen zoveel liefde en plezier dieren ,wat ik wel fijn vind de laatste tijd dat er weer steeds meer mensen zijn die een ander helpen ,het mega hoge IKKE en de rest kan stikke gaat er een beetje af ,

vroeger (komt dat ik oud ben ;0,was het heel normaal dat je elkaar hielp met dingen ,je bracht een pannetje soep of wat dan ook naar aleenstaande oudere mensen ,die tijd gaan we weer steeds meer naartoe ,gewoon menselijkheid.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 17 mar 2016, 20:20

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen maar ik heb toch een donkerbruin vermoeden (en de ervaring) dat mensen die weten wat het is om in de sores te zitten vaker en sneller helpende handen toesteken dan mensen uit een rijkere achtergrond. Misschien omdat ze eerder de moeilijkheden herkennen, misschien omdat ze minder snel denken dat het diegene haar eigen schuld wel zal wezen, misschien omdat ze meer gewend zijn om op elkaar aangewezen te zijn, ik ben geen psycholoog ik weet het niet ph34r_sm ph34r_sm ph34r_sm
En buiten dat heb je natuurlijk gewoon goed volk, wie ze ook zijn en waar ze ook vandaan komen, die hart voor een ander hebben. Gelukkig maar! Als je die op het goede moment tegenkomt dan kan dat zoveel verschil maken laugh_sm laugh_sm laugh_sm laugh_sm

inba

Berichtdoor inba » za 19 mar 2016, 13:32

De minima! Dat zijn geen mensen met wao of uitsluitend aow, die vallen er weer eens buiten. Ook voor die mensen zijn dierenartskosten vaak heel hoog. Ik ben van mening dat met een dergelijke korting ook eens gekeken moet worden naar onze (vaak alleenstaande) ouderen, velen zijn vereenzaamd en hebben alleen nog hun huisdier waar ze verknocht aan zijn. sad1_sm

Terug naar “Links & Tips”