ongelukje gehad! pijn of niet?

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
ninaV

ongelukje gehad! pijn of niet?

Berichtdoor ninaV » wo 25 mei 2016, 19:46

ons arme Voldemort heeft vandaag een ongelukje gehad. En het was dan nog mijn fout.... sad2_sm
We hebben hier een houten speelgoedbak staan. Vroeger zat er speelgoed in maar nu zitten daar de dekens in voor in de zetel. Onze kattenkindjes hebben deze zeer snel in beslag genomen. Normaal staat die zodanig dat die open blijft en niet dicht kan vallen maar doordat er voorlopig nog een ziekenhuisbed staat in onze woonkamer staat (door operatie van mijn man) staat deze anders en word deze dichtgedaan als we weg zijn. Deze morgend in mijn haast de bak vergeten dicht te doen..
En ja hoor we kwamen thuis bak nog een spleetje open met een luide miauwende poes in... sad2_sm sad2_sm Resultaat is een poes die blauw en gezwollen is op schouders, rond haar ogen en op haar hoofd. Nou ja blauw tussen al die vlekken is het moeilijk te zien maar ze is donkerder op die plaatsen.... Ze doet alles springt in en uit de zetel. loopt wel rond, ik heb de indruk dat het niet is als anders (het lijkt wat moeilijker) Ze is anders een poes die er volop op los babbelt als je tegen haar praat dat doet ze nu veel minder. Ze komt wel knuffelen maar trekt zich makkelijk weg als je te hard wrijft of op sommige plaatsen aanraakt...Nu zit ze achter mij me aan te kijken. Terwijl ze anders aan mijn broek komt trekken om mee aan de computer te zitten.
Mijn vraag zou ze nu pijn hebben of niet? Ermee naar de dierenarts gaan? ze heeft een bijna panische angst. Ze gilt elke keer de hele dierenartsenpraktijk bijeen. We hebben nu wel een nieuwe dierenarts en met hem is wel iets beter. Heeft ze niet gebeten of gekrabt....
Ons dutske is ondertussen 12 jaar. Heeft een hartprobleem en het gaat de laatste maanden minder van ouderdom volgens dierenarts
Wat denken jullie? Wat doe ik best?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: ongelukje gehad! pijn of niet?

Berichtdoor Wil » wo 25 mei 2016, 19:59

Hoi Nina
meid wat zal dat vreselijk schrikken zijn geweest ,natuurlijk doe je zulke dingen niet express balen is het wel ,
Als ze alles nog gewoon doet is er ook niks gebroken ,ze zal er wel pijn aan hebben en daarom voorzichtiger wezen dan anders,
Dat doen wij ook ,als ze goed eet zou ik er niet mee naar de DA gaan kijk het nog even aan ook omdat ze al wat ouder is en het aan haar hartje heeft ,
Beterschap voor de patiënt dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

ninaV

Berichtdoor ninaV » wo 25 mei 2016, 20:21

dank je! (van Voldemort) het was idd schrikken. Ze heeft ondertussen gegeten. (en zeer veel gesnoept... dank u kindjes hahaha) Het weer is hier redelijk goed en ze is even buiten mogen gaan en dat heeft haar deugd gedaan. Het leek net jong kitten dat de dag van haar leven had (zoals ze meestal doet als ze buiten mag...)
Morgen verder kijken hoe het met haar gaat en indien nodig kan ik morgen met haar nog gaan

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 25 mei 2016, 21:04

Wat schrikken is dat dan en wat voel je je schuldig.
Ik zou haar ook in de gaten houden en als het zo blijft gaan mij niet al teveel zorgen maken.
Sterkte en beterschap.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 25 mei 2016, 21:14

Kan je niet bellen naar de dierenarts, alles uitleggen en een pijnstiller vragen? Of hem op huisbezoek laten komen? (Ik denk dat ze wel degelijk pijn heeft, zeker als je blauwe plekken ziet. ) Zo sla je 2 vliegen in 1 klap: minder stress voor het hartje en geen pijn meer-)
Ann

ninaV

Berichtdoor ninaV » wo 25 mei 2016, 21:51

ondertussen al een gesprek gehad met dierenarts; Ze heeft al iets gekregen voor de pijn. morgen moet ik hem terug opbellen om hem op de hoogte te brengen en dan zal ik normaal met haar langs gaan bij hem of nog medicatie ophalen.

ninaV

Berichtdoor ninaV » do 26 mei 2016, 20:11

hoi effe een update van ons meisje is. ze heeft nog wat pijn aan haar hoofd en heeft hiervoor de nodige medicatie gekregen die mag ze krijgen zolang wij het nodig vinden. maar verder is alles oke. Waarschijnlijk is door uit de bak te willen raken dat ze bezeerd heeft. Vandaag voel en zie je dat ze verschillende schrammen heeft op hoofd en nek. Ze wijkt ondertussen geen millimeter van haar 'redder' (mijn man). Die krijgt volop kusjes, knuffels. wub_sm wub_sm
Groetjes

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 26 mei 2016, 20:26

Hoi Superwat fijn dat jullie al merken dat het veel beter met haar gaat dry_sm fijn gevoel he
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 26 mei 2016, 20:41

Goed dat je wat voor de pijn hebt gekregen. Gelukkig herstellen katten vaak heel snel.
En ik snap helemaal dat ze haar 'redder' niet meer uit het oog verliest.
Groetjes Clem
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » do 26 mei 2016, 23:52

Fijn dat ze een pijnstiller krijgt-) En natuurlijk houdt ze haar redder nauwlettend in het oog, slim van haar!
Ann

Terug naar “Medisch”