Onze Rex wil geen katteneten

Alles over de voeding van katten
Pralinetje

Onze Rex wil geen katteneten

Berichtdoor Pralinetje » vr 19 aug 2016, 16:15

Hallo,
Onze nieuwe rex Pattex is blijkbaar een moeilijke eter als het op kattenvoer aankomt...
Hij krijgt brokjes van Royal Canin, natvoer van Cosma Nature en diepvries rauwvoer van ProCani maar meneer eet liever snoep, appels, wortelen, koekjes, chips, alles wat wij eten of alles wat er op ons bord ligt....
Heeft iemand hetzelfde probleem of weet wat ik hieraan kan doen?
Hij loopt de hele dag achter ons aan om het eten uit onze handen te likken. Hij wil ook niet drinken uit zijn waterschaaltje en ook niet uit zijn waterfontein. Hij wil uit ons glas drinken.

Eerst was het wel grappig dat hij zich net als een mens gedroeg maar sinds hij al zijn eten laat verpieteren en ik dat elke dag aan de buurkatten moet geven vind ik het minder grappig.

De Cosma Nature wil hij soms nog wel. Het rauwvoer wil hij niet, ook niet als ik het bak.....

HELP!!! unsure_sm

riddle

Re: Onze Rex wil geen katteneten

Berichtdoor riddle » vr 19 aug 2016, 18:20

Hallo! Welkom hier. Ik heb 14 jaar 2 Cornishjes gehad (ze zijn dit jaar allebei helaas overleden) en weet wat voor leuke, ondeugende schatten het zijn.
Probeer eens te doen of jij zelf kattenvoer eet; ik bedoel, doe het op een bord waar jullie van eten en doe alsof je er hapjes van in je mond steekt. Je weet nooit-) Ze hebben TONNEN aandacht nodig!!!
Succes!
Ann

adaenruud

Berichtdoor adaenruud » vr 19 aug 2016, 18:40

Hahaha, geweldig...hier was ik nooit opgekomen dry_sm
Groetjes Ada

Frodo, Fay en Suus

Caitlin en Dobi rainbow_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 19 aug 2016, 19:34

Hoi Hoi welkom
wat een klein draakje ,kan me voorstellen dat dat na een poosje niet meer leuk is ,als je het op een andere plek neerzet ,

Het vlees moet je nooit bakken er kunnen kleine stukjes bot inzitten die zijn als je het bakt heel gevaarlijk,

ben heel benieuwd hoe je hem aan het eten krijgt ,al blikje tonijn geprobeerd ??
succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Pralinetje

Berichtdoor Pralinetje » vr 19 aug 2016, 20:02

Ik heb hier gisteren zo gezeten..... Acterend alsof ik het rauwvoer zelf aan het verorberen was.
Als hij het nummer van de psychiatrie gekend had, had hij ze vast gebeld. Zo keek hij werkelijk.
Het hielp dus niet.
Maar ik ga het proberen met de tonijn. Sowieso heb ik nog 40 pogingen om het te laten lukken (zoveel ingevroren pakjes heb ik nog ongeveer.) Ondertussen zit de kat van de buren al te wachten aan het raam om poging 10 te verorberen mad1_sm
Zucht
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (237.29 KiB) 1452 keer bekeken

Pralinetje

Berichtdoor Pralinetje » vr 19 aug 2016, 20:06

En bedankt voor het waarschuwen voor de botjes bij het bakken! Dat wist ik dus echt niet. Hij is al eens geopereerd moeten worden omdat hij a quarter dollar, een Hello Kittymagneet en een Barbieschoen had opgegeten dus zo iets kan ik wel missen......
dry_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 19 aug 2016, 21:02

Lastig probleem. Heeft hij in het begin ook echt van jullie eten mee mogen eten, of bij een van de vorige eigenaren?
Waar leeft hij nu van dan, mensen eten?
Misschien toch eens een ander merk voer proberen. Meestal kun je wel proefzakjes krijgen en zo kun je het een en ander uitproberen.

Ik had dat wel willen zien, jullie aan het kattenvoer en hij kijkend alsof jullie een steekje los hadden. huh_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Pralinetje

Berichtdoor Pralinetje » vr 19 aug 2016, 21:20

Nee hij mocht niet mee-eten maar eiste af en toe wel een stukje op zijn manier (lees ik neem je hand met mijn poot en trek dat wat ik wil naar me toe...)
En ik kan niet echt alles proberen want hij heeft een nogal gevoelige maag....
Maar bedankt om mee te denken :-)

poesje8

Berichtdoor poesje8 » vr 19 aug 2016, 21:37

óns Dwelf poesje is hier geboren en heeft nog nooit van haar leven 1 brokje gegeten.
Maakte hier niet uit welk merk ik ook probeer.
Ze leeft dus haar hele leven op kuipjes, zakjes en alles wat in het huis te vinden.
Groentes ,vlees, vers . echt alles maakt haar niet uit zolang het maar geen brokken zijn.
Niets anders geven en dan wachten werkt niet. Na 3 dagen niets gegeten te hebben werd ze zo mager toen begon ze alles te pikken wat ze vondt. Wij hebben er mee leren leven en haar ontlasting is 100% goed.
Haar kittens eten gelukkig wel normaal brokjes

gr sylvia

riddle

Berichtdoor riddle » vr 19 aug 2016, 21:53

Tsja, dan zou ik ook proberen met tonijn in eigen nat, sommige katten doen er een moord voor, maar andere willen er niet van weten.
Kan je niet uitvissen wat de vorige eigenaar(s) hem gaven? Gekookte kipfilet is anders ook een optie. Als hij echt geen rauw wil, dan zou ik diverse soorten vlootjes, kuipjes en blikjes proberen. Iets als Almo Nature of Schesir, dat is kwaliteitsvoer. En als het niet anders kan, supermarktmerken hé? Whiskas en Felix en van die dingen, als hij ertegen kan-)
Ann

Terug naar “Voeding”