allergie

mcavalli

allergie

Berichtdoor mcavalli » di 27 sep 2016, 22:10

Hallo iedereen. Ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraag. Ik wil heel graag 2 sphynxen maar mijn vriend is allergisch voor een kat. Heeft iemand ervaring met allergie en sphynx. Van de 1 hoor ik dat ze amper schilferen..de ander zegt juist dat ze heel erg schilferen. Ik ben hier al heel lang mee bezig. Heb ook aan de Devon rex gedacht. Hoop dat iemand wat hierover kan zeggen.
Alvast bedankt!!

rona

Re: allergie

Berichtdoor rona » di 27 sep 2016, 22:46

Hoi
Een van mijn Kittens is gaan wonen bij iemand met allergie voor harige katten. We hadden eerst een week lang een doekje in de mand vd katten gelegd en die heeft zij weer op haar kussen gelegd. Ze bleek geen allergie te hebben. Alleen de poes is toen ze ouder werd harig geworden. En toen kwam de allergie omhoog. Ze slikt daar nu medicijnen voor. Daar moet je dus ook rekening mee houden. Dat de poes kan veranderen bij volgroeien. Is het alleen de schilfers of ook de haren. Anders een paar keer een Cattery bezoeken met enkel sphynxen. Of net wat ik deed een doek of kussensloop bij de sphynxen leggen. Succes.
Oja devons verharen wel degelijk. Ik heb een devon en die heeft af en toe echt een rui moment. Niet veel maar wel losse haren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 28 sep 2016, 19:05

Hoi Hoi
welkom op het forum ,
vraag aan een cattery een kussensloop en laat je man daar een nacht op slapen ,vraag dan wel of ze alleen Sphynxen in huis hebben ,
rr hebben hier al heel veel mensen sphynxen gekocht die er allergisch voor waren ,gelukkig nooit last gekregen ,
SUCCES!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 28 sep 2016, 20:41

Welkom op het forum.
Inderdaad testen met een kussensloop dat door sphynxen beslapen is en bij fokkers op bezoek gaan met alleen sphynxen.
Het blijft altijd afwachten of het goed gaat.
Succes in ieder geval met uitproberen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”