Welke temperatuur?

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
Audrey

Welke temperatuur?

Berichtdoor Audrey » za 14 jan 2017, 11:11

Sinds kort zijn wij verhuisd. In ons vorige huis (een flat op 4 hoog met grote ramen op het zuiden) bleef het altijd redelijk warm zonder veel te stoken. Maar nu wonen we in een slecht geisoleerde woning op de begane grond, zonder bovenburen. Het is een stuk kouder en de stookkosten rijzen de pan uit (drie keer zo hoog als in het vorige huis!!!!). Dus we moeten zo zuinig mogelijk zijn. Maarrrr..... Pinkiepoes de Roze Panter moet het natuurlijk niet te koud krijgen. Vraag aan jullie is dus:

Op welke temperatuur moet de thermostaat?

Tilly

Re: Welke temperatuur?

Berichtdoor Tilly » za 14 jan 2017, 12:08

Dat is moeilijk...wat de poezels betreft zo warm mogelijk.
Ik heb het 21 graden in huis. Door vloerverwarming constant.
Groetjes, Tilly >^.^<

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 14 jan 2017, 12:17

Hier gewoon op 18°C.......ze liggen toch constant onder de fleece (wel op de verwarming razz_sm )
Groetjes Gerry

Dalila

Berichtdoor Dalila » za 14 jan 2017, 12:28

Ik heb ook een slecht geïsoleerd huis. Verwarming staat hier op 21 graden. In de nacht op 17 graden en ik leg pads onder hun mandjes dat die warm blijven.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 14 jan 2017, 12:38

Hier overdag 19 graden (vloerverwarming) en vanaf vijf uur tot elf uur in de avond 20 graden.

Gewoon veel fleece dekens en lekkere warme plekjes moet voldoende zijn.
Sadie slaapt altijd boven en daar is het nu maar 15 graden of nog lager.

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 14 jan 2017, 13:27

Dank voor jullie input!

In het vorige huis kon dat wel, 21 graden. Als ik weg ging zette ik de thermostaat op minimaal 17 graden maar zo laag werd het nooit. Helaas is 21 graden in het nieuwe huis gewoon niet te betalen sad1_sm

De Woonbond raadt aan om als je thuis bent thermostaat op 19 graden te zetten en 's nachts en als je weg bent op 15 graden. Maar 15 graden lijkt me dus nogal frisjes voor onze kale vriend question_sm 's Nachts is niet zo'n punt want dan liggen we met ons allen samen in bed onder de dekens en daar is het lekker warm.

De Woonbond adviseert ook om de slaapkamer helemaal niet te verwarmen. Dat doe ik toch maar wel want onder de 15 graden lijkt mij echt te koud question_sm

En de Woonbond adviseert om de tussendeuren dicht te houden. Maar dan kunnen de katten niet vrij door het huis lopen dus dat doe ik niet. Alle kamers bij elkaar plus de badkamer en de keuken is iets van 32 m2 dus die ruimte moeten de katten wel helemaal kunnen benutten. Ik ga ze niet in 1 kamer opsluiten.

Er zijn al warme ligplekjes en op de bank liggen dekens om onder te kruipen. Maar ik zal nog meer warme holletjes inrichten, en een paar extra SnuggleSafe dingen bestellen. Die kan ik dan overdag in de mandjes, onder de dekens op de bank, en op Pinkiepoes zijn uitkijkplek op de vensterbank leggen. Goeie tip, dankjewel! Verder ga ik maar flink aan de slag met radiatorfolie, dikke gordijnen, en een afscheiding tussen de keuken en de huiskamer. Dat is nu 1 open ruimte, zodat er onnodig stookkosten in de keuken gaan zitten als we alleen de woonkamer hoeven te verwarmen.

In de vorige flat was de energierekening ongeveer 50 euro per maand. Nu is die 125 euro, bovenop de huur van 645 euro. Meer dan de helft van mijn salaris gaat nu op aan huur en energie, dat wordt wel erg krap zo eek_sm eek_sm Lagere huren zijn niet te krijgen in Amsterdam. Buiten Amsterdam is ook geen optie, Ik moet nu al 10 of 15 kilometer fietsen naar mijn werk. Nog verder weg gaat echt niet lukken. Bovendien duurt het nog minstens 15 jaar op de wachtlijst voordat ik weer aan de beurt zou komen voor een sociale huurwoning (vrije sector krijg ik niet wegens te laag inkomen).

Meer tips, adviezen, en goede raad blijven welkom!

Met dank van Pinkiepoes die nu op schoot ligt te bakken in de trui die we van Tante Wil gekregen hebben. Zijn hoofdje steekt uit de hals van de trui dus hij kan mooi meekijken wat ik zit te typen laugh_sm Het gaat tenslotte over hem dus hij moet het allemaal wel goed in de gaten houden!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 14 jan 2017, 17:14

Dat is inderdaad fors meer Audrey.
Ik zou het toch proberen op te lossen met meer warme plekjes, dat is de enige manier die geen geld kost.
Snuggle pads blijven echt lang warm.
Bij Wil in huis is het ook nooit heel erg warm en daar zoeken ze ook zelf de warme plekjes op.
Groetjes Clem
Afbeelding

Lieve

Berichtdoor Lieve » za 14 jan 2017, 18:01

Ik woon precies even groot of klein, net hoe je t ziet.
Het achterkamertje is een stuk kouder maar daar komen ze nooit
In de woonkamer heb ik een grote bedbank, die is overdag volgepropt met dekentjes, fleece, mandjes en dan kunnen ze zelf weten of ze bij iemand op schoot kruipen of als ze het bezoek niet boeiend genoeg vinden blijven ze lekker liggen maar dat gebeurt nooit, bezoek is te leuk.
De rosewood radiatorhangmand, een soort ronde tunnel die je aan de radiator kan hangen is ook heel populair hier
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

rona

Berichtdoor rona » za 14 jan 2017, 18:14

Ik kreeg ooit tip van iemand toen de verwarming was uitgevallen. In kringloop een petroleum stel voor paar euro kopen. Bij doe zelf zaak geurende petroleum halen. Teracotta bloempot erop en aansteken. (Je kan dit ook met waxinelichtje doen. Zie Google). Dit verwarmde zijn hele huiskamer. Petroleum kost geloof ik niet zo duur en zo'n gasstelletje ook een paar euro.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 14 jan 2017, 19:24

Hoi Hoi,
nou ik zal het schokkende verhaal neer zetten Audrey ;)
Wij betaalde boven de 750€ per maand aan gas en licht ,dat was dus echt niet op te brengen ook wij waren in de vooronderstelling dat het altijd heel warm moest zijn ,mispoes dus

We betalen nu de helft hebben de cv om 5 uur op 17,5 graden en de rest staat hij op 15 1/2
Onze katten hebben er totaal geen last van ,als ze het koud hebben gaan ze in de Pompoenen of fleece dekens ,
Ze lopen door het hele huis te banjeren als ik het raam naar buiten open zet lopen ze ook buiten ;)
ook als het regent die idioten ,

Je zal er zelf ook aan gaan wennen wij in ieder geval nu wel ,vroeger liep ik in de winter in een tshirt ,nu heb ik een trui en vest aan ;))
Ik duim dat jij er ook snel aan gewend bent dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”