Nala van 9 weken is ziek geweest....

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
kima

Nala van 9 weken is ziek geweest....

Berichtdoor kima » do 22 jun 2017, 09:33

Beste allen,
Als alles mee zit gaan wij over een week of 4-5 onze kleine vriendin Nala ophalen, ze wordt onze vierde sphynx. Vorige week belde de fokster dat drie kittens moesten braken. Verder waren ze nog bijzonder levendig en deden ze niet ziek aan. Ik ben er nog koffie gaan drinken en kon dat zelf ook zien. Poes was wel afgevallen. Ze heeft ze direct laten onderzoeken en na een AB kuurtje knappen ze allemaal goed op. (het. is begonnen na een ontworming...wellicht daar nog een relatie mee?) Nala heeft qua gewicht wel flink ingeleverd maar gelukkig eet ze prima. (lekker aangesterkt met AD van Hills). Haar gewicht gaat weer de goede kant op. (nu 840 gram)
Fokster heeft ook duidelijk aangegeven dat de poes niet mee gaat als ze niet 100% oke is. Ik maak me eigenlijk geen zorgen, maar is dat terecht??
Groetjes, Kima

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Nala van 9 weken is ziek geweest....

Berichtdoor Wil » do 22 jun 2017, 18:31

Hoi Hoi ,
wat is dit vreselijk balen ,helaas gebeuren deze dingen je bent met levende dieren bezig er kan altijd wat gebeuren.
wel fijn dat ze weer goed groeien en goed eten dan hebben ze het gewicht er zo weer aanzitten ,kittens kunnen nogal heftig reageren op panacur ,

Ik weet niet hoe oud de kleine is dus kan ook niet zeggen of het gewicht goed is ;) ze zijn er nu in ieder geval doorheen zeg je,
Je kan het alleen maar waarderen als een fokker eerlijk is ,

We gaan duimen meid dat die weken zo om zijn dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 22 jun 2017, 20:21

Altijd schrikken als zo'n kleintje ziek is. Ze zijn nog zo kwetsbaar en vallen gauw veel af.
Als ze maar weer helemaal gezond is wanneer ze naar jullie verhuist.
Normaal mogen ze met een maand of 3 wel tussen de anderhalf en twee kilo wegen. Als ze tegen die tijd daaraan zit en weer helemaal de oude is zou ik mij geen zorgen maken.
En zo te lezen geeft de fokker ze ook niet mee als ze niet in order zijn dus helemaal top.
Groetjes Clem
Afbeelding

kima

Berichtdoor kima » vr 23 jun 2017, 06:06

Dankjewel voor de reacties. Inderdaad een hele open fokster, ze deelt alles!
Nala eet hardstikke goed en inderdaad kan het altijd gebeuren dat kittens ziek worden. Hoe haar gewicht zich gaat ontwikkelen blijft natuurlijk afwachten maar zolang ze goed aankomt is dat denk ik belangrijker dan een absoluut gewichtsgetal bij 3 maanden...(met 9 weken dus 840 gram, ze was toen alweer terug aan t aankomen...). Mijn Mozes was een enorme dikzak toen ie kwam, terwijl Zeus echt een stuk sprieteriger was. Hun karakter komt daarin ook naar voren;-)) Mozes de Kalme Kroelkip en Zeus de Snelle Slopert;-)))
We wachten het met Nala gewoon af. We zijn altijd welkom om te komen knuffelen bij de fokster en dat doen we dan ook om de week:-)))
Warme groet, Kima

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 23 jun 2017, 18:28

Hoi Kima,
ha ha leuk dat je 1 dik en 1 tenger Sphynxje hebt ,en ja er zijn momenten dat kunnen ze echt meer dan knetter gek worden ;)
hier zijn die momenten ook ,
Ben heel benieuwd hoe je nieuwe katten kind gaart wezen ,vast en zeker geweldig ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

kima

Berichtdoor kima » za 01 jul 2017, 07:37

Goodmorning!
Even n update over Nala. As maandag is ze 11 weken en gisteren woog ze 1057 gram. T blijft een dun meisje. Tis ook lastig om te groeien en dikker te worden tegelijkertijd;-). Ze is hartstikke levendig, eet goed, maar is door dat ziek zijn wel flink verwend door de fokster. Die heeft er met het eten goed bovenop gezeten en Nala elke dag op schoot gevoerd etc. Kun je raden wat Nala nu t liefste wil....Nog twee weken en dan gaan we haar ophalen. Tot nu toe zijn we elke twee weken gaan kijken, leuk om die ontwikkeling te zien!
Wel besloten om haar nog niet te steriliseren. Ze is nog zo tenger en wat kwetsbaar....we wachten nog heel eventjes...
Keep u posted!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 01 jul 2017, 17:38

Dan komt ze toch mooi aan hoor.
Heerlijk zo'n verwend dametje, daar krijgen jullie je handen vol aan straks.
Maar, goed personeel vindt dat helemaal niet erg.
Groetjes Clem
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » za 01 jul 2017, 20:39

Een verwende diva merry_sm merry_sm merry_sm heerlijk hoor nog 2 weken en dan kunnen jullie haar verwennen!
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 jul 2017, 21:17

O wat een geweldig nieuws ,ha ha ik zie je al zitten met eten op schoot ;) top wat zal de fokker blij wezen dat alles weer de goede kant op gaat klasse ,en voor jou nog maar 2 weken dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

kima

Berichtdoor kima » wo 05 jul 2017, 12:24

T wordt nog eens n Dikkiedik! Gisteren, precies 11 weken, 1155 gram....Dat gaat de goede kant op! Beetje vlees weer op de botjes, ruggetje minder goed te zien. 1500 gram met 12 weken gaat niet lukken maar ik ben tevreden met de gewichtstoename....Terecht toch?
Groetekes, Kima, die n soort nesteldrang aan t ontwikkelen is;-))

Terug naar “Het Ziekenhuis”