Allereerste 'Naaktje', ALLE tips welkom!

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Jill

Allereerste 'Naaktje', ALLE tips welkom!

Berichtdoor Jill » do 14 dec 2017, 06:55

Hey hey, ik mag zondag 17/12 mijn allereerste 'Naaktje' ophalen, ik ben over enthousiast en kan al niet meer wachten, maar ik vraag me af hoe en wat ik allemaal nodig heb, ook temperatuur vragen en verzorging. question_sm

Ik heb de juiste voeding al, kattenbak al, speeltjes, draagmandje, en de grote krabpaal is besteld.

Heb ik voldoende aan 1 grote krabpaal die centraal in de living tegen de verwarming zal staan? Ik zou niet willen dat ze mijn zetels kapot trekt, doen Sphinxen dat? Leren ze het snel om de krabpaal te gebruiken? ph34r_sm

Het eten mag steeds gevuld staan las ik al, dus dat is geen probleem hier. Maar mogen ze ook af en toe een snoepje (kattensnoepje wel te verstaan), en hebben ze ook genoeg aan enkel de droge voeding?

Hoe zit het met de temperatuur 's nachts bij jullie? Hier overdag staat ze altijd op 23, maar 's avond als de kids in bed gaan gaat ze op 18, is dit voldoende? Ik heb gezien dat hier veel Snugglesafe's gebruikt worden, dus mss best dat ook bestellen? what_sm

Dus hierbij, Hoe doen jullie dat???
Alvast bedankt en ik lees graag alle tips en belevenissen van jullie poezekindjes...
love3_sm
blink_sm Jill blink_sm

Lieve

Re: Allereerste 'Naaktje', ALLE tips welkom!

Berichtdoor Lieve » do 14 dec 2017, 10:08

Hoi Jill, ik had net bij een ander topic waar je op reageerde al wat geschreven, hier nog ff mijn two cents;
Eerst een serieuze; pas even op met kamerplanten en bloemen, veel zijn giftig en sommigen zoals mijn apies kauwen er graag op. Een alternatief is dan een bakje kattengras.
Let ook op met veters, sliertjes en cadeaulintjes in het begin. Mijn Timmie, bijnaam de vetervreter, begon soms als kitten gewoon de veters van schoenen te kauwen én op te eten. Gevaarlijk want kan voor darmknelling ofzo zorgen. Touwtjes zijn dus (ook ivm om een pootje kunnen knellen) iets om voorzichtig mee te zijn, zeker in t begin wanneer je haar eigen karakter en voorkeuren nog niet goed kent.

Ik hoop voor je dat badderen een geniet avontuur wordt, de ene vindt t zalig en de andere zoals de mijne denkt Wou je me pesten ofzo? Mijn ervaring is dat wassen niet nodig is, hier hebben ze dan juis meer talg, en de fleece kan goed in de wasmachien. Eventueel inwrijven met n beetje ongeparfumeerd kokosvet en met een rulle handdoek weer afwrijven is hier een prettig alternatief mocht er es wat meer talg zijn.

Hou een dagboekje oid bij in het begin! Mijn Tim was als kitten zo origineel in wat hij uitvrat! Ik heb er, nu hij vijf is, spijt van dat ik zijn TerrorTimmie streken niet heb opgeschreven in een boekje, ik weet het meeste nog wel maar niet meer zo gedetailleerd.

Hier geen snugglesafes want geen magnetron, een flinke berg fleece, en 's nachts gezellig met mij onder de dekens strak tegen me aan, werkt hier prima, maar ik weet dat er veel snugglesafe liefhebbers zijn. Waar ik ze hier blij mee maak als ik bv aan mijn bureau werk, ze zijn graag zo dicht mogelijk bij mij, een schapewolletje op m'n bureau, fleecedekentje erop en open houden, plop plop, er springen een of twee sphynxen onder, en ik kan rustig doorwerken. En tussendoor regelmatig even aaien oner de deken wink3_sm

Eten; hier doen ze het het beste op alleen droge brok carocroc lam. Als ze regelmatig nat er bij krijgen krijgt eentje diarree. Ik zou eerst even de drang weerstaan haar alle mogelijke lekkers en snoepjes te geven, zodat je weet wat haar basis stevige poeppies zijn, daarna kan je kijken wat ze verdraagt en lekker vindt. Tip uit ervaring (sphynxenhumor); als je iets ontdekt waar ze nog net niet van gaat kwijlen, sla dit niet meteen in het groot in, hier is het daarna meerdere keren gebeurd dat ze een blikje later het niet eens meer besnuffelen en ik 23 blikjes weg kon geven. Wat hier wel al jaren een hit is, de snoepjes die bestaan uit enkel gevriesdroogd vlees zonder toevoegingen van Zooplus, cosma snackies.

Laatste tip; geniet fijn van elkaar wub_sm (en ik wens je een goede nachtrust bij het spannende aftellen tot zondag wink3_sm )
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

vero13

Berichtdoor vero13 » do 14 dec 2017, 11:02

nog 3 keer slapen, spannend!

hier bij ons is het overdag 20 graden, en s'nachts zet ik op 18 graden
meestal liggen ze toch in hun pompoen of onder fleece dekens

in het begin een paar keer nadoen op de krabpaal, met je nagels schuren aan de paal
hier hebben ze nog nooit een zetel of iets anders gekrabt,
behalve bij mij als ik een jeansbroek aan heb merry_sm

wassen doe ik nooit, alleen iedere week de oortjes wat uitkuisen en soms de oogjes
en om de 2 weken ongeveer de nageltjes wat bijknippen.
wel opletten dat je niet te ver knipt, alleen het doorzichtige topje van de nagel

de rest zal wel vanzelf goed komen, geniet er van!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 14 dec 2017, 19:42

Dat 25 blikjes kopen omdat ze er zo dol op zijn is zo herkenbaar Marijke ;)) Wij helemaal gelukkig en hun halen hun neus op draken gelukkig zijn ze niet verwend ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » do 14 dec 2017, 20:15

Hoi, leuk, aftellen als een kind tot Sinterklaas-) Ik gebruik heel veel Snuggle Safes, die zijn hier zeer gegeerd. Ook op de verwarming liggen en onder een hoop zachte fleecedekentjes vinden Sphynxjes fijn. Ik geef zowel droog als nat voer en soms ook gekookt vers vlees. Als ik me goed herinner heb je kindjes, of niet? In ieder geval zou ik qua speelgoed een paar hengeltjes kopen, dat is veilig voor kindjes om met het katje te spelen. Een waterfonteintje om van te drinken vinden veel katten ook fijn. En natuurlijk de speelgoedkrullen van Wil! Die zijn een hit!
Heel veel succes, ik hoop dat je de goede keuze hebt gemaakt. Hou er rekening mee dat, als poes net gesteriliseerd is, dat best nog pijn kan doen en ze wat meer behoefte kan hebben aan slaap.
Ann

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 15 dec 2017, 12:35

Ik heb hier 2 kadavers.... uhhhh sphynxen rondlopen bijna 3. Maar hier sloopt Kiss alles wat die kan slopen van de bank tot aan de gordijnen en alles wat er tussen hoort... Duifje kijkt altijd maar die heeft bijna nog nooit wat gesloopt... Kiss daarintegen...... maar mijn katten kunnen katten zijn ik kijk niet op een haal meer of minder in m’n gordijn of een kras meer op m’n bank... als je d’r heel zenuwachtig van word zou ik goed de nageltjes kort houden... je hebt ze natuurlijk ook die niks slopen en braaf zijn... maar de mijne komt van Wil Olfers vandaan... dan kan je het wel vergeten en precies zoals ik het wil

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 16 dec 2017, 20:58

Zo Miran dank je wel ;))) sommige doen het inderdaad wel en andere is dat makkelijk af te leren nog 1 nachtje meid SUPER!!!!!!!!!!!!hele fijne dag morgen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

riddle

Berichtdoor riddle » za 16 dec 2017, 23:31

Nog 1 keer slapen!!
Ann

Jill

Berichtdoor Jill » zo 17 dec 2017, 07:20

Nog 1 keer slapen!!
Ann
En ja hoor, lekker vroeg wakker zoals gedacht, maar geeft me niets, straks nog lange rit voor de boeg, 151km wel te verstaan. Maar heb ik er met veel plezier voor over.
blink_sm Jill blink_sm

Jill

Berichtdoor Jill » zo 17 dec 2017, 07:24

Zo Miran dank je wel ;))) sommige doen het inderdaad wel en andere is dat makkelijk af te leren nog 1 nachtje meid SUPER!!!!!!!!!!!!hele fijne dag morgen ,
Dankjewel Wil, het was een lekkere nachtrust, maar weer veel te vroeg wakker. Nog 3uurtjes en ik heb ze in mijn armen. Yess
blink_sm Jill blink_sm

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”