Ervaring / mening hulsjes om de nagels

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Cleo2018

Ervaring / mening hulsjes om de nagels

Berichtdoor Cleo2018 » zo 01 apr 2018, 11:56

Ik zag op zo’n Chinese site van die hulsjes die je om de nagels van je kat kan doen. Ik begrijp dat ze dat met name doen om hun kinderen en meubels te beschermen tegen het krabben..

Ik vind het nogal bijzonder. En mijn vraag was meteen.. je plakt het vast met lijm maar die nagels groeien toch? Hoe gaat dat weer los?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cleo2018

Re: Ervaring / mening hulsjes om de nagels

Berichtdoor Cleo2018 » zo 01 apr 2018, 11:57

Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 01 apr 2018, 11:59

Ik vind t gelul. Als je meubels belangrijker zijn dan je katten dan moet je geen katten nemen. Goede krab-gelegenheid bieden is een veel beter idee. Er zijn krab-meubels zat in omloop, in alle soorten maten en prijsklassen. Wie d'r huis spotless wil houden neemt maar n wandelende tak ofzo.
Laatst gewijzigd door Audrey op zo 01 apr 2018, 12:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 01 apr 2018, 12:03

Ik vind t gelul. Als je meubels belangrijker zijn dan je katten dan moet je geen katten nemen. Goede krab-gelegenheid bieden is een veel beter idee. Er zijn krab-meubels zat in omloop, in alle soorten maten en prijsklassen. Wie d'r huis spotless wil houden neemt maar een wandelende tak ofzo.
Hahaha briljant..

Voor je kinderen te beschermen tegen krabben vind ik het wel een goed idee.. of je kind open of je kat weg dat is bij veel mensen de stelling

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 01 apr 2018, 12:06

Je kan de scherpste puntjes van de nageltjes afknippen, als je oplet dat je niet te ver knipt.

Kinderen moeten ook leren om met katten om te gaan tenslotte, dus misschien zijn die nageltjes dan een heel goed leermiddel? Grotere kinderen kan je uitleggen wat wel en wat niet moet met katten. Kleinere kinderen moet je in de gaten houden tot ze het zelf snappen. Juist leren omgaan met huisdieren is een enorme verrijking voor kinderen.

Katten zijn levende wezens, geen speelgoed. Gelukkig zijn er veel mensen hier op het forum die met succes kinderen en katten combineren en je vast advies kunnen geven als je specifieke vragen hebt over kat - kind - samenleven.

Lieve

Berichtdoor Lieve » zo 01 apr 2018, 12:37

Wat Audrey zegt.... Eens!!! dry_sm
Als ik kijk hoe graag beide sphynxjes hier graag na het slapen ff woest de krabpaal bekrabbelen, en hoe leuk ze t vinden achter elkaar aan te jagen in de klimpalen,,,, dat zou dan ook niet meer kunnen unsure_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 01 apr 2018, 13:54

Als een kind gekrabbeld wordt hoe komt dat dan? Als je de oorzaak of aanleiding weet dan kan je oplossingen zoeken.

Stel dat het kind gekrabbeld wordt tijdens het spelen dan zou je met het kind naar de dierenwinkel kunnen gaan om samen speeltjes uit te zoeken waarmee kind met de kat kan spelen zonder dat handjes en nageltjes te dicht bijelkaar komen. Veertjes aan een hengel, muisjes aan een touwtje, mogelijkheden genoeg.

Als het kind gekrabd wordt omdat het kind niet begrijpt wanneer poes iets niet leuk vindt, dan is dat een mooie aanleiding om met het kind te bespreken dat spelen voor je speelkameraadje ook leuk moet zijn, waaraan je kan merken hoe poes zich voelt, en hoe je rekening kan houden met anderen. Reuze zinvolle momenten! Als het kind hier nog te klein voor is dan zal je erbij moeten blijven als kind en kat samen spelen. En hoge krabpalen / zitjes maken zodat de kat een uitweg heeft als die geen zin heeft in spelen. Kan de kat op tijd weg, dan hoeft die niet te krabben.

Als de combinatie kat en kind echt niet lukt zonder krab-problemen dan kan inderdaad beter de kat herplaatst worden naar een plek waar die wel veilig is. Stel dat een kat zich standaard zou moeten verdedigen tegen het kind des huizes dan zou dit een betere oplossing zijn dan poes haar nageltjes / verdediging afpakken. Want dan is die kat echt niet veilig daar.

In Amerika laten sommige mensen de nagels met het bovenste teenkootje van de kat amputeren. Die binden dat heel normaal en helaas veel dierenartsen werken eraan mee. Dan is die kat dus voor het leven gehandicapt en kan daar veel problemen mee krijgen. Misschien dat die plastic hoesjes daar als alternatief voor bedacht zijn.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 01 apr 2018, 17:01

Ik vind het ook not done.
Zie geen enkele goede reden om dit te doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » ma 02 apr 2018, 13:22

Nou gelukkig delen jullie mijn mening...
ik heb dat probleem gelukkig niet met kinderen..
die van mij zijn 14 en 16 en laten het poezenkind met rust als ze dat wil..

Ook moet ik zeggen dat ik het getroffen heb tot nu toe met al mijn dieren.. er is niemand die iets sloopt. Krabpaal is ook niet heel erg in trek.. af en toe krabbelt ze er wat aan.

De nagels knip ik kort en ik vijl de scherpe kniprandjes nog altijd even netjes na..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 05 apr 2018, 19:50

hoort niet zulke hoesjes ;( inderdaad horen kinderen te leren om te gaan met dieren wat vaak niet gebeurd,

terwijl het juist zulke goede maatjes kunnen worden er staat een filmpje op you tube,waar een kind een kat een mep geeft die gat haalt uit geweldig ,als ik hem weer zie zet ik hem hier neer ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Huid & Vacht”