Heaven en Fly, 10 jaar!!!!! Wie had dit kunnen voorspellen…

Het wel en wee van onze ouwe knarren
geertje

Heaven en Fly, 10 jaar!!!!! Wie had dit kunnen voorspellen…

Berichtdoor geertje » do 12 apr 2018, 07:54

Hallo allemaal, lang geleden dat ik hier nog eens kom kijken, daarom nog eens via de voorstelronde. De ‘oudere’ leden kennen me vast nog wel, zeker door de dolle fratsen die onze twee prachtige sphynxen voortdurend uithaalden en nog steeds uithalen. Het zijn Heaven en Fly, ze komen van bij Will en zijn onvoorstelbaar knettergek.

10 jaar!!!!! Wie had dit kunnen voorspellen…

Door de allergie van mijn man zou ik geen katten meer kunnen houden. Het ondenkbare voor mij omdat ik een echt dieren- maar vooral kattemens ben.
Een vriendin kweekte sphynxen en heeft me zo in contact gebracht met Will. Die had op het moment twee herplaatsers, Heaven en Fly. Ze zouden blijven als kweekpoezen, maar toen bleek de vader HCM te hebben. Ik wist wat HCM was, maar ik was dadelijk zo verliefd op deze twee meiden, en twijfelde geen moment. De eventuele extra zorgen en HCM testen nam ik er graag bij.

Heaven:

Afbeelding

Fly:

Afbeelding

Bij het over en weer mailen met Will, voordat ik ze ging ophalen, schreef ze: ‘voor deze twee heb je gevoel voor humor nodig’….en dat zullen we geweten hebben. Het zijn de twee meest knotsgekke katten die er bestaan. Zo hebben ze een deel van de keuken gesloopt, in een schilderij gebeten, de hoek van een kast opgeknabbeld, met veel lawaai op en af de trap donderen enzovoort.
Ze zijn niet alleen gek, maar ook de aller- allerliefste poezen die je je maar kan inbeelden. Ze wonen op mij, ik kan me niet neerzetten of ik word beklommen door beide zussen en liefst zo dichtbij mogelijk, al moeten ze daarvoor op mijn hoofd kruipen.
Je zou denken, 10 jaar, dan zijn ze toch al een beetje bedaard, maar ze gedragen zich nog steeds als kittens. De kwajongensstreken zijn er nog steeds niet uit en af en toe moet dat even uitgevochten worden:

Afbeelding

Elke dag lachen we nog elke dag om hun gekke fratsen. Hoe ze het toch blijven verzinnen, elke dag doen ze wel wat nieuws waarmee we lachen….en ook wel vloeken.

Een moment van rust kennen we niet. Heaven is al op voor dag en dauw. Omdat ze het ook nodig vond, dat wij ook zo vroeg uit bed moesten, en elke ochtend een heel luidruchtig kasttenconcert hield voor onze slaapkamerdeur, zijn beide dames sinds een tijd verbannen naar een ‘slaapkamer’.

Afbeelding

Vanaf de dag begint, gaat Heaven op zoek naar ‘wat ga ik vandaag eens doen’. Dat kan gaan van met de deuren slaan…..jawel, ze springt tegen onze gangdeur zodat die open vliegt, en gaat dan langs de ander kant met veel lawaai, ze opnieuw dicht duwen. Of ze spurt door het huis, probeert de vissen uit de vijver te vangen. Je kan geen kast open doen, of ze zit er in, of komt er uit.
Wanneer Heaven een dutje gaat doen...

Afbeelding

komt Fly in actie. Met haar lief snoetje en haar hoofdje schuin houden om aandacht te krijgen, lijkt het een engeltje.

Afbeelding

En als ze iets heel leuk vindt, dan krijgt ze een krulletje in haar staart

Afbeelding

Ik moet toegeven, ze sloopt veel minder, maar vraagt dan weer enorm veel aandacht.

De veren zijn nog steeds een succes, vooral Fly kan hier uren met spelen, ondanks haar bejaarde leeftijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door hun ‘eigenaardigheden’ hebben we ook verschillende fotowedstrijden gewonnen, hier enkele voorbeelden:

Afbeelding

Afbeelding

Voor hun verjaardag hebben ze zoemende en rijdende insecten gekregen, of deze beesten hun verjaardagsdag gaan overleven, dat betwijfel ik nog.

Afbeelding[/url]

Will, ik kan je nog steeds niet genoeg bedanken dat je deze twee schatten aan ons hebt toevertrouwd. Ze hebben ons leven totaal op zijn kop gezet, en ik hoop dat dit nog jaaaaaren blijft verder duren.

Afbeelding

Wie de gekke verhalen van Heaven en Fly wil lezen kan deze terug vinden in de uitgeverij.
Het spijt me dat de foto’s hieruit verdwenen zijn.

http://www.sphynxrexbreeders.nl/forum/v ... m.php?f=78
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

vero13

Re: Heaven en Fly, 10 jaar!!!!! Wie had dit kunnen voorspellen…

Berichtdoor vero13 » do 12 apr 2018, 09:48

super! gefeliciteerd met hun 10de verjaardag!
en ik zit me hier zot te lachen met de foto's! zalig gewoon!

hopelijk mag je nog lang van ze genieten dry_sm
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 12 apr 2018, 09:54

Geweldig!!!!! cheerleader_sm cheerleader_sm cheerleader_sm

Gefeliciteerd poezen en personeel flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm

geertje

Berichtdoor geertje » do 12 apr 2018, 10:05

super! gefeliciteerd met hun 10de verjaardag!
en ik zit me hier zot te lachen met de foto's! zalig gewoon!

hopelijk mag je nog lang van ze genieten dry_sm
Bedankt, spijtig dat je de foto's van de verhalen niet meer kan zien, je kan het niet bedenken wat we met die twee al allemaal meegemaakt hebben.

geertje

Berichtdoor geertje » do 12 apr 2018, 10:07

Geweldig!!!!! cheerleader_sm cheerleader_sm cheerleader_sm

Gefeliciteerd poezen en personeel flowers1_sm flowers1_sm flowers1_sm
Bedankt! Inderdaad, 'personeel' zo kan je het wel noemen, ik heb er meer werk met dan met een kind....maar doe het met alle plezier wub_sm

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 12 apr 2018, 16:05

Wat leuk ze hier weer te zien...Kan me de verhalen nog wel herinneren...Heerlijke mutsen die de boel van alles behalve saai maken laugh_sm dry_sm ..
Fijn dat ze nu al 10 jaar zijn...Ik hoop dat er nog aardig wat jaartjes bij mogen komen wub_sm
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

geertje

Berichtdoor geertje » do 12 apr 2018, 16:32

Dank je Belinda, ik hoop het ook, kan het me niet voorstellen hoe het zou zijn zonder deze twee druktemakers.

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 12 apr 2018, 18:21

cheerleader_sm cheerleader_sm cheerleader_sm Gefeliciteerd met de 10 de verjaardag van jullie sloebers cheerleader_sm cheerleader_sm

Volledig eens met je, een sloeber van bij Wil, zijn knetter gek, hoog knuffel gehalte en heel lief , voor geen geld op de wereld wil je hun fratsen missen.
Hier ook heel dankbaar naar Wil toe die ons de katten met veel liefde toevertrouwd en waar wij met veel liefde kunnen van genieten wub_sm
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » do 12 apr 2018, 20:40

'Volledig eens met je, een sloeber van bij Wil, zijn knetter gek, hoog knuffel gehalte en heel lief , voor geen geld op de wereld wil je hun fratsen missen.'

Bedankt, helemaal met eens dry_sm

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » do 12 apr 2018, 21:16

Wat leuk zeg!

Heerlijk hoe je over ze schrijft

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Terug naar “De 10 jaar gepasseerd”