Nappie erg ziek (geweest)

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
belinda64

Nappie erg ziek (geweest)

Berichtdoor belinda64 » wo 25 apr 2018, 16:00

Onze Napoleon is behoorlijk ziek geweest, ik denk een virale vorm van niesziekte. En ik gok dat onze Seti drager is van het virus.
Er was nogal wat stress in de groep, Napoleon werd behoorlijk gepest door de anderen waardoor hij steeds vijandiger werd. Overal in het huis werd door alle heren geplast huh_sm ..We werden er behoorlijk moedeloos van. 10 april hadden we de tuin helemaal omheind zodat de katten meer ruimte hadden, en wellicht hierdoor meer verdraagzaam tegen elkaar waren. Ghandi en Napoleon hadden dagen alleen maar gerend door de tuin, dag en nacht (er zit immers een luikje in de achterdeur) Het was zo genieten om dit te zien.
Maar 15 april begon Ghandi ergens in de middag met een raar hoestje, de dag erna begon hij met niesen.
Goed gedacht wat is er aan de hand en wat moet ik er aan doen. Natuurlijk beginnen met weerstand verhogen. L-lysine en astragalus met echinacea maar meneertje heeft ondanks zijn niesen toch een goede neus en vertikte het om deze zaken in te nemen. Gelukkig bleef hij eten, veel en vaak(en met L-lysine). Maar dinsdags kreeg hij koorts, dus was zijn lijfje enorm aan het knokken tegen het virus. Steeds wikken en wegen; wel of niet naar de dierenarts en wat gaat deze doen. Virus moet uitzieken, maar gevaar van bacteriële infectie ligt op de loer...Soms erg hoge koorts 40,6 was de top. Dan koelen met jojoba en citroen op zijn voetzooltjes. Dat werkte goed. En dan neusje proberen vrij te houden, neusspray ging soms, iedere avond stomen in de douche werkte beter. Ik smeerde zijn borstje in met Luuf en dan samen in de douche staan, en maar wiegen en hopen dat hij snel beter wordt. Dag 6 was de koorts echt weg maar toen was zijn neusje zo dicht dat hij niks meer wilde eten. Dus alles uit de kast om hem aan het eten te krijgen. Haring, tonijn, kipfilet, kalflapjes, blikje gourmet enzzzzzz alles at hij 1 x en dan niet meer behalve kipfilet. Dus na een pond kip, veel geduld, overal gaatje in mijn vingers van het bijten als ik iets in hem moest doen qua medicatie, kunnen we nu zeggen dat hij beter is. Heel af en toe komt er nog een niesje maar hij speelt weer, en eet niet meer maar vreet weer!!
Dankzij de L-lysine, celzouten, Luuf en ribes nigrum (opgelost in water en dan maar met een plastic pipet in zijn bek) en soms wat tijmsiroop heb ik hem er door gekregen zonder AB of andere chemische middelen.
Ik zit nog steeds te wachten op mijn dierenarts met uitsluitsel of ze aan de entingen los kan komen zodat ik Ghandi kan laten inenten als hij 1 jaar is.
Napoleon had ik wel laten inenten tegen alles (trouwens alle jongens verder) maar die zijn allemaal ook ziek geweest ondanks de entingen. En Napoleon heel behoorlijk, dus geloof ik niet dat de enting hierin verschil zal maken...
Maar dit is alles mijn mening he?
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Nappie erg ziek (geweest)

Berichtdoor Wil » wo 25 apr 2018, 19:10

Hoi Belinda.
wat een vreselijke rot tijd heb je met Ghandi achter de rug,het is een drama als ze niet willen eten en de medicatie niet nemen ze zijn zo slim en zo dwars als ze iets niet willen;(
fijn dat het nu beter gaat en hij erdoor is,wel heel knap dat je niet naar de DA geweest bent ik weet dat je soms helemaal wanhopig kan wezen ,Je hebt hem toch mooi beter gemaakt dry_sm

Het is nu 1 groot speel paradijs bij jou voor ze,daar gaan ze echt goed gebruik van maken ,vind je het niet eng als ze ook midden in de nacht naar buiten gaan ,het is bij jullie toch een heel stuk drukker dan hier bij ons.

Ghandi zet hem op !!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 25 apr 2018, 19:59

Pff Belinda, wat een zorgen zijn dat geweest. Heel herkenbaar en zo moeilijk om ze erdoor te krijgen.
Gelukkig is jouw kennis van alternatieve geneeskunde super en heb je hem hiermee kunnen helpen.
Hopelijk is hij er nu helemaal doorheen.
Welke enting wil je los aan hem geven?
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » wo 25 apr 2018, 21:24

Welke enting wil je los aan hem geven?
vooral kattenziekte en wellicht toch 1 x nog niesziekte....

Wil; de tuin is totaal omheind, er kan niets uit maar ook niks in, ik zou niet weten wat er nachts kan gebeuren...Het enige wat "lastig" is dat het vaak kouder is en dat ze dat soms niet door hebben (is mijn idee he?)
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 26 apr 2018, 19:37

Hoi Belinda gewoon het idee het is bij jullie veel drukker en je hoort altijd meer rottigheid over steden,dat het kouder is vinden ze niet heel erg ,hier lopen ze ook in de regen buiten.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 26 apr 2018, 20:37

Als je via jouw dierenarts wel alleen kattenziekte kunt enten hoor ik dat graag.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 27 apr 2018, 14:02

Pfoe wat een zorgen zeg sad1_sm Gelukkig dat het nou weer beter gaat dry_sm

Terug naar “Het Ziekenhuis”