Mazzel

Deel hier je zorgen over je zieke huisgenoten.
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Mazzel

Berichtdoor Clemmetje » zo 21 apr 2019, 20:29

Mijn verjaardag eindigde helaas niet zo leuk.
Ik lag 's avonds op de bank tv te kijken terwijl o.a. Mazzel bij mij lag. Ik voelde hem ineens nogal tegen mij aan bewegen en toen ik ging kijken zag ik direct dat hij heel erg aan het pompen was. Temperatuur meteen opgenomen en deze was 37 graden dus laag.
DA gebeld en we konden meteen terecht.
Bij de DA is er meteen een röntgen foto van hem gemaakt en daarop was (zoals verwacht) te zien dat er heel veel vocht zat.
Zijn temperatuur was inmiddels naar 36 graden gezakt. Zijn bek begon blauw te worden.
Hij is opgenomen en in de zuurstofkooi gezet en ze heeft hem vochtafdrijver gespoten.
We zijn naar huis gegaan met een dubbel gevoel, zou hij de nacht doorkomen?

Gelukkig zijn we niet gebeld met slecht nieuws, maar belde de DA om 8 uur dat het inmiddels beter met hem ging. Hij was niet meer benauwd en zijn temperatuur was normaal.
Ze hadden hem om 3:30 uur nog een keer furosemide gespoten en dat had zijn werk goed gedaan. Het advies was om een echo te laten maken zodat hopelijk achterhaald kon worden wat de oorzaak was.

We konden in het begin van de middag terecht voor de echo en hebben hem even daarvoor opgehaald. Wat ben je dan gelukkig om hem weer normaal te zien ademen.
De echo liet helaas geen goed nieuws zien; de spier van de buitenste hartwand is heel erg dun geworden, oftewel DCM.
Hierdoor kan het hart het vocht niet meer goed wegpompen.

We zijn naar huis gegaan nadat hij nog een injectie met furosemide had gekregen en moeten hem nu tweemaal daags hem dit in tabletvorm toedienen.
We moeten dagelijks zijn ademhaling tellen en komt deze boven de 30 uit dan moet hij naar driemaal daags een dosering.

Sinds vandaag vind ik hem weer een beetje de oude. Wel vind ik het doodeng en ben ik elke keer bang om hem weer benauwd aan te treffen.
Dinsdag heb ik weer overleg met de DA over hoe het gaat en wat nu verder.
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Re: Mazzel

Berichtdoor geertje » ma 22 apr 2019, 08:54

Dat is geen goed nieuws Clem. Gelukkig hebben jullie en de dierenarts heel snel gehandeld. Ik hoop dat de behandeling blijft helpen en Mazzel zoveel 'mazzel' zal hebben als Fly.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 22 apr 2019, 09:35

Jemig meid, weer een hartpatiëntje sad1_sm Heel veel sterkte, beetje beterschap, en hopelijk is jullie nog een mooie tijd gegund.

Dikke knuffels voor Mazzel en zeker ook voor zijn personeel g3

g.w.

Berichtdoor g.w. » ma 22 apr 2019, 15:13

Bah dat is geen goed nieuws sad1_sm .....hopelijk helpt de behandeling zodat jullie nog een mooie tijd hebben met elkaar clover_sm fingers_sm
Groetjes Gerry

belinda64

Berichtdoor belinda64 » ma 22 apr 2019, 18:45

Gadver dat is geen mooi nieuws....Hopelijk kan hij nog een lange tijd (probleemloos) genieten van het fijne leven bij jullie
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 23 apr 2019, 19:47

Mazzel gaat nog steeds goed en is weer aardig de oude.
Pillen gaat goed.
Vandaag overleg gehad met de DA en het plan is om deze week nog bloed af te nemen en te laten testen op Taurine. En daarna sowieso Taurine gaan geven. De beelden van de echo worden door Utrecht ook nog bekeken.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 25 apr 2019, 07:41

Pillen gaat goed.
Vandaag overleg gehad met de DA en het plan is om deze week nog bloed af te nemen en te laten testen op Taurine. En daarna sowieso Taurine gaan geven. De beelden van de echo worden door Utrecht ook nog bekeken.
Toch zou het me verbazen als er taurine tekort naar boven zou komen. Tegenwoordig al het kattenvoer goed voorzien van taurine, en jij let sowieso altijd op dat er kwalitatief goede voeding gegeten wordt.
ALs er een te kort is dan kan hij dit zelf niet verwerken en dan vraag ik me af of het nut heeft hier een suppletie van te geven question_sm ...
Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Utrecht
Groetjes belinda
cool_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 25 apr 2019, 21:10

Pillen gaat goed.
Toch zou het me verbazen als er taurine tekort naar boven zou komen. Tegenwoordig al het kattenvoer goed voorzien van taurine, en jij let sowieso altijd op dat er kwalitatief goede voeding gegeten wordt.
ALs er een te kort is dan kan hij dit zelf niet verwerken en dan vraag ik me af of het nut heeft hier een suppletie van te geven question_sm ...
Ik ben benieuwd naar de bevindingen van Utrecht
Ik voer Carocroc Lam en Rijst.
Hoe bedoel je dat hij het zelf niet kan verwerken?

Groetjes Clementine
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 25 apr 2019, 21:18

Ik bedoel; jij voert voeding wat afdoende taurine bevat en hij daar geen tekort in zou moeten / mogen hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes belinda
cool_sm

borntoshow

Berichtdoor borntoshow » do 25 apr 2019, 22:21

Nare momenten weer
Bahhhhh........dat doet weer wat met de patiënt en jullie

Sterkte