Schrikdraad

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
jsphynx

Schrikdraad

Berichtdoor jsphynx » wo 04 aug 2010, 21:34

Ja daar ben ik weer. Hier wordt nog steeds gepiekerd over hoe de tuin catproof te maken. Zaak is dat dit snel in orde komt nu want Flink is veels te ondernemend. De keuze gaat tussen een ren of schrikdraad rondom. Ik weet dat Miranda en Bar schrikdraad hebben, wie hebben dit nog meer? Kan iemand me vertellen waar jullie het vandaan hebben, wat het kost en hoeveel draden jullie op de schutting hebben? Als we schrikdraad nemen kunnen ze namelijk door de hele tuin, voor een ren hebben we niet meer plaats dan 5m bij 1.15 m.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

maria

Re: Schrikdraad

Berichtdoor maria » wo 04 aug 2010, 21:39

ik heb ooit petsafe volgens mij heette het zo mij gekocht.. heb het nooit gebruikt .. maar het was bij van cranenbroek of cranendonk en niet duur.. 25 euro volgens mij.. zag het pas ook bij het tuincentrum. en overweeg het toch weer aan te schaffen.. want als ik schutting deur niet dicht hou is er toch ontsnappings mogelijkheid..

miepie

Berichtdoor miepie » wo 04 aug 2010, 22:11

Hey Mar

Ik heb het toendertijd bij Intratuin gekocht
Het is eigenlijk bedoeld voor een grote vijver als omheining...Om reigers e.d weg te houden
Ik heb 2 draden op de schuttingen
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

bold&famous
Contacteer:

Berichtdoor bold&famous » do 05 aug 2010, 09:56

ik blijf het toch een risico vinden het schrikdraad stel je voor dat er opeens geen stroom meer op staat kan natuurlijk altijd en dan gaan ze aan de wandel

wij hebben onze ren zelf geboud en je kan m zo groot maken als je zelf wilt
die van ons is aan het huis gebouwd achter tot de schuur 5 meter breed 3 hoog en 3 diep
zie foto

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 05 aug 2010, 10:08

http://www.koltec.nl/index.php?page=sho ... &Itemid=53
Mijn vriendin heeft een systeem van Koltec.
Het bevalt haar goed. Zij heeft rondom schuttingen en aan de bovenkant het schrikdraad.
Groetjes Clem
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » do 05 aug 2010, 10:43

Ik heb het ook van Koltec, en hier gaat het al ruim 2 jaar goed.

@ bold& famous hoe kom je daar nu bij ? Waarom zou er ineens geen stroom opstaan ? En het is heus niet zo dat ze als apen bij het draad hangen en direct ervandoorgaan als er ff geen stroom opzit hoor. Sterker nog ze doen het 1x en daarna niet meer. ( op 1 uitzondering na ). Ieder zn eigen smaak maar ik vind het afschuwelijk zo'n hok in mn tuin..

Al moet ik zeggen dat ik hier wel een paar rennen heb gezien die ik WEL mooi vind. Volgens mij die van Clemmetje met een rennetje een sluisje/tunneltje naar nog een ren ?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 05 aug 2010, 10:49

Ik heb het ook van Koltec, en hier gaat het al ruim 2 jaar goed.

@ bold& famous hoe kom je daar nu bij ? Waarom zou er ineens geen stroom opstaan ? En het is heus niet zo dat ze als apen bij het draad hangen en direct ervandoorgaan als er ff geen stroom opzit hoor. Sterker nog ze doen het 1x en daarna niet meer. ( op 1 uitzondering na ). Ieder zn eigen smaak maar ik vind het afschuwelijk zo'n hok in mn tuin..

Al moet ik zeggen dat ik hier wel een paar rennen heb gezien die ik WEL mooi vind. Volgens mij die van Clemmetje met een rennetje een sluisje/tunneltje naar nog een ren ?
Dankjewel voor het compliment.
Ik ben er ook blij mee en het is misschien niet supergroot maar ze hebben er wel veel plezier van.
Groetjes Clem
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 05 aug 2010, 11:46

Hey Clem en Bar ja Koltec die hebben we ook gevonden daar zijn we nu mee aan het mailen. Zag er goed uit. We hebben eigenlijk geen plek meer voor een ren in de tuin behalve voor tegen het huis aan. Dan komt hij dus van muur tot muur in de breedte en dan 1.15 diep anders kan ik niet meer op mijn terras zitten pardon_sm .

AfbeeldingOp zich een goede optie maar dan moet ik door de ren mijn tuin in en het bezoek dus ook. Als we schrikdraad nemen dan kunnen ze lekker in de hele tuin. Bar, is er eentje ontsnapt bij jou? Sorry voor het gezeur mensen maar ik vind het verdomd lastig kiezen. Alleen van die schuine rekken zonder stroom vertrouw ik niet bij Flink want dat is echt net een aap.
Groetjes Marjolein

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » do 05 aug 2010, 11:50

Neee geen 1 ontsnapt.

Alleen ik bedoelde 1 kat die is er 2 jaar geleden al eens tegenaan gelopen, tegen het schrikdraad, bij een ontsnap poging, en die kreeg dus stroom.

De rest heeft het na 1x stroom niet meer geprobeerd.. Alleen die poes die ging dus kort geleden weer proberen, of het stroom nog werkte r5 Het werkte nog, balen voor haar :mrgreen:

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 05 aug 2010, 11:51

O oke lekker sukkel lach_sm auwie.
Bar waar zit jouw aardedraad? Die man vertelde ons dat je een aardedraad op je schutting moet nieten?
Groetjes Marjolein

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”