MCB'Cats Zsa Zsa Zsu - Selkirk Rex korthaar

Martie

MCB'Cats Zsa Zsa Zsu - Selkirk Rex korthaar

Berichtdoor Martie » ma 18 jan 2010, 17:10

Op zoek naar een aanhankelijk, vriendelijk ras... Ineens kwam ze op mijn weg: MCB' Cats Zsa Zsa Zsu, een prachtig zwarte krullenbol.
Zij is een Selkirk Rex korthaar, gefokt door Marie-Caroline Bigotte, een Française die voor een jaar in Nederland woont.
Eerst ben ik gaan lezen over het ras, ik heb foto's bekeken en toen ben ik eerst maar eens rustig gaan nadenken. Manlief wilde eigenlijk geen kat erbij maar hij zei ook niet echt 'nee', dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan kijken. Tja...verkocht natuurlijk. Zsa Zsu, zoals ze nu wordt genoemd, voelde de bui hangen en wilde eigenlijk niets van me weten. Het heeft me niet tegengehouden, want ik had het gedrag zo vaak gezien in de tijd dat ik nog honden fokte... Zsa Zsu ging mee naar Lelystad.

Zsa Zsu kon eigenlijk meteen goed overweg met de bijna 10 jaar oude Joy en Spirit. Joy was eerder nog wat angstig voor de nieuwkomer, zeker niet agressief of afwijzend. Spirit sleept sowieso buurtkatten mee naar huis, dus van haar had ik niks bijzonders verwacht. En inderdaad, Spirit was eigenlijk meteen maatjes met de nieuwkomer.

Hoe anders was dat met Teckeltje Jazz. Jazz is jaloers maar stilletjes ook een beetje verliefd op dat zwarte madammeke d3
Zsa Zsu, toch een grote hond gewend, vond hem maar een engerd. Ze bleef boven en in de hal, van waaruit ze toch in de kamer kan kijken (vanaf de klimpaal voor een open toograam). Iedere dag neem ik haar mee de kamer in, op schoot met Jazz ernaast. Vaak komt ook Spirit er even bij zitten. Jazz wil haar geen kwaad doen. Hij sabbelt aan haar oren, 'nibbelt' haar nekje, snuffelt onder haar achterwerk. Inmiddels begint zij het te snappen dat hij haar niks zal doen. Ze komt dan ook regelmatig even kijken, sinds een paar dagen ook IN de woonkamer. Het gaat helemaal goedkomen met die twee, maar het heeft gewoon wat tijd nodig.

Afbeelding

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Re: MCB'Cats Zsa Zsa Zsu - Selkirk Rex korthaar

Berichtdoor Marthe » ma 18 jan 2010, 17:31

Wat een knapperd! D10 Is ze op dit moment haar krulletjes aan het verliezen/wisselen?

geertje

Berichtdoor geertje » ma 18 jan 2010, 17:35

Dat ziet er een echt knuffelkatje uit.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » ma 18 jan 2010, 17:39

Betoverend mooi dametje!

Sabrina
Contacteer:

Berichtdoor Sabrina » ma 18 jan 2010, 17:52

Wat een schatje zeg! D10
Liefs Sabrina en knuffels van Macho, Akyra, Sugar en Kealeigh

Afbeelding

http://www.vandeveentjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Martie

Berichtdoor Martie » ma 18 jan 2010, 17:54

Dank jullie wel D5

Ze verliest nu inderdaad haar krullen. Met een leeftijd van 8 à 10 maanden schijnen die weer wat meer terug te komen. Maar die krullen zullen de ene keer duidelijker zijn dan de andere keer, ook als ze ouder wordt. Je zag het mooi bij de moeder. Normaal toch flink wat krul (eigenlijk zijn het slagen), maar in de zoogperiode redelijk recht haar. Hormoonschommelingen hè...

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » ma 18 jan 2010, 18:24

Ze is echt superschattig en ze heeft een knuffelgehalte van tien op tien D10 D10
Groetjes Hildeke

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 18 jan 2010, 18:26

Dank jullie wel D5

Ze verliest nu inderdaad haar krullen. Met een leeftijd van 8 à 10 maanden schijnen die weer wat meer terug te komen. Maar die krullen zullen de ene keer duidelijker zijn dan de andere keer, ook als ze ouder wordt. Je zag het mooi bij de moeder. Normaal toch flink wat krul (eigenlijk zijn het slagen), maar in de zoogperiode redelijk recht haar. Hormoonschommelingen hè...
De slipperd van m'n broer is nu inderdaad ook z'n krullen aan het verliezen. Ze zijn wel leuk he?! Ik vind dat ze een schattige uitstraling hebben!

Martie

Berichtdoor Martie » ma 18 jan 2010, 18:52

Zsa Zsu is inderdaad schattig om te zien, komt door dat ronde koppie....denk ik. Ze is ook heerlijk zacht. Een knuffelkoningin, maar dat merken we vaak pas in bed. Ze is nog op haar hoede voor Jazz, ons Teckeltje, en daarom vertoeft ze veel boven. Plenty ruimte, hoor: twee verdiepingen met twee slaapkamers die altijd open staan. Juist omdat ze nog zoveel boven leeft, mag ze bij ons in de slaapkamer. Lekker kroelen (hoewel dat overdag ook geregeld gebeurt)... Ze komt dan strak tegen mij aan liggen en als ik haar ga aaien, gaat ze staan en dan draaien, kopjes geven, steigeren... en maar spinnen D10 Ze slaapt zo'n beetje de hele nacht op het bed. 's Avonds komt ze geregeld naar beneden, want nieuwsgierig als ze is breidt ze haar terrein steeds verder uit. Ze kan via de klimpaal door het open raam veilig de kamer in, zonder die wilde Teckel tegen te komen. Heeft ze pas ontdekt en daar maakt ze ook dankbaar gebruik van. Ach ja...ze is hier nog geen maand, dus het is allemaal wennen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 18 jan 2010, 21:15

Hoi Marthie
Wat een vreselijk lief snoetje ,leuk dat ze af en toe hun krullen verliezen en dat het weer teruig komt ,
Sommige Sphynxen krijgen haar door de hormonen ,Zij verliest haar krullen ,een plaatje is het
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Selkirk Rex”