Fly... al één van haar zeven levens opgebruikt...

geertje

Re: Fly... al één van haar zeven levens opgebruikt...

Berichtdoor geertje » di 09 feb 2010, 12:40

Neem er maar een lekker wijntje op....Mag best zo vroeg...
Proost, spijtig dat je hier niet dichtbij woont...konden we ons samen bezatten...
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 09 feb 2010, 12:58

Je zal wel de schrik op je lijf gehad hebben.
Zo'n cursus ehbo voor dieren is eigenlijk nog zo slecht niet.
Bij Syntra kan je dit volgen ,moet wel interessant zijn volgens mij,
want een mens komt met zijn bengeltjes toch regelmatig iets tegen.
groetjes Hilde
Groetjes Hildeke

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 09 feb 2010, 13:04

Ik had het gisteren wat mooier ... toen wat meer tijd, en nu wat minder ;-)

Maar moraal van mijn verhaal was: dat ik vroeger een leuk hondje had Hera, en die maakte er een sport van om het laatste van haar buffelhuid botje in zijn geheel in te slikken wat bij tijd en stond al eens kwam vast te zitten.... met de nodige paniektoestanden zoals bij jou ;-)

Tijdens mijn avondschool hondentrimmen kregen we ook EHBO bij huisdieren en daar leerden we ook een soort van heimlich-techniek, voor de grote honden en dan ga je wijdbeens over de hond staan, en je drukt net achter de ribben je handen hard samen, je mocht het ook doen met je hele onderarm (ik zal de cursus eens terug opzoeken, die zal inmiddels na een aantal verhuizen wel ergens in een doos beland zijn) ... met de kleine honden (en ook katten) kon je dan een zwierende beweging maken (zoals wanneer er een pup/kitten geboren wordt en niet wil ademen)

Dat heb ik bij haar allebei geprobeerd maar dat lukte niet, misschien had ik niet genoeg kracht, of misschien waren die stukken te groot...ze hoestte dan wel maar toch bleef dat ding steken.... dus dat ging dan maar op een iets *ahum* minder mooie manier, gewoon, tussen mijn knieën, wat ik kon vinden (portefeuille, lepel, zakdoek in een dikke knoop etc..) tussen haar achterste tanden zodat ze mijn vingers er niet af kon bijten en dan met mijn vinger het wakke beslijmde ding eruitvissen.... terwijl je dat volgens mijn theorie vroeger dan weer niet mocht doen omdat je het dan dieper in de luchtpijp kan duwen .... soms (dat is mijn mening) moet je gewoon instinctief je gevoel volgen en je gezonde verstand gebruiken.
Dat deed jij gisteren ook.

En inderdaad, zelf was zij er ook nooit van onder de indruk terwijl ik dan altijd stond na te beven!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 09 feb 2010, 13:09

Wat een ellende! Ik kan me je schrik totaal voorstellen.
Wanneer er hier iets gebeurd schiet ik ook totaal in paniek.

Iets dergelijks heb ik hier meegemaakt met Cherie.
Die bracht balletjes naar me toe maar deed heel gek, hield haar bek open en dat ging even zo door.
Totdat ze met open bek zat en met haar pootje bij haar bek ging.

Ik in haar bek kijken, niets.
Daarna ging ze omvallen.
Snel Edwin roepen en die hield haar vast onder fel licht. Ik weer in haar bek kijken...
zat er een heel stuk lellig vet vlees (ze hadden net vers vlees gegeten) vast aan haar gehemelte.
Ik trok dat eruit en het was een heeeel lang stuk, dat trok ik zo uit haar keel.

Het leed was natuurlijk direkt over.
Daarna nooit meer vette, sliertige stukken vlees hier!

Trouwens wel weer hilarisch dat die Heaven in de zak kots ging! D8
Afbeelding

Reintje

Berichtdoor Reintje » di 09 feb 2010, 14:40

Trouwens wel weer hilarisch dat die Heaven in de zak kots ging! D8
Misschien wel grappig, maar ik kon het lekker opkuisen. D9 Ze zal gedacht hebben: mmmm, lekker brokjes :lol:

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 09 feb 2010, 14:52

Ik heb een (behaarde) kat die vrij regelmatig moet spugen na het eten. Ze spuugt dan altijd bijna onverteerde brokken uit. Zodra Miaula het kokhalzende geluid hoort van Tippex, komt ze enthousiast aangerend en gaat echt heel hinderlijk bij de kop van Tiepje zitten kijken/wachten. Zodra die gespuugd heeft, valt Miaula vaak enthousiast aan op het spul.. Volgens mij denkt Miaula dat Tippex een soort snoepautomaat is, waar lekker eten uitkomt hahaha! Eet smakelijk... D15

maria

Berichtdoor maria » di 09 feb 2010, 19:02

oh nou.. dat herken ik .hier gaan de teckeloren en neuzen op alarm als een poes moet overgeven en dan quasie onschuldig moet een teckel dan toevallig daar in de buurt zijn.. ook zo vies..
maar hoop dat de schrik weer uit je lijf is Geertje..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 09 feb 2010, 20:31

Trouwens wel weer hilarisch dat die Heaven in de zak kots ging!
Ja sorry moest ik ook even om grinniken, en ook om de vieze tekeltjes van Maria D8 en Tippex de k*ts uhm snoepautomaat , wat een hoop gekke beesten toch D5

Maar serieus ik zit er ook wel eens aan te denken om toch eens zo'n cursus te doen je weet maar nooit en je ziet het is zo gebeurd...

@ Geertje en Petra knijp maar in je handjes dat je thuis was op het moment s2

Toch handel je in je schrik en vol van adrenaline vaak wel correct of in ieder geval goed genoeg
dus dat ging dan maar op een iets *ahum* minder mooie manier, gewoon, tussen mijn knieën, wat ik kon vinden (portefeuille, lepel, zakdoek in een dikke knoop etc..) tussen haar achterste tanden zodat ze mijn vingers er niet af kon bijten en dan met mijn vinger het wakke beslijmde ding eruitvissen.... terwijl je dat volgens mijn theorie vroeger dan weer niet mocht doen omdat je het dan dieper in de luchtpijp kan duwen .... soms (dat is mijn mening) moet je gewoon instinctief je gevoel volgen en je gezonde verstand gebruiken.
Ik heb vroeger eens gehad met een jolig paard die mijn sleutelhanger (een groot plastic beest) lostrok en opat waarna het in zijn keel bleef hangen. Hij stikte zowat de moord en ik heb met mijn arm bijna tot aan mijn elleboog in zijn keel gezeten (waarbij ik een schietgebedje deed dat hij niet dichtbeet h5 ) maar ik kreeg t eruit en t paard had nergens meer last van. D5
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

geertje

Berichtdoor geertje » di 09 feb 2010, 20:38

Die bracht balletjes naar me toe maar deed heel gek, hield haar bek open en dat ging even zo door. Totdat ze met open bek zat en met haar pootje bij haar bek ging.Ik in haar bek kijken, niets. Daarna ging ze omvallen.
Dat zal ook schrikken geweest zijn, en ondanks dat je niet veel nadenkt op zo'n moment weet je instinctief dat je maar enkele seconden hebt om juist te handelen.
Ik heb vroeger eens gehad met een jolig paard die mijn sleutelhanger (een groot plastic beest) lostrok en opat waarna het in zijn keel bleef hangen
Honden en katten die iets opeten oké....maar een paard?!?! Dat zal ook wel een speciaaltje geweest zijn! b4
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 09 feb 2010, 20:45

Honden en katten die iets opeten oké....maar een paard?!?! Dat zal ook wel een speciaaltje geweest zijn!
Uhm tja...zal ik ze er op uit zoeken c9 b7 De sphynx onder de KWPN ers
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “Gezondheid Overig”