Tomte's kabouters even voorstellen

Tomte

Tomte's kabouters even voorstellen

Berichtdoor Tomte » za 13 feb 2010, 15:34

Zal ik de eerste zijn om mijn devons even voor te stellen in een verder nog maagdelijk hoekje D2

Tomte, 5 jaar. De oudste van het stel, een goeïge lobbes en lekkere knuffelbeer.
Afbeelding
Afbeelding
Afgelopen kerst heeft hij plasproblemen gehad, een goeie schrik natuurlijk.
Inmiddels heeft hij geen klachten meer en binnenkort gaan we weer op controle om te zien hoe het ervoor staat.

Pixie, 2 jaar. Tot voor kort liefkozend ons sphynxje genoemd omdat hij amper haar had. Gelukkig is hij nu in rap tempo een mooi krullenjasje aan het groeien.
Afbeelding
Afbeelding
Hij ziet er aanzienlijk stoerder uit dan hij in werkelijkheid is; het is een klein stressig angsthaasje, maar gelukkig een enorme lieverd en kroelkont wanneer hij wel op z'n gemak is, de meest luidruchtige van het stel ook k1 Ook is hij een avontuurlijke eter, de enige aan wie rauw en prooidieren écht besteed is.

Lorke, bijna 9 maanden. Ons kleine meisje, maar voor de duvel niet bang.
Afbeelding
Afbeelding
Binnenkort zal ze gecastreerd worden, daar zien wij als papa en mama nogal tegenop :oops: Verder heeft ze patella luxatie aan beide achterpootjes, waarvoor ze onder controle staat bij een orthopeed, maar gelukkig weinig last van heeft en voorlopig niet aan geopereerd hoeft te worden.
Afbeelding

geertje

Re: Tomte's kabouters even voorstellen

Berichtdoor geertje » za 13 feb 2010, 15:54

Wat een mooie verzameling. D10
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

The Gex Files
Contacteer:

Berichtdoor The Gex Files » za 13 feb 2010, 18:36

Mooie dieren!

maria

Berichtdoor maria » za 13 feb 2010, 18:49

mooi zijn ze.. Pixie prachtig.. grappig want mijn cornish rex is met tijden ook een sphynx.. voor zijn castratie had hij bijna geen haar meer.. en nu is hij weer niet vol in vacht...
en Lorka wat houdt haar kwaal in.. want latijn is niet mijn sterkste kant..
erg leuk dat er meer rexen zijn op het forum...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 13 feb 2010, 18:51

Ze zijn mooi.
Ik vind rexen erg leuk.
Misschien komt er hier ook ooit wel eens een.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tomte

Berichtdoor Tomte » za 13 feb 2010, 20:39

Dankjulliewel :-)

@maria: Lorke's zijwaartse kniebanden zijn niet goed/afwezig, waardoor de schijf voorop de knie eenvoudig naast het gewricht kan schieten.
Dat is helaas een erfelijke aandoening, die vaker bij devons voorkomt. Je hebt het in meerdere gradaties, van eigenlijk niet merkbaar als je er niet aanzit, tot knietjes die permanent niet functioneren kunnen.
Lorke heeft er veel last van gehad, maar gelukkig zijn haar bovenbeenspieren gaan compenseren en houden die de boel aardig op hun plek. Ook is ze wat anders gaan lopen, om de knietjes te ontzien. Als ze een onverhoedse beweging maakt wil het nog wel eens verkeerd schieten, en je kunt het zien als ze zich uitrekt. Maar ze heeft er geen pijn meer aan, gelukkig!

@Clemmetje: Pas op hoor, ze zijn net zo verslavend als sphynxen ;-)
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » za 13 feb 2010, 21:16

ze zijn inderdaad net zo leuk, lief, gek, speels als sphynxen.. ik zou niet kunnen kiezen en ben blij dat ik ze allebei in huis heb.. en misschien oit nog een rex erbij want Bink is nu de enige cornish .. hij zit nu op mijn schouder.. maar heb Puma ook nog de selkirk rex..

curlycats

Berichtdoor curlycats » za 13 feb 2010, 21:59

Vind ze alledrie gewoon even mooi en leuk, ze hebben allemaal hun eigen karakter. Lorke is zo lekker knuffelig en aanwezig, Tomte lijkt zo groot en stevig maar blijkt een zachte jongen te zijn en Pixie heeft zo'n geweldige uitstraling met zijn weinige haartjes! Ben wel benieuwd naar zijn nieuwe look met krulletjes overigens!
Gelukkig dat het met Tomte en Lorke nu weer goed gaat, het zou geweldig zijn natuurlijk als Lorke niet aan haar pootjes geopereerd hoeft te worden. Fingers crossed!

sofie

Berichtdoor sofie » ma 15 feb 2010, 23:28

Tomte is ....... D7 D7 D7 D7 D7

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » ma 15 feb 2010, 23:38

Ik vind ze prachtig, vooral het meisje!
Gelukkig heeft ze geen last van haar ziekte.
Omdat onze Frodo Devon bloed heeft ben ik ook nogal gecharmeerd van de kabouters!
Afbeelding

Terug naar “Devon Rex”