de kotmadam...RENOVATIEWERKEN

Post hier je eigen lyrics, comics, thrillers en/of horrorverhalen waarin je katten de hoofdrol spelen.
geertje

de kotmadam...RENOVATIEWERKEN

Berichtdoor geertje » wo 17 feb 2010, 20:38

Voor ik mijn verhaal start ga ik eerst even voor de Nederlanders uitleggen wat een kotmadam is: In België gaan veel studenten studeren in een andere stad, ze huren dan een ‘kot’, een soort appartement maar daar is controle door de eigenaresse van het gebouw een ‘kotmadam’ dus. In één huis kunnen verschillende ‘koten’ zijn, op verschillende plaatsen is ook het eten voorzien door de kotmadam. Ook toezicht wordt er gehouden door haar, dus manvolk en bierfeestjes worden in de kiem gesmoord. Er loopt hier zelfs al een jarenlange serie op de Belgische televisie met de naam 'de kotmadam'.
Waarom het een ‘kot’ heet weet ik niet, misschien is het wel begonnen als appartement maar hebben de studenten er een kot van gemaakt. Tot hier mijn uiteenzetting.

Sinds kort verhuur ik twee koten. Al snel had ik twee geïnteresseerde studenten die wel wat zagen in een warme slaapplaats met een uitstekend uitzicht. Ze betrokken het pand maar binnen de kortste keren kwamen hier problemen van. Blijkbaar is de tweede verdieping door beide huurders meer geliefd dan de eerste verdieping.

Afbeelding

Samenhokken is verboden, niet alleen omdat ze elkaar dan afleiden tijdens de studies,

Afbeelding

maar ook omdat ik vrees dat de volledige tweede verdieping naar beneden gaat donderen. Eén van de twee studentes is ‘volslank’ laat ik het zo maar noemen.

Afbeelding

Waarom het kot op de tweede verdieping zo geliefd is dat weet ik niet. Zowel de eerste als tweede verdieping heeft dezelfde prijs, is even warm en heeft een uitstekende ligging in een residentiële wijk.
Als ik student Heaven verplicht om beneden te liggen laat ze ook duidelijk blijken dat dit tegen haar zin is en dat ze doodongelukkig is.

Afbeelding

We hebben zelfs beroep gedaan op muis om haar te overtuigen dat het kot op de eerste verdieping ook heel aangenaam is en heel wat te bieden heeft.

Afbeelding

Dit had weinig zin, Heaven kon zelfs muis overtuigen om samen met haar verlangend te kijken naar de tweede verdieping.

Afbeelding

Het is zelfs zo ver gekomen dat student Fly wacht om te gaan eten of naar het toilet te gaan tot ze ziet dat student Heaven niet in de buurt is. Dan spurt ze naar de kattenbak en zo snel mogelijk weer naar de tweede verdieping.
Maar dat lukt niet altijd en dan wordt het voorverwamde plaatsje ingenomen door student Heaven. Waardoor Fly dan maar noodgedwongen op de eerste verdieping gaat doorbrengen.

Afbeelding

Maar het duurt niet lang of ze spurt terug naar boven om student Heaven te overhalen om terug naar beneden te gaan. Die doet echter alsof ze in een diepe slaap ligt en Fly niet hoort smeken om haar plaatsje terug te krijgen.

Afbeelding

Als student Heaven op de tweede verdieping ligt zal student Fly alles proberen om toch haar plaatsje te bemachtigen, lief zitten draaien met haar kopje,

Afbeelding

Likjes geven,

Afbeelding

Maar dat blijft natuurlijk niet hierbij, al snel worden bij de likjes ook tandjes gebruikt.

Afbeelding

Soms komt het zo ver dat Fly van vermoeidheid en verveling van het zitten wachten zelf in slaap sukkelt.

Afbeelding

Ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen, ik denk dat mijn studentes mij hebben kunnen overtuigen en dat ik het samenhokken toch maar zal toelaten. Met instortingsgevaar van de tweede verdieping tot gevolg.
En wat doe ik met het kot op de eerste verdiepeing….

Afbeelding
Laatst gewijzigd door geertje op wo 27 okt 2010, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Re: de kotmadam

Berichtdoor maria » wo 17 feb 2010, 20:51

OOH.. wat heb ik weer zitten genieten en zitten schateren.. de tekst en de beelden.. echt weer erg leuk Geert !! c6 en je hebt echt geweldige huurders... ga zo nog een keertje kijken en lezen..je ziet wat jij schrijft.. het is echt geweldig..
wat een kotmadam... ben je...

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » wo 17 feb 2010, 20:54

ooo wat een heerlijk verhaal en geweldige foto's weer Geert. Je bent een toppertje en zeker een creatieve geest. c6
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 17 feb 2010, 21:33

Briljant!! :D

Natasha

Berichtdoor Natasha » wo 17 feb 2010, 21:35

c6 l3

Ge-wel-dig weer!!!
meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm
Groetjes Natas