Met smiggle gaan wandelen?

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
cheyenne

Met smiggle gaan wandelen?

Berichtdoor cheyenne » wo 18 mei 2011, 12:58

Heeft iemand ervaring met katten die gaan wandelen aan de leiband?En is het wel verstandig dat ik smiggle dat zou aan leren...
Aan mijn app is een parkje en zou anders haar eens mee nemen om te kijken hoe ze reageert,lopen wel soms honden los (dus opletten) en hoe leer je dat in godsnaam aan?
Tips en ervaringen zijn welkom... wink_sm

maria

Re: Met smiggle gaan wandelen?

Berichtdoor maria » wo 18 mei 2011, 14:08

ik denk dat je daar als kitten mee moet beginnen.. nu zou ik het niet doen. zeker niet omdat er honden lopen ..dan kan er zo wat mis gaan.. wat heel feel stress of paniek geeft....

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 18 mei 2011, 15:14

hihi leuk avontuur mischien? ik ga met hun wandelen op men terras! vinden ze ook al leuk hihi
Afbeelding
neen ik zou het niet durven zeggen of dit nu ontspanning is of stress opt straat?
of anders op de fiets in een mandje van voor?
ik denk dat je veel aandacht gaat krijgen he_sm
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » wo 18 mei 2011, 16:26

Het klinkt wel leuk maar ik zou het nooit doen. Er kan altijd een hond aan komen lopen waardoor smiggle in paniek raakt. Als je het wilt doen zou ik ervoor zorgen dat je een heel goed tuigje hebt waar hij zeker niet uit kan ontsnappen, je moet er toch niet aan denken dat hij ontsnapt.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 18 mei 2011, 18:29

Hoi Hoi
je kan het ze aanleren ,door dat tuig eerst in huis aan te doen ,zodat ze daar niet bang voor zijn ,Ze hebben van die mooie ,dat zijn net hemdjes ,,,

Je kan toch goed opletten waar je loopt ,of dan de kat oppakken
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 18 mei 2011, 18:53

ik kan je misschien ook nog een tip geven,
als je zo'n buiklesje koopt , let er dan op dat je de sluitingeskes met en klik systeem
koopt, dat gaat zeer snel aan, want als het te lang duurt komt het niet goed.

op de foto heeft nelson een goed aan. Quincy heeft een slecht aan dat duurt te lang, heb ondertussen
voor haar ook al een andere gaan halen.

alé heeel veeel sucesxxx
Afbeelding

cheyenne

Berichtdoor cheyenne » wo 18 mei 2011, 19:42

Bedankt voor tips!Ga misschien eerst in een kattentas gaan wandelen met haar om te kijken of ze geen schrik heeft,ze kan niet zo goed tegen drukte...

wendy

Berichtdoor wendy » do 19 mei 2011, 09:58

HOI
toen wij de eerste keer probeerden te gaan wandelen, liepen ze achteruit eens ze hun riempje aan hadden. Eens ze dat riempje gewend waren hebben we ze even laten wennen aan de voortuin van de onderburen en zo stelsel matig het terrein uitgebreid. Het meest bang waren ze en zijn ze nog steeds voor de onbekende geluiden. De honden die passeren doen hen niet veel en als die te dicht komen dan halen ze gewoon uit zoals een andere kat. Vorig jaar (toen waren ze 1 jaar) ging het allemaal niet zo vlot.
Maar nu na de winter zijn we intensiever beginnen oefenen en ik moet toegeven dat het steeds beter gaat. Het is nog steeds niet zoals wandelen met een hond, maar ik denk wel dat ze er van genieten. We gaan ondertussen zelfs op bezoek bij vrienden of familie in de tuin. (met hele verhuis natuurlijk) daar krijgen ze aan de parasol vastgemaakt ieder een riem van 5 meter en kunnen ze zo de natuur ontdekken. Reuze vinden ze dat... de mieren, het gras aan hun pootjes, het lekkere zonnetje ...

Er is wel 1 nadeel, nu ze dat buiten gaan gewend zijn, staan ze dikwijls aan de deur te mauwen of doen ze meer moeite om mee te kunnen buiten glippen.

Het is wel jammer, dat ze na de winterperiode elke keer terug zo bang zijn van die vreselijke onbekende geluiden.

maar het weegt niet op tegen het fijne gevoel we ondervinden als we zo in het zonnetje kunnen genieten samen met onze babies.

groetjes, wendy

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”