worden don sphynxen hcm getest?

lathyrus

worden don sphynxen hcm getest?

Berichtdoor lathyrus » do 02 jun 2011, 22:43

Ik zit net op een ander algemener kattenforum een topic te lezen van iemand die gefokt heeft met don sphynxen.
En blijkbaar weet ze er niet bijster veel af, ze weet de kleuren niet van haar eigen kittens, ze weet niet wat verdunning is, ze heeft niet laten hcm testen, ze weet niet heel veel, alleen de prijs die ze wil van de kittens weet ze heel goed.
Mijn haar komt er een beetje van omhoog.
Ze beschrijft zichzelf als een onwetende kattenliefhebberes...
Ik vraag me dan af waarom je dan in s hemelsnaam fokt maar soit.
In ieder geval, nu wordt daar verteld dat het niet nodig is om don sphynxen te laten testen op hcm?
Ik vind dat maar een rare bewering eigenlijk.
Waarom zouden don sphynxen niet moeten getest worden?
Dus is mijn vraag: worden die net zoals de gewone sphynx ook getest en als dat niet t geval is waarom dan niet?
Afbeelding

lathyrus

Re: worden don sphynxen hcm getest?

Berichtdoor lathyrus » do 02 jun 2011, 23:23

Even omhooghalen
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » do 02 jun 2011, 23:27

Maffe vrouw....fokken met Don sphynxen en zichzelf dan beschrijven als een onwetende kattenliefhebster.
Aangezien er in alle rassen HCM zit zou ze uiteraard moeten laten testen. Maar anderen zullen het hier wel mooier omschrijven voor je, dan kan je het op het ander forum posten als je wil.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » do 02 jun 2011, 23:41

je haar komt er echt van omhoog als je het leest, ze weet ook niet wat verdunning is bv, dat weet ik zelfs...
Ze hebben blijkbaar 2 sphynxen gekocht in rusland en die dan laten fokken zonder ook maar enige kennis te hebben over het ras.
Ze gingen geen stambomen aanvragen tot er gezegd werd dat dat niet zoveel kost, dan zouden er plots wel stambomen kunnen aangevraagd worden...(en ze hebben zelf geen verstand van stambomen ook, ze komt de stambomen van de ouders nu op die topic zetten zodat iemand anders er eens naar kan kijken, dat had ze beter gedaan voor ze fokte toch)
Volgens mij is t weer gewoon iemand die denkt dat je een mooie spaarpot kan verdienen door te fokken met sphynxen
Ik heb haar voor info verwezen naar hier maar ik vraag me af of ze zich de moeite gaan doen om zich nu te beginnen informeren vooraleer ze terug fokken...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 03 jun 2011, 08:44

Hoi Hoi
In alle ras en geen ras katten zit HCM ,Ik heb er in de Kompaan al veel gezien ,
Maar wat zo slim is ,hun testen niet ,doordat ze niet testen ,gillen hun van de daken ,,het zit niet in ons ras ;((((

Een sphynx fokker die niet test ,komt ook geen HCM tegen ,dus heeft het ook niet ,,
heel triest eigelijk ,dat ze gelijk de prijs van de katten weten ,maar de rest intresseerd ze niet ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Don Sphynx”