Kattenbestendige hordeur

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
geertje

Kattenbestendige hordeur

Berichtdoor geertje » za 04 jun 2011, 16:16

Eindelijk is onze kattenbestendige hordeur geplaatst. Omdat ik het toch wel een goede uitvinding vind zet ik het hier even neer.
Bovenaan hebben we gewoon horgaas, onderaan kattenbestendig. In het kattenbestendige gaas mogen ze krabben, er zullen geen gaatjes in het gaas komen.
Er zou een verschil zijn dat de kattenbestendige minder licht doorlaat dan het gewone gaas maar dat valt heel goed mee. Langs binnen merk je weinig verschil, langs buiten zie je wel een verschil tussen het gaas.
Gisteren heeft Fly al één keer in het gaas gehangen toen ze een dikke vlieg aan het vangen was die binnen zat en inderdaad was er niets te merken van beschadigingen.
De deur heeft een dubbele functie: de muggen buiten houden en de katten binnen als ik ze even niet in het oog kan houden in de tuin.
Omdat we hele brave katten hebben, heb ik ook geen schrik dat ze tot boven gaan klimmen in het gewone gaas.

Zicht langs binnen:

Afbeelding

Zicht langs buiten:

Afbeelding
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Moon

Re: Kattenbestendige hordeur

Berichtdoor Moon » za 04 jun 2011, 16:25

Hoi, hoi,

Ook ik kan geen gebruik maken van de hordeur omdat ze weten als je er tegen aan gaat staan de hordeur open vliegt en de hele familie naar buiten rent.
Heb je dat gaas zelf geplaatst in de deur, en waar heb je dat gekocht.

geertje

Berichtdoor geertje » za 04 jun 2011, 16:43

Ik heb de deur laten maken. Het is echt een deur, geen horraam die je los in een venster plaatst. Dus aan één kant zijn er hengsels, aan de andere kant een straffe magneet. De tijd zal leren of Heaven en Fly kunnen uitbreken, maar dan zal er toch grof geweld moeten aan te pas komen want zelfs wij moeten toch redelijk duwen om ze open te krijgen.
Er staat ook een pomp op die we op een simpele manier vast kunnen zetten zodat de deur kan blijven openstaan. De deur staat hier meestal open alleen 's avonds zal ze toe zijn voor de muggen of om de katten binnen te houden.
Ik denk dat je tegenwoordig bijna bij elke muggenhor maker het gaas kan bestellen of laten maken. Let wel op er zijn grote prijsverschillen. Voor deze deur had ik eerst een prijsofferte van 800 euro en er zou onderaan een metalen profiel van 30 cm komen. Omdat ik vensters en deuren tot tegen de grond heb vond ik het echt zonde om met zo'n donker stuk te zitten. Dus ging ik verder op zoek naar iemand die het kon maken zonder stuk onderaan. uiteindelijk iemand gevonden en leuke bijkomstigheid, deze deur kostte maar 400 euro i.p.v. 800 euro

Afbeelding

Afbeelding

Moon

Berichtdoor Moon » za 04 jun 2011, 17:44

Mooi gedaan zeg, nu zie ik het pas goed.
Wat een prijsverschil, daar heb je 2 deuren voor.
Ik ga me ook maar is verdiepen wat de mogelijkheden zijn want met je deur dicht als het zo mooi weer is is ook niet alles.

adaenruud

Berichtdoor adaenruud » za 04 jun 2011, 18:10

Hoi Geertje, ziet er mooi & stevig uit zeg! Jammer dat dit soort deuren toch niet in de handel is he!
De normale hordeuren hebben de poezels in een scheettijd aan gort geholpen. Maar dit ziet er zeer solide uit.

Wij wilden ooit een hordeur puur en alleen om de muggen tegen te houden dus ff een doe-het-zelfpakketje van de bouwmarkt. Nou, een drama.. 't Kostte een hele dag werk, zag er schitterend uit totdat we de deur erin hingen,....helemaal schots & scheef omdat we het gaas te strak gespannen hadden. Na wat aanpassingen hebben we deur redelijk recht gekregen maar de poezels kregen em met gemak open en de muggen vierden binnen feest.
Toen hebben we van die Bruynzeel deurflappen (soort lamellen) gekocht, nou daar werd je helemaal gestoord van. Door de wind bleven die lamellen open staan. Ook geen succes.
Dan maar een Frans Bauertje (zo'n kattenstaart gordijn die vaak in caravans hangen). Werkte perfect voor de muggen maar vonden we uiteindelijk toch niet zo mooi.
Vorig jaar bij de intratuin verkochten ze een mooi kralengordijn en dat voldoet aan alle eisen, geen muggen in huis en 't ziet er ook nog leuk uit.

Groetjes,
Ada
Groetjes Ada

Frodo, Fay en Suus

Caitlin en Dobi rainbow_sm

geertje

Berichtdoor geertje » za 04 jun 2011, 18:34

Hoi Geertje, ziet er mooi & stevig uit zeg! Jammer dat dit soort deuren toch niet in de handel is he!
De normale hordeuren hebben de poezels in een scheettijd aan gort geholpen. Maar dit ziet er zeer solide uit.

Wij wilden ooit een hordeur puur en alleen om de muggen tegen te houden dus ff een doe-het-zelfpakketje van de bouwmarkt. Nou, een drama.. 't Kostte een hele dag werk, zag er schitterend uit totdat we de deur erin hingen,....helemaal schots & scheef omdat we het gaas te strak gespannen hadden. Na wat aanpassingen hebben we deur redelijk recht gekregen maar de poezels kregen em met gemak open en de muggen vierden binnen feest.
Toen hebben we van die Bruynzeel deurflappen (soort lamellen) gekocht, nou daar werd je helemaal gestoord van. Door de wind bleven die lamellen open staan. Ook geen succes.
Dan maar een Frans Bauertje (zo'n kattenstaart gordijn die vaak in caravans hangen). Werkte perfect voor de muggen maar vonden we uiteindelijk toch niet zo mooi.
Vorig jaar bij de intratuin verkochten ze een mooi kralengordijn en dat voldoet aan alle eisen, geen muggen in huis en 't ziet er ook nog leuk uit.

Groetjes,
Ada
Ha, ha, dit kon ook ons verhaal zijn. Zowat alle voorgaande hebben we ook gehad, uiteindelijk dan toch maar een deur op maat laten maken.
En het is dus inderdaad, zo als je ziet, echt een hele stevige deur, we zijn er tevreden over.

maria

Berichtdoor maria » za 04 jun 2011, 19:11

oh wat een mooie deur zeg.. dat ziet er goed , mooi en solide uit..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 04 jun 2011, 20:22

Heel knap ...... ik zal je topic een jaartje in de gaten houden en dan vraag ik het adres wel eens ;-)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » za 04 jun 2011, 20:35

Heel knap ...... ik zal je topic een jaartje in de gaten houden en dan vraag ik het adres wel eens ;-)
Begin er dan op tijd aan te denken wat tussen de bestelling en de plaatsing zit wel wat tijd wink_sm

miepie

Berichtdoor miepie » za 04 jun 2011, 20:38

Denk niet dat Wen het heeft over de levertijd,maar hoelang dat ie meegaat met die zotte katten hahahahaha D8
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”