Snotteren en niezen ... ???

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Anata

Snotteren en niezen ... ???

Berichtdoor Anata » ma 19 sep 2011, 15:13

Hey allemaal :)

Ik ben ten einde raad en hoop hier wat soelaas te vinden ...

Mijn sphynx kater Tao, 4 jaar en gecastreerd heeft sinds kittentijd een snotprobleem ...
7 dierenartsen en niemand kan me zeggen hoe of wat, het zou geen niesziekte zijn maar de traankliertjes zijn wel dichtgegroeid.
Er gaat geen dag voorbuj dat hij niet niest en dit gaat 98% van de tijd gepaard met geel groene slijmen.
Hij heeft 2 jaar verscheidene antibiotica gehad, helpt ff maar nooit lang. Heb ook al homeopatische behandelingen gegeven maar dat werkt ook niet ...

Verder is er niet veel speciaals, hij eet goed en werg 4.8kg

Kan iemand hier me helpen alsjeblieft?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Snotteren en niezen ... ???

Berichtdoor Clemmetje » ma 19 sep 2011, 15:22

Welkom op het forum.
Wat vervelend van Tao en zeker omdat je al zoveel geprobeerd hebt.
Misschien kun je in ieder geval even opschrijven wat je al gegeven hebt zodat wij geen dubbele middelen adviseren.
Is hij er verder ziek bij of zijn er nog andere symptomen behalve het niezen met groene snot en de ogen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » ma 19 sep 2011, 17:17

Welkom op dit forum

Onze Ramses had ook enorm snot van in het begin hij bij ons gekomen is X tal antibiotica kuren ben ik op aanraden van mijn broer naar zijn dierenarts gegaan ze heeft goed geluisterd van wat er allemaal al is gedaan en ze zegde toen laten we eens gaan zoeken naar allergie reactie ze is een behandeling gestart voor allergie en ik moest nog pilletjes geven thuis en zoeken war de oorzaak zou kunnen zijn .

al redelijk snel hadden we een boosdoener gevonden Mr proper citroen en het is waar elke maal ik aan het poetsen was niesden Ramses meer , dan plots meer niezen na wassen van dekentje daar was de wasverzachter de boosdoener .

nu is alles onder controle

Is het mogelijk dat je deze richting kan uitkijken ???
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 20 sep 2011, 10:40

Hoi Hoi
meid wat is dit vreselijk balen ,
vaak alsze het al zo lang hebben ,is het ephytheel weefsel van de neus kapot ,zit er ook bloed bij ??
Je zou kunnen proberen te boesteren met Zytrhomax ,Neus heel goed druppelen met Rhinicenta (schrijf het verkeerd )
Ik weet niet of je in Belgiee woont daar kun je spul kopen bij de drogist ,(meiden help is voor de naam )het zijn net stinkbommn ,maar maakt het snot wel los ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 20 sep 2011, 11:15

Lysomucil ;) ....... is inderdaad vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

Maar mijn advies is toch om je een DA te zoeken die er echt eens even zijn/haar schouders wil onder zetten. ..... ze zeggen geen niesziekte: maar wat jij hier beschrijft klinkt mij als chronische niesziekte!

Je spreekt over gekleurd slijm, dan kan het haast niet anders dan bacterieel zijn: hierbij denk ik dan aan chlamydia, of misschien zelfs een menginfectie: Is er al eens een swabje genomen van het slijm om de aard van het beestje te identificeren? Dat zou toch eens moeten gebeuren.

Bij sphynxen is het zo dat door de verhoogde stofwisseling ze ook een aangepast medicatiegebruik nodig hebben, of je DA moet hoger doseren of je DA moet langer doorbehandelen dan gebruikelijk.
Als ze gewoon werken "volgens het boekje" zoals met "gewone" katten dan kom je er niet, en al zeker niet als ze het zo erg hebben als die van jou.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » di 20 sep 2011, 11:48

Wat je beschrijft klinkt ook mij als chronische niesziekte. Volgens mij is daar dan niet veel meer aan te doen, behalve verlichten voor het dier zelf.
Wij hebben ook een chronische niezer gehad (2 zelfs). Het groen/gele snot zat ook hier overal aan alles.
Ik haalde een paar keer per dag bij deze kat de snot uit de neus, zodat hij beter kon ademen.
Verder had ik ook allerlei druppels: rhinigentadrops, de naar rotte eierstinkende druppels van de da zelf. Maar ook haalde ik gewoon de zeezoutdruppels voor baby's en daar drupplede ik hem ook mee.
Verder kreeg hij van mij dagelijks L-lysine, dat bestelde ik gewoon bij de Vitaminstore, hij kreeg dan een halve capsule per dag door een hapje eten of door (het volgende aansterkingsmiddel..) een beetje Vitaminepasta.
Frodo kreeg ook altijd een paar keer per jaar een antibioticakuur, voor de weken dat hij echt heel erg last kreeg.

Hierboven is ook gezegd: probeer toch nog eens bij een goede kliniek uit te laten zoeken waardoor het komt. Wanneer je de bacterie kent wordt behandelen wat gerichter.
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 20 sep 2011, 17:38

Kijk hier eens naar
het gaat ook om de weerstand
http://www.huisdierendokter.nl/niesziekte.html

sterkte an

Terug naar “Virale ziektes”