Kattenren aanschaffen ja of nee

Hoe wonen jouw katten. Vertel het hier.
asielkat

Kattenren aanschaffen ja of nee

Berichtdoor asielkat » di 13 sep 2011, 15:59

Lieve Allemaal,

ik ben door mijn huiswerk aan het denken gezet
over een KATTENREN nu heb ik een balkon op de 9e
geheel open dus niet overdekt door bovenburen
nu heb ik uiteraard wel een balkonhek

ik lees eea over kattennetten en nu kwam ik via MP deze link tegen
alleen is dit een losse ren en kan ik dus niet mijn balkondeur open zetten en de kat in en uit laten lopen of ik moet een sluis verzinnen
daarbij zitten we op het zuidwesten en is er ook wind en eventueel als ie er is heel de dag vanaf 11 uur zon tot ie ondergaat

wat vinden jullie van deze ren
of hebben jullie andere tips of eggen jullie niet doen
ik sta voor alles open

Multiren 1 (120cm lengte x 120cm breedte x hoogte 180 cm)

Zeer handig en compacte ren die in slechts 25 minuten is op te bouwen zonder gereedschap. De ren is voorzien van een deur aan de voorzijde (inclusief sluiting). Naast permanent gebruik is deze ren door de compacte verpakking in een stevige kartonnen doos ( 150 x 60 x 30 cm) ideaal om mee te nemen in camper, caravan of vakantiehuisje. Wanneer u het pvc dak verwijderd en vervangt voor een gaasdak wordt deze ren uitermate geschikt voor grotere vogels ( papegaaien etc.) tevens kan u dan de plaats van de deur zelf bepalen. De ren wordt standaard geleverd met pvc dak. Door met een slijptol een opening te maken in de gaaspanelen kan men de ren eenvoudig koppelen aan een bestaand nachthok, schuur of garage.

Prijs multiren 1 € 175,00 (door de compacte verpakking is deze ren eenvoudig te vervoeren in elke auto) verzendkosten €50,00

http://www.luxus-staalproducten.nl/imag ... iren_1.jpg

de link van de site is deze http://www.luxus-staalproducten.nl/multirennen.php

groetjes An

geertje

Re: Kattenren aanschaffen ja of nee

Berichtdoor geertje » di 13 sep 2011, 17:32

Wij hebben gewoon een ondoorbijtbare draad en zijn daar nog altijd tevreden over. Ik weet niet of dit mogelijk is bij jullie maar het kost niet veel. Je zou het kunnen hangen, is het niet goed kan je nog altijd de ren aankopen. Hier de topic over de draad:

phpBB3/viewtopic.php?f=100&t=965&p=28362&hilit
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 13 sep 2011, 20:19

Ik begrijp je stukje over sluis niet???
Als jij je deur openzet naar het balkon toe zit je toch meteen op je terras, of zie ik dat verkeerd? Waarom moet je dan een sluis maken?

Als je geen bovenburen hebt zou ik zowieso wel degelijk voor een constructie met dak gaan, ik zou het niet willen dromen dat één van die apen naar boven zou klimmen en dan zou besluiten om te gaan sky-diven gasp_sm ..... ik krijg al koude rillingen bij het idee alleen al!

Als je je katten buiten wil laten ben ik zowieso voor het feit dat dat op een veilige manier "moet" kunnen, jij kent je situatie het beste: bedenk je elk mogelijk risico en doe dat X 2 met sphynxen en dan zal je het zelf wel weten te bedenken hoe je het moet aanpakken ;)

......... Hoe vind je tot nog toe de Pawpeds cursus ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 13 sep 2011, 23:01

Pawpeds gaat prima en leuk
in die zin weet je dingen al maar ik vind het wel een andere kijk geven waardoor ik meer info naar de stagiaires kan overbrengen

Voor wat betreft de ren,
ik kan geen net spannen ik heb boven me geen balkon
zou constructies moeten maken maar dat mag infeite niet ivm de vve alles is gemeenschappelijke muur dus moet toestemming vragen
een ren is dus los neerzetbaar oke wel vastmaken op 1 of andere manier
en ie sluis daar bedoel ik mee dat ze zelf naar binnen en buiten kunnen vanuit huis naar buiten
heb geen idee of die van mij in die netten die geertje omschrijft gaan klimmen
maar die krijg ik nooit van zijn leven strak vast
anderzijds weten ze niet wat buiten is ze lopen hooguit het portiek in maar rap snel zelf naar binnen
dus ja........

groetjes an

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » di 13 sep 2011, 23:46

ik ben het helemaal eens met Wendy wat betreft de noodzaak van een dak.
Want als ze het in hun kop halen dat ze ergens bovenop willen geraken dan doen ze vanalles tot het hen lukt.
Wij hebben een volledig dichtgemaakte ren waar ze nergens kunnen uit ontsnappen.
Naar de tuin toe hebben we een sluis (geen deurtje waar alleen de katten dan doorkunnen maar effectief 2 deuren die verwerkt zitten in een paneel met draad en de tweede deur in een stenen muur, zodanig dat als wij zelf naar de tuin willen gaan er zeker geen kat kan ontsnappen, die komt sowieso eerst in t sluis terecht en dan kunnen we die kat gewoon terug in de ren zetten.
De ene deur van het sluis bestaat uit zo een soort van metaaldraad die niet kan doorgeknabbeld worden en hout.
Onzen thor heeft het in zijn hoofd gestoken dat hij bovenop die deur moet gaan zitten.
Hij klimt dus iedere keer als een rasecht aapje via die draad in de deur helemaal omhoog tot hij geraakt waar hij wil geraken.
Als je hem bezigziet geloof je gewoon je ogen niet dat het hem lukt.
Dus als je een keuze maakt ga dan zeker voor een dak en een volledig afgesloten constructie.
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » wo 14 sep 2011, 08:13

heb geen idee of die van mij in die netten die geertje omschrijft gaan klimmen
yes_sm ...daar gaan ze in klimmen, dus als je geen bovenkant hebt is het geen optie denk ik.
anderzijds weten ze niet wat buiten is ze lopen hooguit het portiek in maar rap snel zelf naar binnen
dus ja........
Ondanks dat Heaven en Fly zussen zijn is Heaven een echte buitenkat, ze gaat elk hoekje en gaatje van de tuin controleren. Fly is eerder een appartementspoesje, ze kan enorm genieten van het buiten zijn maar ze gaat vooral in de zon zitten. Dus als je katten 'buiten' niet kennen kan je het misschien wat kleiner zien, gewoon een plaatsje om in de zon te kunnen zitten.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 14 sep 2011, 16:08

Binnen genieten ze in de zon voor het raam
dus dat is het probleem niet

de ren die ik van MP heb gezien is dus dicht van boven door een zeil
maar moest ik wel voor ontdekkende katten voorzien van ty-rip
maar je kan bij de Gamma van die ik zeg maar plantenrekken kopen een soort
rechthoekig dus dat is dan dicht en dan kan ook aan de onderkant

alleen ik wou graag dat ze zelf in en uit konden dus ion en uit de ren, binnen en buiten
maar dat zal lastig worden we moeten ze denk dan echt zelf erin zetten en eruit halen
als die ren op ons balkon staat

ik zal ook eens proberen een foto van ons balkon te maken
wie weet zeggen jullie gelijk nee of komt de gouden tip

alvast bedankt voor jullie reacties
An

Tomte

Berichtdoor Tomte » zo 02 okt 2011, 15:51

Hoi An,
in Zorah's topic vroeg je naar onze buitenren.
Die is van aluminium panelen, bekleed met voliere gaas (verzinkt denk ik, weet ik niet zeker).
Wij hebben de onze tweedehands van marktplaats, elke zoveel tijd komt er wel eentje voorbij. Er staan ook wel eens handelaren op, zoals bijvoorbeeld deze http://link.marktplaats.nl/487148640.
De panelen zijn in een aantal maten verkrijgbaar, die van ons zijn 1m breed en 2,40m lang/hoog, maar zelf ook goed in te korten.
Ze zijn zeer stevig, weerbestendig, superlicht en prima zelf te monteren en aan te passen, door de zelftappende schroeven.
Wij hebben er zelf een dak van latten en golfplaten opgemaakt, zodat de katten en wij droog kunnen zitten, maar op de laatste meter gewoon nog zo'n paneel gezet, zodat ze ook in de regen/sneeuw kunnen zitten.
En van 2 panelen met scharnieren deuren gefabriekt, de tuin in.
Het gaas is superstevig, de katten kunnen er probleemloos inhangen, wat ze ook graag doen.
Afbeelding
Ik heb met gaas van een paneel dat wij over hadden, de gamma-hor voor het raam in de kattenkamer bekleed, zodat ik zeker weet dat ze dat horgaas niet stukmaken en eruit kukelen.
Afbeelding
Afbeelding
Het gaas heeft wel kleine mazen (2cm), maar omdat het draad zo dun is, kijk je er zo recht doorheen, de tuin in. Wanneer je in de ren zit, voelt het helemaal niet aan alsof je opgesloten zit in een kooi ofzo.
Omdat wij aan het verbouwen zijn, hebben we ren in de anderhalf jaar dat hij hier staat, al een aantal keer deels en helemaal afgebroken en weer opgezet, en dat is echt een eitje.
De katten hebben hier de betere helft van het jaar gewoon vrij toegang tot de ren, vaak ook wanneer wij er niet zijn. Ik weet 100% zeker dat ze er niet uit kunnen, en dat er ook geen vreemde katten of andere beesten inkunnen; ik laat ze met een gerust hart hun gang gaan.
Het zal een beste investering zijn (wij hebben 2dehands 300,- betaald voor 15 maal 1 x 2,40), maar we zijn er zó blij mee, en de poezen helemaal smile_sm
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » zo 02 okt 2011, 16:01

Het zal een beste investering zijn (wij hebben 2dehands 300,- betaald voor 15 maal 1 x 2,40), maar we zijn er zó blij mee, en de poezen helemaal smile_sm
Wow, voor dat geld zou ik het zo doen! Ik droom echt van een prachtige kattenren, en die van jullie is fantastisch, maar waar ik ook offertes aanvraag, onder de 1000 euro komt het niet, en zo'n bizar grote ren zou het ook weer niet hoeven zijn....
In blijde afwachting van Pip!

Tomte

Berichtdoor Tomte » zo 02 okt 2011, 16:14

Onze katten zijn inderdaad wel verwend met een ren van 12,5 vierkante meter vloeroppervlak en 2,40 hoog, maar dat is vooral omdat ik hem zèlf ook als een verlengstuk van mijn woonkamer wilde kunnen gebruiken ;)
Ik hoefde er ook niet lang over na te denken toen ik deze op MP zag staan.
Ze hoefde er niet veel voor omdat ze ging verhuizen en hem niet mee kon nemen en hem graag op korte termijn kwijt wilde, dat was beter voor de huisbezichtigingen.
Andere mensen zullen er vast meer voor vragen, maar het is het waard hoor.
Het gaat ook alleen om de hoeveelheid en grootte van de panelen, je kunt ze zelf weer zo configureren als je zelf wil.
Ik heb de indruk dat de meeste aluminium ren-delen die in Nederland in omloop zijn, van dezelfde makelij zijn en dus gewoon bij elkaar passen. Je kunt ze dus ook 'sprokkelen' ;)
Afbeelding

Terug naar “Huisvesting Binnen & Buiten”