Mijn fokpoes heeft waarschijnlijk HCM

Wat als je kat het ongeluk treft en een postieve test uitslag heeft.. Op huisnr. 13 van ons plein delen we hoe het met onze positief geteste katten gaat. Ook bespreken we vraagstukken rondom een kat met HCM, om hen toch een zo gelukkig mogelijk leven te geven
Petra
Contacteer:

Re: Mijn fokpoes heeft waarschijnlijk HCM

Berichtdoor Petra » do 14 apr 2011, 22:40

Allemaal gelul. Een fokker die niesziekte heeft, in ernstige vorm (dikke ogen, dik snot etc.) hoort een jaar niet meer te fokken om alle bacillen uit huis te krijgen.
Over wie heb je het?
Over fokkers die kittens voor honderden euro's per stuk verkopen met gtraanogen, rode ogen, dikke ogen, snot in de neus, hoesten, niezen, etc. en dan gewoon zeggen dat dit normaal is en dat het "SLECHTS'" een gewoon klein verkoudheidje is dat mensen ook wel eens hebben.
Bullshit.
Als je als fokker een kitten verkoopt hoort het gezond te zijn.
Kopers trap hier niet in!
Katten die ongeent buiten lopen zullen een hoog percentage niesziekte hebben, maar die koop je dan ook niet voor 800 euro???
Een fokker kan zorgen dat hij/.zij geen kittens met niesziekte verkoopt door het fokken onder controle te houden en niet roekeloos door te fokken terwijl er niesziekte in huis is.
Niesziekte wordt afgedaan als onschuldig, maar dat is het zeer zeker veelal niet.
Alleen als een kitten echt zeer minimaal ziek is geweest en zeer snel en goed is behandeld hoeft het er geen last van te hebben in het latere leven.
Anders ga je met een verdomd ziek dier naar huis. Eenmaal niesziekte gehad is het een drager en kan als het zelf vatbaarder is zieker worden (elke keer weer) en je andere katten aansteken.
Afbeelding

sakura

Berichtdoor sakura » vr 15 apr 2011, 20:43

Toch blijf ik me afvragen wat voor vreselijks die arme Samson nou had. Wat kan zo erg zijn dat 'het gewoon niet meer gaat' en dat hij ingeslapen moest worden...
Dit is nog steeds niet duidelijk gemaakt. Alleen wat hij had bij de aankoop, maar als dat genezen was dan is dat niet de reden waarom hij ingeslapen moest worden toch?

Ik blijf me een beetje zorgen maken.. En ik vind dat ik als eigenaar van Tinkerbell die voor de fok verkocht is toch wel het recht heb om dit te weten..
Kan ik Tinkerbell voor de fok inzetten als ze HCM vrij test of moet ik me zorgen maken over andere dingen die opeens kunnen opspelen??

Sorry hoor maar jullie hebben allemaal gelijk en waren erbij...helaas voor alle baker praatjes verder gaan Samson is wel degelijk in geslapen omdat het niet meer ging
Als het om het geld ging hadden wij hem wel achter gelaten..

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » vr 15 apr 2011, 23:36

Kan ik Tinkerbell voor de fok inzetten als ze HCM vrij test of moet ik me zorgen maken over andere dingen die opeens kunnen opspelen??
Als der pa niet goed testte.....

en
Mijn kitten heeft alleen tranerige ogen, en de DA zei dat het roze-ige vlies ofzo (geen idee hoe dat heet) normaal strakker om het oog hoort te zitten.
als daarbij nog andere zaken meespelen, zou ik vooreerst niet met haar fokken....

Dus de raad die hier al meermaals is gegeven: testen op één jaar, daarna suprelorin staafje en hertest op twee jaar.......waardes vergelijken, familie opvolgen en dan alles nog eens bekijken.....
Geduld is een schone deugd......
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

sakura

Berichtdoor sakura » za 16 apr 2011, 11:52

Ja klopt, ik was ook van plan om dr eerst op een staafje te zetten en af te wachten tot ongeveer 2 jaar denk ik. :)
Haar oogje ziet er al een stuk beter uit en traant ook al niet meer gelukkig.

Maar omdat Samson plotseling dood gegaan is terwijl zijn waardes maar iets boven normaal waren en hij alleen nog maar verdacht was, dus nog niet positief.. Dat baart mij zorgen. Wat kan er nog meer aan de hand zijn? Kan Tinkerbell het ook hebben..?

Ah.. wat een kopzorgen :(

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 16 apr 2011, 12:10

Dit zijn ook grote zorgen en dingen om goed over na te denken.
Heb je niet een recente foto van Tinkerbell. Ben heel benieuwd hoe ze er nu uitziet.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 16 apr 2011, 12:58

Hoi Hoi
We weten niet of Samson dood is ,Natas wil je daar op antwoorden ??

En ik wil niet lullig doen ,maar van verdacht krijg ik hartkloppingen ,en wordt ik ook niet vrolijk ,
En ga ook niet verder met die kat ,meestal tot nog toe heb ik heel de lijnen eruit getrokken bij verdachte katers ,

Omdat er iemand is die zegt ooo hij is alleen maar verdacht ,,,,zou dat niks voorstellen ,
dan is een klein beetje HCM ook niet erg ??
en test bestaat NIET alleen uit 2 waardes ,als je bij een goede radioloog laat testen ,bestaat het uit een totaal beeld ,Ik heb ook een verdachte kater gehad met lage waarde

Uiteraard is die gelijk uit de fok gehaald nog 3 van zijn nest genoten kregen HCM ,
Dus ooooooo alleen nog maar verdacht ,houd voor de een meer in dan voor de ander ;(((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

sakura

Berichtdoor sakura » zo 17 apr 2011, 00:28

Je hebt gelijk Wil. Ik had beter niet kunnen typen 'alleen maar verdacht'. Maar ik doelde erop dat het mij onmogelijk leek dat een kater die 'Voorlopig niet vrij van HCM' binnen een maand of 2 overlijd aan HCM.

Natasja heeft contact met mij opgenomen, en zei dat Samson dus waarschijnlijk aan HCM gestorven is. Als een kat eerst negatief is, half jaar erna 'Voorlopig nog niet vrij is' en dan opeens binnen een maand of 2 sterft moet het wel erg agressief zijn..
Als het waar is dan moet ik mij zorgen maken over Tinkerbell.. wat als zij ook op 1,5 jarige leeftijd overlijd?? Ik wil er geen eens aan denken...hopelijk mag Tinkerbell lang en gezond bij ons blijven.. cray2_sm

Hier is trouwens een foto van Tinkerbell:
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 17 apr 2011, 12:28

Samson is dus echt dood en ze heeft geen sectie laten verrichten.
Niet echt netjes.

Wat ziet Tinkerbell er leuk uit.
Hopelijk kun je heel lang van haar genieten.
Je moet gewoon haar op tijd gaan testen bij een goede radioloog en haar goed in de gaten houden.
Verder zou ik ook niet met haar fokken met deze informatie over haar vader.
Groetjes Clem
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » zo 17 apr 2011, 13:46

Dat kan ik dus echt niet begrijpen dan.. Die kat overlijdt toch nog vrij plots en dan geen sectie laten doen als fokker zijnde. Vraag me af hoe je dat gaat verantwoorden tegenover jezelf, de fokker van de kater en de nakomelingen die je ermee gefokt hebt en daarmee dus ook de eigenaren van die nakomelingen. Er is dus ook helemaal geen bewijs dat Samson echt dood is.. Wat dat betreft blijft de optie dat hij gewoon aan onwetende mensen is doorverkocht gewoon open staan. Natasja is tot op heden totaal niet eerlijk geweest waar het Samson betreft, dus waarom zouden we haar over zijn dood wel op haar woord moeten geloven? Ik geloof er in elk geval helemaal niets van!
Afbeelding

sakura

Berichtdoor sakura » zo 17 apr 2011, 14:17

Er is nu genoeg voorgevallen waardoor ik haar zeker niet meer op haar woord vertrouw. Wel realiseer ik me dat we er nooit achter zullen komen wat er nu echt met Samson gebeurd is..
Pas als Natasja mij een verklaring van een dierenarts kan laten zien dat Samson overleden is dan geloof ik het, anders ga ik er gewoon van uit dat hij bij onwetende mensen zit.

Dat ze tegen mij zegt 'Wij zijn ook ons geld kwijt, Samson was zo duur en we moesten hem ook nog helemaal ophalen', dat is natuurlijk dikke onzin, en daar heb ik als kitten koper geen boodschap aan. Dat moet zij zelf maar regelen met Maarit.

Maarit gaf 2 jaar garantie op HCM. En Samson was nog niet positief bevonden.
Als ze gewoon een sectie hadden laten doen er eruit bleek dat het HCM was hadden ze gewoon hun geld terug gekregen zoals in dat contract stond.
Daarnaast hebben ze ongeveer 8 kittens uit Samson gekregen waarvan zowiezo 2 voor de fok, Tinkerbell en haar zusje die in duitsland zit. Dus ze kunnen daar echt niet over klagen..

Terug naar “Huisnr. 13”