Nagels reinigen

Alles over de huid en vacht van je kat,het in bad doen, pedicure, oren reinigen enz.
Yaella

Re: Nagels reinigen

Berichtdoor Yaella » zo 03 nov 2013, 14:44

Vol verbazing lees ik dit topic.
Iedere week maak ik al mijn meubelen,katten speelgoed, krabpaal schoon met dettol verdund.
Iedere week dweil ik met chloor met een druppeltje dettol erbij, ik weet je mag niet mengen maar sommige bacteriën worden niet alleen met chloor als wel met dettoll gedood.
Maar had er nog nooit van gehoord dit ook ( detoll) toe te voegen aan de katten was te samen met wasmiddel en dat het dan ook nog goed is voor je rubbers van je wasmachine is mooi mee genomen.

Maar nagel riemen reinigen doe ik nooit!!!!!
Iedere week knip ik hun nagels maar binnen in de kussentjes en tussen de teentjes is het nooit vuil bij mij.
Regelmatig maken ze dat zelf schoon door hun teentjes wijd te spreiden en het schoon te likken.
Heb nu zo juist nogmaals gekeken bij alle drie maar geen vuilophoping bij de nagel riemen of diep in de kussentjes.

Ook doe ik eens per 6 weken hunzelf reinigen met warme pure kokos olie waarnaar ik ze met de ruwe handoek afdroog dus dan komt er ook geen water aan te pas waarbij de voetjes eventueel kunnen weken/ en reinigen.?
Dus heb ik geluk !! want 1 van hen heeft hele diepe hoge kussentjes maar echt hartstikke schoon.

Maar de tip om een scheutje dettol bij de katten was te doen dat ga ik uit proberen! Thanks voor de tip!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 03 nov 2013, 16:41

Vol verbazing lees ik dit topic.
Maar had er nog nooit van gehoord dit ook ( detoll) toe te voegen aan de katten was te samen met wasmiddel en dat het dan ook nog goed is voor je rubbers van je wasmachine is mooi mee genomen.
Maar nagel riemen reinigen doe ik nooit!!!!!
Ook doe ik eens per 6 weken hunzelf reinigen met warme pure kokos olie waarnaar ik ze met de ruwe handoek afdroog dus dan komt er ook geen water aan te pas waarbij de voetjes eventueel kunnen weken/ en reinigen.?
Dus heb ik geluk !! want 1 van hen heeft hele diepe hoge kussentjes maar echt hartstikke schoon.
Maar de tip om een scheutje dettol bij de katten was te doen dat ga ik uit proberen! Thanks voor de tip!
hihi Yaella heb jij effe geluk! Je hebt geen zweters in huis dan ;-) hier is het niet zo veel hoor en inderdaad sommige katten hebben (bijna) niks.. maar onze oudste kater is een echte vettige zweter en die heeft na 1 week toch wel smurrie tussen zijn grote tenen, hangt misschien af van wat voor soort kattenzand iedereen gebruikt? Wij gebruiken die houtpellets en dat laat wel zo wat houtstof na... kan gemakkelijk tussen de tenen kruipen denk ik.. wat gebruik je in de bakken voor je lieverds? En nee ik gebruik ook geen dettol voor tussen hun tenen, maar denk wel dat dat verdund kan, misschien dat ik dat toch eens moet proberen dan blijft het misschien weg? Ja klopt hier doen ze dat ook!! Mag je meegenieten als ze hun toilet doen haha wat een zicht die poten in de lucht en dan nageltjes poetsen :-D Pure kokosolie hebben we hier ook maar om te koken... had ooit al eens de tip gekregen om kokosolie (niet lopend) op de neusjes te smeren zodat ze hun eigen neusjes proper likken of properwrijven, dat kan zeker geen kwaad en misschien vinden ze het wel lekker, net zoals ik, vind dat zalig (is ook heel erg goed voor droge huid bij jezelf, dan gebruik ik dat af en toe als body lotion, heel gezond ook maar denk dat je dat wel weet toppie_sm !). Ik dacht wel hier te lezen dat het juist niet goed voor de rubber van je wasmachine is, omdat die dan verduurd, maar ik gebruik er maar een klein scheutje van anders ruikt heel de was van de katten naar dettol en dat is nu niet de bedoeling, zal ook te straf zijn voor hun huidje, gelukkig wordt de was goed gespoeld in de machine lol_sm
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 03 nov 2013, 19:12

Hier zijn er ook met supervuile nagels en dit kan best vies ruiken, ik reinig
ze toch ook regelmatig met een gaasje en een beetje amandelolie.
Bij mijn dweilwater en andere sopjes gebruik ik neo-sabenyl.
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 03 nov 2013, 20:12

Hoi Hoi
Dat is ook wat hun poten zo laat stinken ;(
hier hebben een paar het ook niet allemaal

Wij doen het en met Cocos met de schubhandschoen ,of met nagellak remover dan is het ook zo weg
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 03 nov 2013, 21:34

Hier zijn er ook met supervuile nagels en dit kan best vies ruiken, ik reinig
ze toch ook regelmatig met een gaasje en een beetje amandelolie.
Bij mijn dweilwater en andere sopjes gebruik ik neo-sabenyl.
Ook goed idee Hilde! Amandelolie is heel zacht voor de huid, ga ik ook volgende keer proberen..
groetjes,
Sara

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 03 nov 2013, 22:20

Hai,

Ik heb geluk dan want ik ken het echt niet vieze nagel riemen of geur?
Ik heb een litter robot met biocat fresh klontvormend met middel grote korrel van natuur klei. Beneden heb ik voor diegene die net met een plasje de robot niet kan halen op de bovenverdieping een bak met peewee hout korrels staan maar wordt hoogstens 3 x in de maand gebruikt.
En net toen ik je las kan dat inderdaad tezamen met zweet en fijne hout stof wat smurrie veroorzaken. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik behoorlijke poetsers heb. Ik was 2 x in de week mijn bed, manden, kussens, kleden, iglo's, dekens, vloer kleden.
En hoef hun zelf dus ook nauwelijks te wassen met pure kokos olie. Die ene keer in de 6 weken doe ik het omdat de onderkant van hun nek en achterkant bovenbenen waar ze zelf nauwelijks bij kunnen komen met wassen wat bruinig zijn maar al hadden ze daarbij kunnen komen had ik het waarschijnlijk helemaal niet hoeven doen. Maar zeg wel eerlijk dat ik was gek ben dus regelmatig alles verschonen neemt ook huidsmeer weg.
Je schrijft pure kokos op hun neusjes. Ook dat ken ik niet dat ze hier vuil zijn maar ben je niet bang juist omdat het puur is en wij er ook in kunnen bakken dat ze het niet met hun voetje terwijl ze hun neusje wassen in hun ogen wrijven? Volgens mij zien ze dan scheel van de wazigheid omdat het toch een vette substantie is??? Of valt dat mee haha.
Maar ik denk als ik een zweterig zou hebben ik het goed zou controleren want daar kan hij zich dan ook niet tegen op wassen.

Ik moet ook zeggen sinds ik homeopatische druppels bij ze gebruik.
Om te zorgen dat ze hun afval stoffen op de juiste manier uit hun lichaam afvoeren.
Ze mede daardoor ook minder oorsmeer en huidsmeer produceren en hun huid zijdezacht is.
En tevens puur natuur dus dat kan ook schelen met schonere voetjes!

Maar zo ie zo zweer ik bij pure kokos olie. Daarvoor altijd jeau Paul schampoo gehad van 40 euro de liter. Maar geef mij maar pure kokos olie en inderdaad tevens staan ze direct in de body Milk haha

En geef die lekkere zweterd een knuffel van me.

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » zo 03 nov 2013, 23:51

Hai,
Je schrijft pure kokos op hun neusjes. Ook dat ken ik niet dat ze hier vuil zijn maar ben je niet bang juist omdat het puur is en wij er ook in kunnen bakken dat ze het niet met hun voetje terwijl ze hun neusje wassen in hun ogen wrijven? Volgens mij zien ze dan scheel van de wazigheid omdat het toch een vette substantie is??? Of valt dat mee haha.
Maar ik denk als ik een zweterig zou hebben ik het goed zou controleren want daar kan hij zich dan ook niet tegen op wassen.
Ik moet ook zeggen sinds ik homeopatische druppels bij ze gebruik.
Om te zorgen dat ze hun afval stoffen op de juiste manier uit hun lichaam afvoeren.
Ze mede daardoor ook minder oorsmeer en huidsmeer produceren en hun huid zijdezacht is.
En tevens puur natuur dus dat kan ook schelen met schonere voetjes!
Maar zo ie zo zweer ik bij pure kokos olie. Daarvoor altijd jeau Paul schampoo gehad van 40 euro de liter. Maar geef mij maar pure kokos olie en inderdaad tevens staan ze direct in de body Milk haha
En geef die lekkere zweterd een knuffel van me.
ja een klein klein beetje maar op hun neusje of op stukje keukenrol en even over neusje wrijven dan komt het vuil er ook af, maar in de douche ook, dan neem ik een vochtig washandje en ga ik over hun neus.. soms hangt er wat vuil op of een randje. Mochten ze de kokos in hun ogen wrijven inderdaad zouden ze geen hand voor ogen zien!! Ik was de fleecejes van onze grote zweter Oy sneller want hij geeft dus sneller af maar de poezen wassen hem ook regelmatig even tussendoor hoor dat heeft hij ook graag, teveel in bad doe ik hem niet want hij is op sommige plekken dan weer droog. Welke druppels gebruik je? Wil ik wel eens proberen bij hem, misschien dat hij dan ook minder oorsmeer heeft want daar heeft hij ook snel last van.
groetjes,
Sara

Yaella

Nagels reinigen

Berichtdoor Yaella » ma 04 nov 2013, 03:31

Hai lekker dat hij door de andere dames gewassen wordt. Helpt toch weer een beetje mee.

De ene Sphynx maakt meer oorsmeer aan dan de andere. Maar heb twee meiden uit verschillende lijnen en ondanks dat ik iedere week hun oren schoon maak waren hun oren nauwelijks tot niet vuil.

Echter mijn kater zijn oren moest ik om de twee dagen echt uit baggeren. Als kitten waren zijn oren al twee keer gespoeld door de dierenarts maar dat mocht niets baten. Ook zijn huid voelde droog aan in tegenstelling tot mijn twee meiden. Ondanks dat hij precies het zelfde te eten/ snoepen krijgt als mijn meiden.
Ook schudde hij de gehele dag met zijn kop omdat het overtollige oorsmeer ondanks het om de dag reinigen met professionele oor reinigers hem enorm irriteerde.

Even liet ik het erbij dat de ene Sphynx meer oorsmeer aanmaakte als de andere.
En ook omdat hij geen oor ontstekingen heeft gehad wat mijn dierenarts verbaasde nadat hij voor de tweede keet zijn oren spoelde. Dit had wel kunnen gebeuren omdat te veel oorsmeer een broeinest voor bacteriën kan zijn.
Maar omdat ik steevast zijn oren om de dag volledig schoon maakte ( uitwendige oorschelp) is hem dat gespaard gebleven gelukkig.
Maar toch zat het me niet lekker en vond het zo zielig voor mijn kater dat ik dacht er moet toch iets zijn waarmee of waardoor ik mijn mannetje kan helpen.
Dit moet toch op te lossen zijn?

Toen heb ik mij tot een holistische dierenarts gewend met voor mij dit probleem want vond het gewoon zielig dat ik hem iedere twee dagen in een handdoek moest rollen om zijn oren te doen. Iets wat voor mijn kater niet als leuk ervaren werd en op den duur stress op riep.

Uit dat consult kwam naar voren dat hij zijn afvalstoffen niet juist via de natuurlijke weg uit scheiden maar via zijn oren.
Katten schijnen dat vaker te doen.
Gelukkig groeide hij wel als kool want vaak kan is het zo dat als afvalstoffen niet goed worden afgevoerd via de juiste weg dat de darmen vaak ook van slag zijn en de voedings stoffen daarom niet na behoren kunnen op nemen.
Zo zie je maar dat alles in verbinding staat met elkaar.
Maar gelukkig daar had hij geen problemen mee met het aantal maanden dat hij was en toen al bijna 4 kg en mooie harde drollen was dat uit gesloten.

Maar Goed !!, klonk eerst raar in mijn oren dat hij zijn afvalstoffen niet via beneden maar via zijn oren loosde, maar omdat het homeopatische is en puur natuur wilde ik het wel uit proberen.
Want wie niet waagt die niet wint.
En 1 ding dat was tenslotte mijn doel om net zo lang te zoeken en te ondernemen dat dit euvel voor mijn kater verholpen werd.

Begin van de kuur kwam er enorm veel vuil uit zijn oren dat ik dacht waar haal je het toch vandaan dat ik ook dacht het wordt alleen maar erger.

Toen ik de arts opbelde omdat ik me ergens toch zorgen maakte of dit juist was kreeg ik het antwoord dat we op de goede weg waren omdat de kuur dus aansloeg.
Na 1 week verdween het overtollige oorsmeer en eindelijk zei ik tegen mijn ventje dat we de bodem van de put hadden bereikt haha.

Na twee weken veranderde zijn droge ruwe huid naar een zacht voelbare huid.
Nu gebruik ik het al een tijdje en maak zijn oren nu nog maar 1 x per week schoon en zijn net als bij mijn meiden nauwelijks vuil.
Ook voelt hij zacht aan en hoeft in tegenstelling tot eerst 1 x per week in de kokos nu nog maar 1 x in de 6 weken in de kokos en alleen op de plekken waar hij zelf zich niet kan wassen zoals onder zijn kin en zijn achter dij en knie holtes.

Het produceren van overtollig oorsmeer en huidsmeer is verdwenen.
En hij blaakt nog steeds van gezondheid dus daar kan ik geen verschil in op merken. !

Ik en ook zeker hij op de eerste plaats zijn hier bijzonder blij mee.

Ik denk dat Manoe hier ook wel iets voor jouw in kan betekenen?
Maar toen ik dit consult afnam zat ik nog niet op dit forum en was Manoe voor mij in deze nog niet binnen hand bereik.

Ik wil je wel een pb sturen want het gaat om twee afzonderlijke druppeltjes die je tezamen moet geven.
Te lang om hier neer te zetten in dit topic omdat ik het je goed wil uitleggen. !

Maar heb nog geen dag spijt dat ik deze stap voor mijn kater gezet heb want haal er nu echt profijt uit.
Want heb nu een happy mannetje die geen stress meer ondervind als ik frummel aan zijn oren bijjvoorbeeld als ik hem aai of als hij op schoot ligt.
Voorheen wilde hij dat niet omdat hij wist daar gaan we weer met uit baggeren. !

Dus als jouw kater echt extreem veel oorsmeer heeft maar dan echt extreem kan het zijn dat ook hij zijn afval stoffen via zijn oren uit scheid en niet voldoende via de natuurlijke weg.
Dus is samenhangend van een aantal factoren!

Dus zeg er wel bij dat deze middelen op zijn persoonlijke problemen zijn voor geschreven als zijnde zijn oor probleem.

Ik denk wel dat het iedere kat zal helpen van overtollig oorsmeer omdat de middelen het lichaam aan zetten tot goede verwerking van afval stoffen en daarbij een zuiverende werking heeft op organen en bloedsomloop.

Toch zou ik jouw willen adviseren Manoe of holistische dierenarts te contracteren of het voor jouw kater ook van toepassing is?

Ook al zijn het puur/natuur producten ik ben geen adviseur of homeopatische arts in deze dat ik dit klakkeloos aan jou mag adviseren.

Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen en het resultaat wat ik ermee bereikt hebt voor mijn kater.

Dus wil de middelen benoemen in een pb maar misschien raadzaam om het met Manoe te overleggen of het ook ingezet kan worden voor jou kater.

Maar mijn kater heeft er baat bij gehad.!
En weet ook nu bij een eventueel volgend probleem dat ik zeker de homeopatische weg weer zal bewandelen mits het geen accuut ernstig medisch probleem is want dan ga ik uiteraard naar de gewone dierenarts.

Maar het heeft bij mij wel degelijk mijn ogen geopend en ook bewezen dat homeopatische middelen werken en dat mijn dier hier baat bij gehad heeft en nog steeds.

Maar goed voor alles moet eens de eerste keer zijn en is dus goed uit gepakt!
Waar ik nog steeds heel blij om ben.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 04 nov 2013, 19:46

Hoi Yaella
Hier had ik nog nooit van gehoord wat SUPER!!!!!! je komt zelf ook niet op het idee dat dat vuil er via zijn oren uitkomt ,

Ook wij geloofde nooit in dat geitenwollen sokken gedoe zo noemen ze dat,totdat we voor Mamba korrels kregen van Manoe echt niet te geloven ,
Als je toch dat stuk gaat schrijven zet het dan wel hier neer ,dan kunnen wij het bij gezondheid oren zetten zo hebben nog veel meer Sphynx mensen er iets aan smile7_sm smile7_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 04 nov 2013, 20:28

Heel interessant dit. Hier verschilt het nogal per kat wat er uit de oren komt.
Averell heeft duidelijk de meeste productie van oorsmeer maar het is niet altijd even erg.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Huid & Vacht”